• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • jezz81
    3hjärtan skrev 2017-07-21 00:42:55 följande:

Grattis till alla er som fått plus igen!

Hur gjorde ni med mens innan nya försök ? Körde ni på direkt efter mf blödning eller väntade ni en riktig mens emellan?

Vi väntade en mens och tänkte att vi försöker sedan men det kommer ta tid..men tydligen blev vi gravida på den gången så nu är vi i vecka 16 och hoppas innerligt att det ska gå vägen. Svårt bara att släppa oron när växtvärk känns likt värken vid MF. Man kanske hade behövt mer tid rent psykiskt innan denna graviditet...?
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-07-20 13:20:14 följande:

Varför uteblir ägglossning 2 månader på raken? blir inte alls superstressad av denna jävla karusell

Hcg måste ner under 5 för att äl ska ske, för mig tog det 3 månader innan den kom, men hade extrem otur med och fick både skrapning och till slut hysteroskopi
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-07-22 10:44:41 följande:

Hcg måste ner under 5 för att äl ska ske, för mig tog det 3 månader innan den kom, men hade extrem otur med och fick både skrapning och till slut hysteroskopi

Hcg har jag inte haft sen mars. Så den biten spökar inte. Haft ägglossning efter det men nu 2 cykler utan trodde det berodde på rosenroten förra så har inte tagit nån denna gången. Men ändå inget.
  • Tumvante

Nytt test.

Det här ju ökat på iallafall.

(Bim-3, bim och bim+3 alla med morgonurin).

• Nykär15
    Tumvante skrev 2017-07-22 14:36:52 följande:

Nytt test.

Ser ju jättebra ut! Grattis!
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-22 14:36:52 följande:

Nytt test.

Yes yes yes! Grattis!
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-07-22 15:25:24 följande:

Ser ju jättebra ut! Grattis!

Tack så mycket. Känns bra!
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-07-22 17:43:47 följande:

Yes yes yes! Grattis!

Tack! Tror jag slappnar av nu och ser fram emot när jag kan få ett vul.
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-22 18:02:48 följande:

Tack! Tror jag slappnar av nu och ser fram emot när jag kan få ett vul.

Det låter som en bra plan. Jag har också nedräkning till nästa VUL!
  • Scylla

Hej. Jag är O-. Jag har fått 5 missfall. Men jag har aldrig fått spruta. Nu ska jag börja med en hormonbehandlig med sprutor och masa tabletter för att bli med barn...

Detta ska jag ta upp med läkarna ????.

Tack för ni delar med er.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?