• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-21 12:25:37 följande:

Åh då förstår jag! Beklagar! :( Är du i v 10 nu då? Nu vet du ju iaf att det inte är ofostrig. Är det inte vanligt att illamåendet börjar avta i v10 för många? I vilken v har du fått dina mf?

Vecka 10 nu, fått mina missfall mellan v 4-6
  • Tumvante
    Humlan88 skrev 2018-01-21 12:50:24 följande:

Låter också lovande. Är du i behandling? Jag har också fått de flesta i v 4-6, det första var dock i v 9 fast det hade dött innan, därefter 4 Biokemiska/tidiga.

På tisdag ska jag få min första IVIG behandling. Det ger mig iaf lite bättre odds.
  • Anonym (trasig)
    Humlan88 skrev 2018-01-21 12:50:24 följande:

Men se då är du ju lite i min situation! Jag har oxå gått ca 4v längre än vad jag brukar! Tror o hoppas det är ett jättebra tecken! Jag har fått trombyl för att förhindra mf. Tar du någon medicin?
  • Anonym (trasig)
    Tumvante skrev 2018-01-21 13:13:54 följande:

Låter också lovande. Är du i behandling? Jag har också fått de flesta i v 4-6, det första var dock i v 9 fast det hade dött innan, därefter 4 Biokemiska/tidiga.

På tisdag ska jag få min första IVIG behandling. Det ger mig iaf lite bättre odds.

Jättebra du får den hjälpen! Håller tummarna! :)
  • Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-21 13:22:35 följande:

Men se dnå är du ju lite i min situation! Jag har oxå gått ca 4v längre än vad jag brukar! Tror o hoppas det är ett jättebra tecken! Jag har fått trombyl för att förhindra mf. Tar du någon medicin?

Nej tar ingen medicin, usch jätterädd att barnet ska ha dött :(
  • Anonym (trasig)
    Humlan88 skrev 2018-01-22 15:12:01 följande:

Nej tar ingen medicin, usch jätterädd att barnet ska ha dött :(

Hur känner du dig då? Jag tror mitt lever för jag e så sjukt trött o även illamående till o från. Kanske borde du be gyn om trombyl du oxå eller progesteron..kanske fråga iaf? Har ni diskuterat det?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-22 19:21:55 följande:

Hur känner du dig då? Jag tror mitt lever för jag e så sjukt trött o även illamående till o från. Kanske borde du be gyn om trombyl du oxå eller progesteron..kanske fråga iaf? Har ni diskuterat det?

Inte speciellt illamående, ibland hugger det till lite i magen men de är allt. Lite molvärk
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-23 09:50:49 följande:

Inte speciellt illamående, ibland hugger det till lite i magen men de är allt. Lite molvärk

Ska på ultraljud om 2 veckor, tiden dit känns som en evighet :(
  • Anonym (trasig)

Jag vet väntan e hemskt. Jag tror min lever som sagt för mår skitilla nu andra dagen. Tydligen kan v9 vara värst f många. Jag ska på nytt vul 31 jan. Dom kommer nog kolla mig ofta pga så många upprepade missfall. Helst skulle man ju vilja kolla varje dag men d går ju inte.. Håller tummarna! Krm

• Tumvante
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-23 09:59:05 följande:

Ska på ultraljud om 2 veckor, tiden dit känns som en evighet :(

Grotesk väntan i två veckor! Håller tummarna!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?