någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Du är ju ung i sammanhanget iaf! Jag är 39...så känner stor stress stundvis....
Håller med tummarna för oss alla att maj är rätt månad!
Dagen ärhär:D hehe!
Efter 7 månaders försök sen missfallet har vi nu plussat:D hehe
GRATTIS!!! Härligt med plus i tråden!
Grattis till plusset Sötsöt! :)
Här har vi inte gjort några fler försök sedan senaste missfallet. Var på vul dagarna innan ägglossning och det fanns lite rester kvar från missfallet och då bestämde vi oss för att vänta en månad till med insemination. Om vi har tur får vi börja med ivf vid nästa mens, tror den kommer på söndag. Om vi har otur (vi har alltid otur i baka bebis-sammanhang) så får vi vänta en månad till eller till hösten.
Evig väntan! Hoppas det är värt det i slutändan. Vill inte vänta på fler sorger.
Hoppas ni kan komma igång efter mensen då och slipper vänta onödigt länge...
Lägesrapport från mig;
BIM+2, ingen mens trots allt..hade svag blodflytning på morgonen på BIM, sen ingenting...klara flytningar, inga menskänningar, inga gravidkänningar...ingenting, Inte testat sen BIM då det var negativt...
Jag håller er uppdaterade. Ingen mens ännu, tog ett test idag, negativt.
Men nu har jag ÄL-känningar??? Fattar INGENTING....så ska ta ett ÄL-test framåt 10-tiden och se vad det säger. VIsst, om det var ett sent ägg så är det för tidigt för plus nu om det skulle fäst på BIM..men har svårt tro det ligger till så.
Visar ÄL-testet inget så får jag väl bara vänta en vecka och se vad som händer...så tröttsamt. Har ju sjukt regelbunden cykel så fattar inte alls vad som händer nu helt plötsligt.
Jag tror jag är rätt avslappnad och stabil, är vårt 5:e försök och cykeln är regelbunden. Men skillnaden är progesteronkrämen som jag tagit denna månad, så nåt har ju skett...antingen blev ÄL förskjuten och faktiskt kommer nu, eller så är mensen förskjuten och kommer. Allt bör väl ha gett nån klarhet inom iaf en vecka, senare än så har mensen aldrig kommit..får se vad ÄL-testerna säger kommande dagar...
Jag testade för ÄL för det är exakt ÄL-känslor jag har och de skiljer sig mot hur det känns före mens. Så även om det känns långsökt så får jag ju försöka hitta vad det är som händer med kroppen...
Nu äntligen mens!!! Så äl runt 11-12/5, BIM 25-26/5
Skönt ha nåt att gå på igen :)
Kanske aldrig hade äl denna gång som du säger, därför det blev knepigt...
Tack så mycket
Ja väntan känns som en evighet när man vet att man kommer missa ÄL rätt mycket en månad...var samma sak förra månaden så att det händer en månad till känns totalt pissigt på alla sätt....blä.