• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

halfmoon skrev 2016-05-24 13:04:00 följande:
    Tror det kommer att stå gravid på ditt digitala imorgon så starkt som du har på testlagret nu! Tror jag får hem mina idag men ska försöka hålla mig till torsdag. Sen har vi testdag på ivf:en på söndag och då ska jag ta det andra. Om allt ser bra ut då så ska jag inte testa mer sen heller. Blir bara onödig stress. Det är så mycket ångest inblandat i allt.

Jo jag mår nästan illa varje gång jag testar, så ska vara nöjd sen för det gör mer skada än nytta. Men måste få det där digitala bekräftat, blir lite revansh på nåt sätt mot förra gången...fy fan va dåligt jag mådde, fick knappt luft...

Det kommer gå bra för dig, ska bli kul se dina test framöver i veckan! Det är eran tur nu!!

• Nykär15
    angelikkaj skrev 2016-05-24 13:45:39 följande:

Såhär har mina test sett ut i början.

De två bilderna överst är tagna förra veckan. Det digitala iförrgår.

Vilken dag i cykeln är de översta från testlagret från? Var det före BIM?

Jättefin ökning på alla! Grattis!
  • Nykär15

Vecka 4+0 idag och skitnervös när jag tog digitala inatt, hade sovit 4 h bara, men var tvungen att kissa, skulle annars bli bara 3 h till när jag skulle upp. Döm om min förvåning när det redan visade GRAVID 2-3!

• Nykär15
    angelikkaj skrev 2016-05-25 08:11:59 följande:
    Tjohooo!! Där satt den ordentligt!! Försök å slappna av nu! Vi är gravida nu!!grattis ordentligt nu
    Ja nu känns det verkligen på riktigt och nu lägger jag testandet bakom mig. Bättre än så här går ju inte få så tidigt så jag ska slappna av nu och hoppas veckorna går fort tills vi kan göra ett UL Glad grattis igen till dig med!
  • Nykär15
    halfmoon skrev 2016-05-26 07:46:48 följande:
    Bim idag och det kommer lite rött blod. Fick detta imorse men testlagret blir inte starkare så hoppet är ute.

Ni i tråden som haft flera missfall, har ni varit hemma från jobbet nån gång? Hur länge då isf?

Vid mina tidigare har jag bara varit borta då det krävts för blodprov/ultraljud och sen nån dag när vi fått det jobbiga beskedet.

Nu känner jag mig helt matt, är söndergråten och vet inte hur jag ska orka med något. Stannar hemma från jobbet idag efter att ha kämpat mig igenom gårdagen. Vet att detta är så väldigt tidigt men det känns som en enorm sorg och som att vår enda chans till ett biologiskt barn nu är borta. Vi kanske får förbli barnlösa för alltid. Det kanske inte kommer att gå.

Ge inte upp...blodet kanske är från tappen som är känslig? Du har ju fått gravid på digitalt, på testlagret kan det ju ta ett tag innan det blir helt starkt....

Jag hoppas så innerligt att det inte är ett missfall och att det ska sluta blöda...förstår din sorg och dina tankar..men du blir ju gravid och det kommer att gå! Ge inte upp, i slutändan är det värt allt kämpande. 

Kryp ner under en filt, ta en kopp te, försök andas lugnt och vila idag Hjärta skicker över en bunt styrkekramar Hjärta

• Nykär15

Som svar på din fråga...vid mitt missfall så var jag rätt förberedd då testerna gick ner och till slut fick jag ju EJ GRAVID på mitt digitala...så jag visste det skulle komma igång..men hela världen rasade under mina fötter, kände mig värdelös och som att allt hopp var ute (pga min ålder), att jag hade dåliga ägg osv...de två veckorna efter missfallet var en berg och dalbana, visste inte när ÄL och mens skulle komma igång och jag grät jättemycket...man FÅR sörja oavsett hur tidigt det är, det är ju en dröm som krossas, först lycka och sen total krasch...

Jag tycker du gör rätt i att vara hemma ett par dagar och ta hand om dig. Hjärta

• Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-26 18:35:20 följande:

Bilden han inte med

Grattis! En sån sötnos!! Hjärta
  • Nykär15
    snippisen skrev 2016-05-27 09:42:54 följande:

Gravid igen, 3 gången detta år. 

Träningsvärk i livmordern varje kväll, men nu idag på morgonen börjar jag få stickningar/ilningar i svanken. Pallar inte om det är missfall igen. 

Vilken vecka är du i? Tror säkert inte det är någon fara. Har du barn sen innan?

Det är normalt att det sticker, hugger, drar och molar i livmodern, det strålar ut i ryggen. Så har jag och har haft de andra gångerna med, så länge du inte blöder behöver du inte vara orolig. 

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-05-27 12:42:08 följande:

Åh! Jag nojar! Försöker ställa in mig på ett tredje missfall. Blödningen har inte kommit igång ännu, bara mörkbruna rester i progesteron kladdet igår och idag. Molvärk.

Tog dessa testen igår em och jämförde med för två dagar sedan. De i mitten är nya på bim. De gamla i ytterkanterna bim-2. Men testlagret är för svagt för att vara på bim väl?

Alltid denna vånda innan det är helt över.

CB är ju jättestarkt och fint och jag tycker inte testlagrets är för svagt. Om du kollar på mitt galleri så har jag testlagrets från BIM. När jag fick GRAVID 2-3 dagen efter BIM så var testlagrets inte ens lika starkt som kontrollstrecket, så blev jätteförvånad att jag fick så högt på det digitala så tidigt. Hade dessutom bara hållt mig i 4 timmar. 

Jag tror det går vägen för dig, var säkert bara slemhinnor som blödde, du har ju fin ökning! Skickar lite styrkekramar och håller tummar och tår!

• Nykär15

Här är BIM-1 och BIM som det såg ut för mig.
    Ditt ser ut som mitt BIM-2 och du kan ju likaväl haft ett ägg som fäst sent? I morgon är det nog starkare :)

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?