Inlägg från: Anonym (Jess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jess)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Idis123 skrev 2017-08-10 12:09:06 följande:

Hej, hoppas någon kan svara på min fråga. Jag skrapades i måndags, som förövrigt gick över förväntan och jag längtar efter att kunna sätta igång igen.

Ni som haft MA, har ni koll på hur lång tid det tog innan gravtest visade negativt?

Misstänker att det tar längre tid än vid missfall då kroppen inte förstått att fostret dött.

Jag skrapades i måndags och idag är gravtestet lika stark som förut, alltså lika starkt som kontrollstrecket. Känns ju jobbigt om kroppen fortfarande inte ska fatta och inte sätter igång med varken ÄL eller mens.. :(

Jag började blöda 31 juli och fick negativt på gravtest i onsdags. Nio dagar senare. Blödde i sex dagar.

MA i vecka 9+0, bebisen var i vecka 5 ungefär.
  • Anonym (Jess)

Läkaren jag var hos sa att jag skulle testa om en månad. Jag väntade en vecka, då var det väldigt svagt. Så där svagt att man precis ser det. Två dagar senare var det negativt.

Läste att man kan få plus i upp till nio veckor efteråt. Jag hade nog tur i oturen som fick negativt så snabbt.

• Anonym (Jess)
    A.Ellis skrev 2017-12-13 09:26:02 följande:

Hej!

I måndags när jag var på KUB konstaterades det att fostret dött i vecka 7+1, skulle idag gå in i vecka 14 så hade i min enfald intalat mig att allt skulle vara bra trotts att jag på något sätt egentligen redan visste att det inte skulle vara vid liv. Någon som känner igen sig i det här med att veta att något är fel?

Igår fick jag ta cytotec och hoppas allt stöts ut utan skrapning. Det konstiga är att jag började få småblödningar under natten innan cytotecen, jag som inte blödigt på hela graviditeten, det var som att hjärnan berättade för kroppen att det inte fanns något där. Som att mitt psyke höll kvar graviditeten för att jag vägrade inse. 

Hur som helst, när kan man bli gravid igen? Jag vill försöka så fort som möjligt, förra gången blev vi gravida på försök 1 dagen efter ägglossning så jag trodde i min naivitet att allt skulle gå så lätt så. Hoppas det går lika lätt den här gången och hoppas att det går hela vägen, kommer inte kunna njuta av den kommande graviditeten känner jag.

Beklagar.

Till mig har läkare sagt att det bara är att köra på direkt. Anledningen till att vissa säger att man ska vänta en månad är för att det är lättare att räkna graviditetslängden då. Sen att det är bra att sörja ett tag.

Vi har kört på direkt efter. Jag har sörjt ändå.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?