• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Tumvante
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-09-08 09:25:57 följande:

Skönt ändå att du fått endel svar och att de var positiva! Så bra att det ser bra ut! :) ja vafan!! om nån frågar är det inte dags snart, har jag bestämt mig för att svara "Jo, hade jag inte fått två missfall nu på raken hade vi snart haft ett barn- men nu vlev det tyvärr inte så" och se vad prakpuckot svarar som ställer en sån korkad fråga utan att tänka efter!!! Men tänker mig att dem som frågar sånt aldrig haft svårigheter med graviditeter och därför har noll koll.

Ja, tyvärr är det nog så... Frågade nämligen min syster när jag inte upplevt detta... Så nu hoppas jag att hon inte tog illa upp... Dock lyckades hon få en bra graviditet inom 8 månader och har en härlig dotter nu.

Men ja, bättre att svara så, så att de tänker sig för bättre framöver.
  • Anonym (Rädd)

Nu började jag blöda ???????????? jag visste de

• Anonym (Icka)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-07 15:59:31 följande:

Vad beror de egentligen på om man får missfall efter v 12? :/

En orsak kan vara proppar i moderkakan och risken ökar om man har har proppar i släkten. Ett enkelt blodprov kan svara på det med men sjukvården är ju inte speciellt intresserad av att kolla om det inte händer upprepade gånger.
  • Anonym (Rädd)

Nu kom missfallet jag gick och väntade på, tog ett nytt g test som visade svagt svagt plus (varit svagt hela tiden) är så ledsen och söndergråten nu, jag visste att det skulle gå åt helvete den här gången också. 3 gången. Vet varken ut eller in. Bara gråter och gråter

• inalife
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-10 16:11:59 följande:

Nu kom missfallet jag gick och väntade på, tog ett nytt g test som visade svagt svagt plus (varit svagt hela tiden) är så ledsen och söndergråten nu, jag visste att det skulle gå åt helvete den här gången också. 3 gången. Vet varken ut eller in. Bara gråter och gråter

Åhhh gumman , beklagar så otroligt mkt :(

Jätte rädd oxå fått för mig att jag inte kan få barn efter mitt mf i Juli

Massa cyber kramar , ge inte upp din bebis kommer
  • Anonym (Rädd)
    inalife skrev 2017-09-10 17:05:42 följande:

Åhhh gumman , beklagar så otroligt mkt :(

Jätte rädd oxå fått för mig att jag inte kan få barn efter mitt mf i Juli

Massa cyber kramar , ge inte upp din bebis kommer

Inser ju att man behöver hjälp, men vart ringer man?
  • Anonym (Icka)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-09-10 18:39:15 följande:

Inser ju att man behöver hjälp, men vart ringer man?

En privat mottagning eller nån kvinnoklinik där du bor.
  • Ittadal

Anonym (Rädd) Jag beklagar verkligen:( jävla skit är vad det är att behöva gå igenom sånt här flera gånger.. Kanske en dum fråga men hur mår du? Har du ont? Har du kontaktat någon? Ännu en gång jag beklagar verkligen! <3

• Anonym (Rädd)
    Ittadal skrev 2017-09-12 08:20:43 följande:

Anonym (Rädd) Jag beklagar verkligen:( jävla skit är vad det är att behöva gå igenom sånt här flera gånger.. Kanske en dum fråga men hur mår du? Har du ont? Har du kontaktat någon? Ännu en gång jag beklagar verkligen! <3

Tack för din omtanke, den värmer <3
    Jag har inte haft ont alls. Mest ont i själen. Dock undrar jag hur lång tid det tar innan hcg (heter det så) går ur kroppen. I söndags när missfallet började hade jag svagt svagt plus, idag gjorde jag ett ägglossningstest som var positivt. Hur lång tid tar de innan de går ur kroppen?
  • Ittadal

Anonym (Rädd) förstår att det gör ont i själen det brukar göra det en lång tid efter.... När jag fick mitt Ma så hade mitt foster varit död i 6 veckor så 2 dagar efter mitt Ma testade jag ett gravtest men det var neg. Tror att det tar olika lång tid innan hcg försvinner ur kroppen, så jag skulle nog vänta nån vecka till eller längre och testa igen. Vet att ägglossningstest kan ge positivt utslag om man har hcg kvar i kroppen. Jag håller tummarna för att det nästa gång är eran tur! Kämpa och ge inte upp! <3

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?