• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Äl+9 idag...testa på lördag tänkte jag...

Sagan12345 skrev 2016-04-21 16:50:00 följande:

Lycka till på lördag, vilken dag är du på då? Jag ska försöka att inte testa denna gång, hur jag nu ska lyckas med de :)

• Nykär15

Åh kul!! Jag tar progresteronkräm och den måste jag sluta med ett par dagar före BIM om jag inte är gravid så mensen inte förskjuts...är jag gravid så ska jag fortsätta - så måste testa före BIM då ;) vill inte få äl när jag är bortrest som det blir om den förskjuts...

Sagan12345 skrev 2016-04-21 19:20:00 följande:

Jag är också på ÄL+9 om jag fick äl :)

• Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-04-21 22:08:50 följande:
    I see, ja då är de viktigt att du testar före.. Jag har alltid testat före och har en känsla av att jag kommer göra de denna gång också men ska försöka att inte göra de :) Ju senare jag vet att jag är gravid desto kortare tid att ha missfallsnoja haha.

Jo det är sant! Jag fick ju plus 4 dgr före mens i slutet februari...sen slutade det i missfall en vecka senare. Fick ej gravid på BIM-dagen redan, då trodde jag ju det skulle vara starkt nog för att få utslag på digitalt..då fattade jag att det var nåt som var fel och bröt ihop fullständigt...usch. 

Detta är försök nr 2 sen missfallet. Men vill som sagt hellre veta om det var ett tidigt missfall för att kunna ha med den vetskapen om vi behöver skaffa hjälp framöver. 

• Nykär15
    snippisen skrev 2016-04-24 11:50:21 följande:
    Plussade, men samma dag började störtblödningen. Satt jättelänge på toaletten igår å det bara rann. 
    Så tyvärr blev det andra missfallet på rad. 
    Bara att blicka framåt och hoppas på nästa gång.
    Fick du några starkare streck? För de testen du visar här ovan är ju negativa. De strecket men ser nån kant av är inte på rätt ställe och inte helt. Färgrester skulle jag säga. Sen kan man se stället där strecket ska hamna när man lyser igenom, men smalare och ljusare. De ser jag nästan jämt, men de gånger jag vart gravid så är strecket bredare och i rätt färg vid genomlysning. Om du inte fått några klart tydliga streck så skulle jag säga att du fick mens och inte missfall...
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-25 09:34:44 följande:
    Precis, deras streck ska alltid sitta på det avståndet eftersom de görs i fabrik på samma sätt varje gång....
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-04-25 15:41:47 följande:
    Jag brukar använda digitala test men nu när jag tog ett men streck höll jag på att bli knäpp för jag såg en linje och inte visste fall man ska kunna se där linjen ska vara om man är gravid.. Så thank you, nu slipper jag grubbla på sånt i framtiden :) här kom mensen idag, hur har de gått för dig?
    Idag kom mensen precis punktligt på dagen, så nu siktar jag på ÄL den 8/5 och BIM 22/5. 
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-26 09:47:00 följande:
    Usch beklagar. Men snart dags för äl igen,jo ja vet. Det känns som en evighet

Tack...ja en evighet. Men bara tänka positivt och tänka på att det är värt det :) för det är det! 

• Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-26 14:24:57 följande:
    Jo det är klart att det är värt det. Men visst det är kämpigt många gånger också å det är just vid sådana hä4 tillfällen tiden går extremt långsamt.

Som jag vet inte riktigt när ja förväntas ha äl nu eller när mens har tänkt och dyka upp. Men tänkte jag väntar (försöka iaf) om inget hänt innan dess att testa mig den 9 maj. Då var det en månad sen ja upptäckte mitt mf..
    Det låter väl smart. Jag fick ÄL 12 dagar efter första blödningsdagen på missfallet, trodde det skulle ta längre tid, men kroppen ställde om sig fort...så nästa gång blir försök nr 3 från missfallet. Hade hoppats kroppen hade lätt bli gravid direkt när den just hade varit det..men så var inte fallet för mig.
  • Nykär15
    Symetrical skrev 2016-04-26 15:14:33 följande:
    För mig tog det sig på tredje försöket efter MF. Håller tummarna för att det är ett lucky number för dig med!

Ja jag hoppas det kan få vara så! Just nu känns det som jag aldrig kommer bli det igen...att det bara var nån som ville retas, låta en bli gravid fort och sen vara lyckligt några dagar för att sen rycka bort mattan..typ; trodde du att det skulle gå så lätt?

hmmm jag vet..har en liten down idag, blir lätt så när den dumma mensen kommer och förstör...

• Nykär15
    Symetrical skrev 2016-04-27 09:17:03 följande:
    Så måste man få känna ibland. Dock har du fel Det kommer att bli er tur igen. Och på riktigt den gången! <3
    Tack Hjärta hoppas så innerligt på det....är så rädd för hur framtiden blir annars, om jag inte kommer kunna ge han några barn (han har inga sen innan, jag har två)...han säger det är MIG han älskar och att han aldrig skulle lämna min sida, vi är viktigast, resten är bonus...MEN, det gnager ändå längst där inne, den rädslan och oron...har alltid velat ha en liten till, men tänkte att det var försent och att jag helst ville träffa en man som redan hade barn och var klar...nöjd med mina älsklingar jag har. Men så kom HAN, den stora kärleken...och inga barn...lusten väcktes igen och han vill så hemskt gärna få en liten...så ja, här är vi nu då. Men jag hoppas du har rätt, tack.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?