Inlägg från: Anonym (trasig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trasig)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Har nu mitt 8e mf/ma kvar inom mig o väntar på att det ska komma ut. Känner att jag inte orkar utredning så jag ger upp. Är psykiskt knäckt! Som någon skrev älskar man ju var o ett av sitt lilla pluss från första stund! Dessutom är jag snart 40år. Vid detta senaste försöket fick jag progesteron vagiatorer och trombyl. Funkade inte ändå. Gravsymptomen är borta o testen visar negativt. Är i v 6 bara. Men gör ont i hjärtat ändå. Igen o igen o igen o igen o igen o igen o igen..nu orkar jag inte mer! :(

• Anonym (trasig)

Hej Alla!

Nu är jag orolig detta blir ett nytt mf/ma/ofostrig! :(

Var på vul i fredags där dr stressat o slarvigt vispade runt i ca 10 sek o sa hon såg hinnsäck o gulesäck men inget foster. Hon sa det va 4v gammalt alltså i graviditetsvecka 7.

Enligt ul 9dgr tidigare stämmer dateringen. Då sågs ingen gulesäck. Alltså har hinnsäck o gulesäck växt som det ska. Men fostret då?

Missade hon det för att hon slarvade? Ultraljudsapparaten var den minsta jag sett o såg simpel ut. Hon markerade o mätte inget på skärmen. Hon sa något kunde vara fel och jag har tid den 29e till min ordinarie noggranna dr.

Men det är 17 dagars ovisshet. Jag vill inte vänta så länge. Att gå runt i nästan 2 1/2v i ovisshet o må skit! :(

Jag mår illa till o från men inte alls lika mkt o konstant som jag gjort i mina tidigare 5 graviditeter. Jag är extremt trött o klarar inte av va på benen längre stunder. Är hård i magen och har jätteont i brösten som vuxit.

Har läst om ma/ofostriga graviditeter där gaviditetssymptomen varit kvar. Har även läst om foster som utvecklas långsamt i början och inte upptäcks förrens i v8.

Vet inte om jag e dum som inte helt ger upp hoppet? Hur bör jag tänka här? Vad skulle ni gjort?

• Anonym (trasig)
    jezz81 skrev 2018-01-13 15:49:31 följande:

Efter ett hektiskt 2017 med missfallet i mars och misstro över att någonsin bli gravid igen så föddes äntligen vår dotter den 3/1 2018. Så ge inte upp. Mirakel sker och denna gången fick vi ta del av det <3

Grattis så underbart att höra! :)
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-03 07:57:30 följande:

Vet hur ni känner. Vart 5 missfall på raken i allt från vecka 7-12. Gått igenom missfallsutredning men de hittar inget fel. Är gravid igen i vecka 8 och har redan sett hjärtat vid två UL. UL bokad varannan vecka nu till och med KUB. Vågar inte fästa mig vid tanken att den stannar kvar. Förnekar dens existens för mig själv nu då jag inte orkar ett till missfall just nu.

Hur går det för dig?
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-14 18:50:36 följande:

Än så länge hänger den kvar. Har precis gått in i vecka 10. 1 1/2 till nästa ul.. är efter det utomlands några veckor så ska kolla att jag har försäkring ifall man skulle få missfall. Vill ju inte betala sjukhusräkningarna helst själv..

Åh men underbart o höra! :) Förstår du är nervös! Bra o kolla försäkringen. Håller tummarna för er!
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-15 21:19:25 följande:

Läste att man i v 9-10 ska kunna se typ ådror på magen. Jag ser ingenting :( blir ju orolig

Va?? Jag har varit gravid 5ggr i v 9-10 och aldrig haft d
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-15 21:35:56 följande:

Oki! Jag är gravid efter 3-4 missfall så jag oroar mig för allt :( har inga barn sen innan

Jag förstår dig! Jag har alltid oroat mig o gör d nu oxå! Har oxå haft många mf. Efter 3mf brukar man få hjälp genom medicin o/eller utredning. Själv fick jag trombyl o progesteron utskrivet. Det har hjälpt många. Kanske ska du be om det? Det är gynekolog som skriver ut.

Ådror på magen som syntes genom huden fick jag när magen va superstor o då på sidorna bara.
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-15 23:21:01 följande:

Ikväll,nyss kände jag stick, hugg , drag (svårt å förklara,) vid vänster äggstock ?

Jag har oxå fått så. Det kan vara ligament som mjukas upp o förbereds för att det ska växa. Händer det många ggr o gör ont längre stunder skulle jag ringa o kolla däremot
  • Anonym (trasig)
    Tumvante skrev 2018-01-18 22:16:53 följande:

Det är svårt att vara exakt med gamla scannrar och i tidiga veckor, och millimetrar hit och dit betyder mycket. Så ge inte upp denna graviditeten!

Tack! Goda nyheter! :) Fem dagar efter vul där inte foster syntes..fick jag tid till min ordinarie gyn som såg ett foster på 13mm med slående hjärta!! :D Blev så chockad o glad att tårarna sprutade när jag låg där med benen i vädret!! :D
  • Anonym (trasig)
    Tumvante skrev 2018-01-19 21:44:48 följande:

Härligt! Grattis!

Tack så mkt! :)
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?