någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Och så här starkt var testlagrets när digitalt gav 2-3. Så testlagrets ökar nog lite långsammare menar jag.
Och så här starkt var testlagrets när digitalt gav 2-3. Så testlagrets ökar nog lite långsammare menar jag.
Tack fina ni gör pepp! Eftermiddagens test är starkare än igår så jag försöker hoppas lite till.
Nu är det äntligen dags att börja med ÄL-stickorna igen. Ny BIM borde bli 15-17 juni. Nu blir det spännande tider igen!
Nej men det kan ändå slå om senare. Alla kvinnor är olika i vad som utsöndras. Med mitt första barn så fick jag tidigt plus, visste exakt när ÄL var och det var inte förrän efter v 5+ det slog om till 2-3 för mig heller. Blev tillbakaflyttad 2 veckor på RUL och det stämde verkligen inte eftersom jag isf fick plus när jag hade ÄL vilket ju inte går....men hon var liten hela vägen, när hon väl föddes exakt på BF enligt min ÄL (för tidigt enligt RUL) så var hon bara 45 cm och vägde 2900 g...visade sig att moderkakan var väldigt liten varpå hon förmodligen var mindre sa de....
Så vad jag vill säga är att alla är olika och det kan utvecklas på olika sätt och ändå gå vägen.
Bruna flytningar kan vara gammalt blod bara som kommer ut och behöver inte ha med graviditeten att göra.
Jag hoppas det går vägen för dig
Jag ska på första UL om exakt tre veckor. Kommer vara i v 7+5 då, så hoppas det syns ett litet hjärta då kommer vara så sjukt nervös....
Ja det stämmer, killens första. Jag har två sen innan. Med första fick jag dåliga besked på första VUL, fick komma tillbaka två veckor senare och såg då hjärtat...var hemska två veckor. Så med andra kollade jag aldrig förrän v 10+ nånting inför KUB: Men nu när man har missfall och är äldre så känner jag att jag inte vill tappa tid om det ex är ett MA som kroppen inte själv förstått, vill inte vänta in KUB v 12 isf...sen vet jag att det inte finns några garantier att det går bra för att man ser ett hjärta slå, men det är iaf en liten bit på väg då.
Kommer nog inte vara helt lugn förrän efter v 23 när de börjar rädda barn som föds...
Men på nåt konstigt sätt känner jag mig ändå lugn, mycket lugnare än jag vart innan när jag vart gravid. Just för att jag ändå inte kan göra något åt hur det blir ändå. kommer vara så tacksam om vi får ett levande litet barn i januari
Förstår väntan och oron, men jag tror att det kommer gå bra och att blödningarna hade med något annat att göra. .
Jag håller tummarna för ett fint test på torsdag. Tar du digitalt då eller hur tänkte du göra?
Jag är i v 5+0 idag, brösten är ömma och molvärken kommer och går, igår nästan inget men idag känner jag redan av lite mer. Känns tryggare när man känner mer, även om jag vet att det inte är nån garanti det heller....igår stack det mest i livmodern men jag var inte lika svullen som jag vart innan. Men kan bero på att jag äter medel för att hålla tarmarna igång, har behövt det varje graviditet då jag fått hemsk förstoppning runt v 7, så nu tar jag det vid minsta lilla känning så jag kanske inte hamnar i det...hade kvar sen sist, hade tydligen flera års hållbarhet (pulver i portionspåsar)
Förstår att digitala stressar, jag var ju rädd så jag skakade när jag tog mitt då jag vid missfallet i mars fick sämre besked på det. Man vet ju det kan slå om senare men känns hemskt se ett dåligt resultat i en display. Det kändes lite som en seger när det visade mer veckor än jag trodde i 4+0 (gravid 2-3), var inställd på gravid denna gången men trodde 1-2...jag har inte testat nåt mer efter jag fick det, skulle bara oroa mig nåt sjukt då.
Jag hoppas det ser bra ut i morgon, jag tror du kan vara lugn, låter precis som det ska för dig i tiden och blödningen hade nog inte med graviditeten att göra. Kan vara livmodern som tryckte ut rester bara från nån slemhinna. Många får ju blödning runt mens och det går bra ändå och dina tester har ju ökat :)