• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • liljah33
    Idis123 skrev 2017-08-10 12:09:06 följande:

Hej, hoppas någon kan svara på min fråga. Jag skrapades i måndags, som förövrigt gick över förväntan och jag längtar efter att kunna sätta igång igen.

Ni som haft MA, har ni koll på hur lång tid det tog innan gravtest visade negativt?

Misstänker att det tar längre tid än vid missfall då kroppen inte förstått att fostret dött.

Jag skrapades i måndags och idag är gravtestet lika stark som förut, alltså lika starkt som kontrollstrecket. Känns ju jobbigt om kroppen fortfarande inte ska fatta och inte sätter igång med varken ÄL eller mens.. :(

Fick MA I 10+5, hade neg gravtest efter 2 veckor.
  • Idis123
    liljah33 skrev 2017-08-10 12:20:03 följande:

Fick MA I 10+5, hade neg gravtest efter 2 veckor.

Tack för svaret. Beklagar ditt missfall! Om det är ok att jag frågar, fixade din kropp det på egen hand eller fick du skrapas eller medicineras? Vet du om du testade starkt eller svagt positivt direkt efter?
  • Samantha85

Hej, hoppas någon kan svara på min fråga. Jag skrapades i måndags, som förövrigt gick över förväntan och jag längtar efter att kunna sätta igång igen.

Ni som haft MA, har ni koll på hur lång tid det tog innan gravtest visade negativt?

Misstänker att det tar längre tid än vid missfall då kroppen inte förstått att fostret dött.

Jag skrapades i måndags och idag är gravtestet lika stark som förut, alltså lika starkt som kontrollstrecket. Känns ju jobbigt om kroppen fortfarande inte ska fatta och inte sätter igång med varken ÄL eller mens.. :(

Jag testade negativt först efter min mens kom . Sen varade mensen i 9 dagar sen började vi sexa igen och allt kändes bra! På dag 18 (igår ) började jag blöda och blött idag med. Ringde gyn och tydligen kan man ha rubbningar i sitt blödningsmönster så nu vet jag inte hur jag ska tänka. Hoppas det blir bättre för dig!
  • Idis123
    Samantha85 skrev 2017-08-10 14:53:13 följande:

Jag testade negativt först efter min mens kom . Sen varade mensen i 9 dagar sen började vi sexa igen och allt kändes bra! På dag 18 (igår ) började jag blöda och blött idag med. Ringde gyn och tydligen kan man ha rubbningar i sitt blödningsmönster så nu vet jag inte hur jag ska tänka. Hoppas det blir bättre för dig!

Okej! Men då borde du haft ÄL innan mensen va?

Ja det känns ju som att det kan bli hur som helst.

Hoppas det ordnar upp sig och tar sig för er snart!!!

Har börjat med munkpeppar nu som jag hoppas kan bidra till en hyfsat normal cykel. Men risken är väl att jag blir en av dem som testar positivt i 9 veckor..

Att gå ägglossning 14 dagar efter skrapning och bli gravid kanske man kan glömma... ;)
  • Samantha85
    Idis123 skrev 2017-08-10 15:05:45 följande:
    Okej! Men då borde du haft ÄL innan mensen va?

Ja det känns ju som att det kan bli hur som helst.

Hoppas det ordnar upp sig och tar sig för er snart!!!

Har börjat med munkpeppar nu som jag hoppas kan bidra till en hyfsat normal cykel. Men risken är väl att jag blir en av dem som testar positivt i 9 veckor..

Att gå ägglossning 14 dagar efter skrapning och bli gravid kanske man kan glömma... ;)
    Jag testade ju då neg efter 6.v . Tyckte det var bra att testa neg först innan vi började babyverkstaden annars hade jag inte vetat om jag blivit gravid el om de var gamla hormoner som spökat åh då kanske jag hade varit mer frustrerad. Men visst är jag frustrerad nu också när det ska strula med att blöda. Nu vet jag ju inte när nästa äl är eller om jag ska räkna detta som mens eller hur jag ska tänka. Trodde aldrig det skulle bli så här långdraget och komplicerat. Ingen som berättar om alla komplikationer man kan få.

Kanske ska testa munkpeppar och se om min mens rättar till sig.
  • Idis123
    Samantha85 skrev 2017-08-10 20:32:13 följande:

Jag testade ju då neg efter 6.v . Tyckte det var bra att testa neg först innan vi började babyverkstaden annars hade jag inte vetat om jag blivit gravid el om de var gamla hormoner som spökat åh då kanske jag hade varit mer frustrerad. Men visst är jag frustrerad nu också när det ska strula med att blöda. Nu vet jag ju inte när nästa äl är eller om jag ska räkna detta som mens eller hur jag ska tänka. Trodde aldrig det skulle bli så här långdraget och komplicerat. Ingen som berättar om alla komplikationer man kan få.

Kanske ska testa munkpeppar och se om min mens rättar till sig.

Okej!

Usch jag förstår din frustration! Svårt att inte bli stressad av allt väntande och räknande hit och dit.

Nej inte ett ord sa de till mig heller i samband med skrapningen, ska ringa imorgon och ställa lite frågor.

Jag har läst mycket positivt om munkpeppar så det känns värt att prova. Om inte annat är det skönt att ev få tydligare ägglossning.

Ett tips är att tempa också. Jag var helt säker på när min ägglossning var, och att jag faktiskt hade en ägglossning, vilket ju även visade sig i min graviditet sen.
  • liljah33
    Idis123 skrev 2017-08-10 12:30:42 följande:

Tack för svaret. Beklagar ditt missfall! Om det är ok att jag frågar, fixade din kropp det på egen hand eller fick du skrapas eller medicineras? Vet du om du testade starkt eller svagt positivt direkt efter?

Samma dag som jag började blöda kom fostret och moderkakan ut på kvällen. Åkte in två dagar senare för få cytotec och då stannade blödningen av. Dom sa att jag bör ha en riktigare mens första gången och då bör alla rester komma ut. Blödde rätt mkt första mensen, och visst kom det små små rester, kändes skönt att "rensa" kroppen på det. Jag testade mig inte direkt efter utan det var nog snarare 1 vecka efteråt då det var ett svagare sträck.
  • Anonym (Jess)

Jag började blöda 31 juli och fick negativt på gravtest i onsdags. Nio dagar senare. Blödde i sex dagar.

MA i vecka 9+0, bebisen var i vecka 5 ungefär.
  • Idis123

Tack för era svar. Jag testade i förrgår och det var starkt positivt då. Ringde gyn som sa att jsg kunde sluta testa, att det tog 4-6 veckor för kroppen att "återhämta" sig. Men då har ju jag inte haft någon som helst blödning innan skrapningen, och knappt efter helker.

• Anonym (Jess)

Läkaren jag var hos sa att jag skulle testa om en månad. Jag väntade en vecka, då var det väldigt svagt. Så där svagt att man precis ser det. Två dagar senare var det negativt.

Läste att man kan få plus i upp till nio veckor efteråt. Jag hade nog tur i oturen som fick negativt så snabbt.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?