• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Fick mf i lördags...var bara i v 4+1 då...plussade tidigt på BIM-4 så hann vara glad bara några dagar. Sen såg jag ingen stegring efter tre dagar från första testet så började misstänka direkt att något inte stämde. Tog billig sticka i fredags som visade svagt som innan, lite svagare till o med...tog ett digitalt och det kom upp Ej gravid...så då bröt jag ihop. Det var på BIM-dagen. Dagen efter började jag blöda. Blödde kraftigt lördag + söndag, måndag mer som vanlig mens och sen igår morse pyttelite. Sen inget alls på hela gårdagen. Är inte det väldigt kort att bara blöda 4 dagar efter ett missfall?

Brukar ha riklig mens på 5-8 dgr med mycket ont och blod...så hade räknat med ännu mer nu när det var mf. Kan det komma igång igen?

Hoppas på att kunna räkna första blödningsdagen som mens..hade jag inte vetat jag var gravid hade jag ju trott att mensen kom endast en dag sent...så vi får väl se om ÄL dyker upp nästa vecka.

Detta var vårt andra försök bara, så var väldig förvånad att det tog sig så fort, men inte desto mindre ledsen över att lyckan varade så kort...det är hans första, vårt första gemensamma barn vi försöker få. Han var så himla lycklig! :/ känns så jobbigt det inte funkade...har åldern emot mig..är 39 år och stressad över att mina chanser kanske är väldigt små...

• Nykär15

Började blöda idag igen, konstigt med uppehåll en hel dag utan ens rosa flytningar :/ får väl se när det slutar igen.
    Vart väldigt låg idag, negativa tankar...inte kul, ligger hemma nu med vetevärmare på magen. Mannen lagar middag, han är världens bästa och den som håller sig positiv och peppar mig!

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-03-09 19:20:22 följande:
    Vid mitt första missfall hade jag yttepytteblödningar i tre dagar varpå jag fick komma på ett vul 1 1/2 vecka senare, visade sig på vul att alls fanns kvar men var avstannat. Från första blödningen dröjde det 2 veckor och sen började det blöda mer i typ 12 dagar, därefter var det paus från blödningar (inga flytningar alls) i en vecka. Sen blödde jag i fyra dagar till och tre dagar efter att den blödningen slutade så fick jag ägglossning. Skulle varit i v 8/9 när de kraftiga blödningarna började.

Vid detta missfallet har det varit fram och tillbaka blödningar i typ fel veckor hittills. Haft ett par dagar med helt paus. Och detta var bara i slutet på v 5. Så det verkar variera mycket hur det blir.

Det känns förjävligt i början men blir lättare efter ett tag! Sen kommer det dippar då det blir piss igen och sen kommer det toppar då man är säker på att det kommer lösa sig!

Kram!!
    Tack för att du delar dina erfarenheter. Tänkte att jag ringer bm nästa vecka om det inte slutat då...tar det lugnt nu och försöker läka i tanken över att det inte blev ett barn denna gången...tanken springer ju så långt fram och man visualiserar sin framtid...sen krossas drömmen, så även om det var tidigt så gör det väldigt ont :(
  • Nykär15
    Allex skrev 2016-03-09 20:20:43 följande:
    Gör så du - ring dom. Du får ge det tid och låta dig accepetera det som hänt, det får ta den tid det tar. Känner igen mig så i det du skriver - att man tänker frammåt, på allt det nya...framtiden.... Man blir så maktlös...det är bara att försöka acceptera....man kan inte göra annat.... :-/ Kram på dig!

Tack för kramen Hjärta 

Stämmer, man är totalt maktlös och det är helt hopplöst jobbigt att vänta ut detta och inte veta när man har ÄL igen. Jag som just hade fått bra koll på cykeln och den var regelbunden, rädd att den helt ballar ur nu så det tar ännu mer tid...

Allex skrev 2016-03-09 22:49:01 följande:
    Jovisst det är en del som får barn efter 40, men det är betydligt svårare ju äldre man blir. Nej.....har inte kollat äggreserven.

Jag ska försöka få en tid att kolla min äggreserv...är ju 39 år och det hade vart skönt veta hur lång tid ungefär man har på sig att bli gravid...är det få kvar är det kanske läge att gå direkt på hjälp eller att överväga äggplock att spara tänker jag....vill inte missa vår chans.

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-03-10 11:47:08 följande:

Wihooo! Jättejättesvagt streck på gravtestet nu och blödningarna har slutat och ersatts av pyttelite brunfärgad flytning så snart är det nog helt över äntligen!

Åh, vad jag längtar tills vi kan försöka igen! Invänta en mens och sen åker vi! Så om ungefär 1 och 1/2 månad borde det vara dags! Så cirka två månader kvar tills det finns chans att vara gravid igen. Vilken evighet!

Härligt!! Men låååång väntan. Vi kommer testa första bästa ÄL, kommer inte vänta en mens...men får köra ÄL-test när jag får känningar :)
  • Nykär15
    halfmoon skrev 2016-03-10 15:13:32 följande:
    Äsch, skulle inte sagt nåt för det började blöda igen nu. Men snart måste det sluta tänker jag!! :)

Vi är så illa tvungna att vänta, kliniken vi går hos vill att man ska vänta tills efter första mensen. Hade jag fått välja hade vi också kört direkt! Men de har säkert en tanke med det, dumt att slösa bort tusentals kronor om det är mindre chans att det funkar! :)

Börjar närma sig bf för första graviditeten som gick åt helvete nu. Känns så sugit! Nu skulle man ju ha vankat runt med stor mage och bara räknat ner. Hugger alltid till när någon kommenterar nåt. Va en kollega som sa på jobbet i förra veckan "vi har två unga tjejer här, en med jättemage och en utan". :(

Usch, jobbig tid...varför ska folk alltid slänga ur sig massa ogenomtänkta kommentarer??? Fick höra häromdagen, har du tagit ut din spiral snart eller?? mitt framför en massa andra kollegor...och varför ser du så nere ut, du som brukar vara på topp.

Skulle jag vilja stå och berätta inför alla att vi försöker bli gravida och jag just har ett missfall som blöder ut så hade jag väl gjort det? Fått frågan såååå  många gånger om vi ska ha barn sista månaderna...har ju en ny partner sen ett år, han har inga barn och då verkar det fritt fram att fråga vad som helst...blir både trött, ledsen och arg på dessa frågor och kommentarer....säger att det är vår ensak och OM jag nån gång skulle bli gravid så lär de ju förr eller senare att se det! Morr!

Förstår ni vill följa vad kliniken säger, vi är ju i en annan sits och kör ju på själva så då vill vi inte missa några chanser...varje ÄL känns jätteviktig.

• Nykär15
    Allex skrev 2016-03-10 16:00:31 följande:

Tog ett graviditetstest imorse (sticka) det var såååå svagt. Tänkte då att det var dags för det digitala...med veckoindikator. Det visade "Gravid 1-2". I lördags visade det "Gravid 2-3" så.... borde vara lågt hcg nu. Har haft sånt här vattnigt lotionsekret sen mf. Men igår kom det mer än vanligt samt att det var mer vitt och lite tjockare. Idag på fm var det nästan lite sticky. Så brukar det betee sig precis innan älsekretet sätter igång, iallafall för mig. Men...inte vet jag om äl är på g på riktigt... tänker då på det svaga graviditetstestet...... :-/ Nåja, det är ju tyvärr bara så att det är tålamod och väntan som gäller...

Hoppas ÄL kommer snart! Jag ser fram emot nästa vecka, hoppas ju så att jag får ÄL då som jag borde..men är samtidigt rädd eftersom man inte vet om kroppen ställt till det i o med missfallet...återstår att se. Håller tummarna för dig!
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-11 10:05:44 följande:

Blä är så nervös att jag kan spy. Ska på VUL och se om vi ser ett foster med ett hjärta. Senast jag gjorde detta så blev resultatet många tårar och den här tråden. Fy, ska inte dit förens 14:30 och det känns ju som en hel vecka dit. Vill bara få det överstökat. Är så rädd att de inte ska se ngt.

Kommer gå bra ska du se! Styrkekramar Hjärta 

• Nykär15
    Symetrical skrev 2016-03-11 11:58:44 följande:
    Idioter! Önskar nästan att du sagt just det med missfallet, även om jag förstår att du inte kände dig så sugen på det. Lär täppt igen käften på puckot i alla fall! ;-(
    Absolut, tanken slog mig. Men vill inte outa att vi försöker bli gravida så hade bara haft ännu mer ögon på mig framöver isf...så valde därför att hålla käft. Men så trist att folk tar sig så mycket rättigheter i vad man kan slänga ur sig...
    Allex skrev 2016-03-11 12:02:03 följande:

Tog ett graviditetstest idag (sticka) och det visade ingenting!!! Så då tog jag ett älstest och det var positivt. Men.... jag har inga spår av älsekret. Jag trodde jag hittade lite igår.. men det är som bortblåst?! Så - ältest kanske har fångat upp graviditetshormoner då kanske... gaah! 

Men - det viktiga borde väl vara att jag har älsekret.... samt att tempen håller sig nere - right? Jag borde lita mer på det än älstestet. Även om ältestet skulle vara sant så kan väl inga sperms överleva om det inte är älsekret - right?

Det brukar se ut så här för mig dagarna innan äl.
    Äggvita - Äggvita - Äggvita - Väldigt vattnig äggvita - Kladdigt vitt sekret.

Idag är det mest lotionsekret..... hmm.... Gaah! Denna väntan!

Jag får inte alltid ÄL-sekret. Ibland får jag massor men förra månaden var jag snustorr men blev gravid ändå ju, sen slutade det ju mf...men det lär inte ha med sekretet att göra ju Flört det sägs att huvudsaken är att det är fuktigt precis vid öppningen på tappen så tar de sig fram ändå !

• Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-11 15:15:47 följande:

Det gick inte vägen den här gången heller. Inget foster syns. Återbesök på onsdag och efter det blir det nog skrapning igen.

Nej men fy vad ledsen jag blir att läsa detta Gråter tröstkramar! Hoppas det är fel och att nästa visar sig ha en liten krabat där inne,..är väl väldigt tidigt ännu? 

Med mitt första barn så var jag inne på VUL tidigt, vecka 6 nåt och då såg de knappt nåt, sa att jag kunde räkna med missfall...helt knäckt när jag åkte hem. Sen två veckor senare hade det växt men var fortfarande litet...sen yttterligare två veckor senare så pickade hjärtat. Nästa vecka blir denna lilla pricka 8 år Hjärta hon föddes liten och var liten hela tiden i magen, men frisk och fin som vilket barn som helst. Så det KAN gå vägen!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?