• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Allex skrev 2016-03-23 16:59:52 följande:
    Åh så spännande.

Känner du av nåt annat, typ ömma bröst?

Jag är på äl+9 idag och känner inga ömma bröst. När jag var gravid nyss så kände jag ömma bröst redan på äl+8. Man letar ju symptom
    Det ena har börjat sticka och ömma, är ju bara på ÄL+6, tidigare har det börjat först på ÄL+8.
    Sååå spännande nu pga den lilla rosa blödningen :)
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-23 17:45:17 följande:
    Grattis på födelsedagen
    Tack!!
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-03-23 20:15:48 följande:
    Grattis på födelsedagen och hoppas hoppas!
    Tack!!
    Ja hoppas nåt innerligt!!
  • Nykär15
    Allex skrev 2016-03-25 23:10:46 följande:

Här har första mensen kommit igång. Ganska precis 30 dagar efter första blödningen i mf. Otroligt hur kroppen fungerar! Skönt på något vis, den är på banan igen liksom. Bara att invänta äl om ca 14-16 dagar nu då...

Skönt! Man blir glad när kroppen funkar som den ska :)
  • Nykär15

Här blev det mens igen....så siktar på nästa ÄL som bör bli runt 12-13/4....blir intressant se hur mycket jag blöder denna första mens efter mf. Den kom iaf punktligt på 28 dagar, alltid nåt. Men deppigt ändå.

• Nykär15

Beställt ProgesterAll nu, så börjar med det vid ÄL så får vi se. Kan ju inte skada iaf vilket känns bra. 

Rosenroten blev jag ju rädd för eftersom ÄL blev så annorlunda, jag blev gravid och sen fick mitt första missfall...det hade jag kanske fått ändå, det vet jag ju verkligen inte men kände spontant att den cykeln inte kändes bra..så vågar inte nu. 

• Nykär15
    Anonym (L) skrev 2016-04-03 23:35:26 följande:

Hallå, hur går det för er?

Igår, 22 dagar efter missfallet, visade graviditetstestet fortfarande "gravid 1-2 veckor". Igår kväll blev jag dålig och nu sitter jag här med feber. Har i princip aldrig feber så förut när tempen visade 37.1 för några timmar sedan kände jag mig hängig, öm och kokhet samt är stel i hela kroppen. Har även varit illamående och stundtals haft riktigt ont i magen.

Ringde 1177 som tyckte att ett positivt gravtest 22 dagar efter missfall och 20 dagar efter att ha fått tabletter (Cytotec) var länge. I och med att min temp steg från 36.5 till 37.1 på mindre än två timmar tyckte hon att jag ska ringa gynmottagningen i morgon. Är antagligen inte något men är ändå lite orolig.. Jag avstod från att gå på återbesök efter att ha fått Cytotec eftersom jag hade så lite kvar i kroppen och läkaren var ganska säker på att det skulle komma ut av sig själv.  Hoppas verkligen inte detta hänger ihop med missfallet..

Usch vad jobbigt...hoppas det inte är nån fara, men nog bra att få det kollat. 

Här är jag mitt i första mensen efter missfallet. Nästa ÄL bör bli mitten av nästa vecka. Så lite av en sån där period när man inte kan göra så mycket alls. Kan iofs vara rätt skönt mitt i allt analyserande som blir runt ÄL och  BIM. 

Uppdatera gärna hur det gick hos gyn sen!

• Nykär15
    Anonym (L) skrev 2016-04-04 21:54:41 följande:

Kom aldrig in till gyn. De tyckte jag kunde avvakta. Enligt barnmorskan skulle jag räkna dagar utifrån dagen jag fick Cytotec och inte dagen missfallet startade hemma (vilket läkaren sa att jag skulle). Det var alltså knappt tre veckor efter som gravtestet visade positivt och i min journal stod det att jag skulle ta ett test efter fyra veckor. Får avvakta och ta nytt test på måndag.

Tror att jag kan ha fått ägglossning idag. Det ser ut och känns som detta men är blandat med blod. Någon som varit med om detta? Är alltså på dag 24 från missfallet (start hemma) och dag 21efter tabletterna. Blir att ringa gyn igen i morgon och kolla vad de säger..

Om du läser om flytningar så kan man ha äl-flytningar även under mensen, men man missar det oftast pga blodet.

Konstigt de inte vill kolla dina värden med blodprov så här långt efter när du fortfarande har positivt på test.
  • Nykär15

Nä inga rubbningar, äl kom på 14:e dagen från första blödningsdagen för missfallet. Sen kom mensen 14 dgr efter det, väntar nu på äl nr 2 efter missfallet, bör bli på onsdag.

Sagan12345 skrev 2016-04-04 11:39:19 följande:

Märker du av några rubbningar lr är som vanligt för dig? Själv har jag precis haft min andra mens efter MA första mensen kom ca 5 v efter MA och nu denna 32 dagar. 29 är normalt för mig så har liten bit kvar :)

• Nykär15

Underbart läsa om er det går bra för!!

Själv är jag på ÄL+4 och försök nr 2 sen missfallet...BIM 26/4.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?