• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-15 21:19:25 följande:

Läste att man i v 9-10 ska kunna se typ ådror på magen. Jag ser ingenting :( blir ju orolig

Va?? Jag har varit gravid 5ggr i v 9-10 och aldrig haft d
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-15 21:23:12 följande:

Va?? Jag har varit gravid 5ggr i v 9-10 och aldrig haft d

Oki! Jag är gravid efter 3-4 missfall så jag oroar mig för allt :( har inga barn sen innan
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-15 21:35:56 följande:

Oki! Jag är gravid efter 3-4 missfall så jag oroar mig för allt :( har inga barn sen innan

Jag förstår dig! Jag har alltid oroat mig o gör d nu oxå! Har oxå haft många mf. Efter 3mf brukar man få hjälp genom medicin o/eller utredning. Själv fick jag trombyl o progesteron utskrivet. Det har hjälpt många. Kanske ska du be om det? Det är gynekolog som skriver ut.

Ådror på magen som syntes genom huden fick jag när magen va superstor o då på sidorna bara.
  • Anonym (Rädd)

Ikväll,nyss kände jag stick, hugg , drag (svårt å förklara,) vid vänster äggstock ?

• Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-15 23:21:01 följande:

Ikväll,nyss kände jag stick, hugg , drag (svårt å förklara,) vid vänster äggstock ?

Jag har oxå fått så. Det kan vara ligament som mjukas upp o förbereds för att det ska växa. Händer det många ggr o gör ont längre stunder skulle jag ringa o kolla däremot
  • 3hjärtan

Så får jag med. Så måste vara still en stund innan det släpper. Kommer oftast vid en snabb rörelse eller när jag vänder mig i sängen
  • Anonym (Igen..)

De är så jag vet att jag är gravid innan jag plussat. Jag nyser tex och de hugger till på sidan. Inget farligt alls utan är ligamenten som mjukas upp.
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-14 17:40:42 följande:

Hej Alla!

Nu är jag orolig detta blir ett nytt mf/ma/ofostrig! :(

Var på vul i fredags där dr stressat o slarvigt vispade runt i ca 10 sek o sa hon såg hinnsäck o gulesäck men inget foster. Hon sa det va 4v gammalt alltså i graviditetsvecka 7.

Enligt ul 9dgr tidigare stämmer dateringen. Då sågs ingen gulesäck. Alltså har hinnsäck o gulesäck växt som det ska. Men fostret då?

Missade hon det för att hon slarvade? Ultraljudsapparaten var den minsta jag sett o såg simpel ut. Hon markerade o mätte inget på skärmen. Hon sa något kunde vara fel och jag har tid den 29e till min ordinarie noggranna dr.

Men det är 17 dagars ovisshet. Jag vill inte vänta så länge. Att gå runt i nästan 2 1/2v i ovisshet o må skit! :(

Jag mår illa till o från men inte alls lika mkt o konstant som jag gjort i mina tidigare 5 graviditeter. Jag är extremt trött o klarar inte av va på benen längre stunder. Är hård i magen och har jätteont i brösten som vuxit.

Har läst om ma/ofostriga graviditeter där gaviditetssymptomen varit kvar. Har även läst om foster som utvecklas långsamt i början och inte upptäcks förrens i v8.

Vet inte om jag e dum som inte helt ger upp hoppet? Hur bör jag tänka här? Vad skulle ni gjort?

Det är svårt att vara exakt med gamla scannrar och i tidiga veckor, och millimetrar hit och dit betyder mycket. Så ge inte upp denna graviditeten!
  • Anonym (trasig)
    Tumvante skrev 2018-01-18 22:16:53 följande:

Det är svårt att vara exakt med gamla scannrar och i tidiga veckor, och millimetrar hit och dit betyder mycket. Så ge inte upp denna graviditeten!

Tack! Goda nyheter! :) Fem dagar efter vul där inte foster syntes..fick jag tid till min ordinarie gyn som såg ett foster på 13mm med slående hjärta!! :D Blev så chockad o glad att tårarna sprutade när jag låg där med benen i vädret!! :D
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-18 22:35:51 följande:

Tack! Goda nyheter! :) Fem dagar efter vul där inte foster syntes..fick jag tid till min ordinarie gyn som såg ett foster på 13mm med slående hjärta!! :D Blev så chockad o glad att tårarna sprutade när jag låg där med benen i vädret!! :D

Härligt! Grattis!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?