• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Allex skrev 2016-04-18 06:36:30 följande:
    Äsch då....temperaturen sjunker här.... Tycker det drar i brösten lite dock. Får väl se vad de närmsta dagarna ger. Bim på lördag.

Håller tummarna för lördag! Är själv på ÄL+6 och känner inte ett smack. Men för mig har det börjat på ÄL+7-8 de gånger jag vart gravid...så har ju långt kvar. Men tiden segar sig..tänker ev testa framåt söndag. 

Tar progesteronkräm denna gången så måste ju sluta med den om jag inte är gravid så att mensen kommer som den ska, vill ju inte precis förlänga cykeln i onödan, det är ju lång väntan som det är även om jag ligger på 28 dagar....

• Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-19 09:39:07 följande:

Jag vill gärna vara med! Tog ut min hormonspiral den 27 januari efter 2.5år. Fick min första mensen den 20februari å plussade först den 4april då inga test innan visat positivt så tänkte ju att mensen är helt ur balans efter hormonspiralen. Men testade då 4april positivt med 2 olika tester, man blev ju lite nojig ändå ????

Då visade sig att jag var i v7.

Sen lördag den 11april så vaknade jätte tidigt på morgonen å kände lite svidande i snippan å det kom blod. Blödde i 6 dagar med blandat med klumpar men ändå mindre än vanlig mens. Å grav symtomen försvann som ja hade, väldigt trög mage å lite ömmande bröst. Ska nu idag till gyn och kolla läget då de inte hade tid innan. Men jag är helt säker på att det är missfall jag har fått ändå så men skönt å få det konstaterat å iaf kolla så allt kommit ut. Detta var mitt första missfall. Har 2 barn sen tidigare på 6.10år i ett annat förhållande men då har vi inte gått helt in på att försöka bli gravida utan mer blir det så blir det. Å då vet jag att det ändå tagit sin tid. Men denna gången är jag å min man inne på att vi verkligen vill ha barn då han inte har sedan innan. Så jag blev förvånad att jag blev det fort men samtidigt har vi regelbundet sex. Men tråkigt att de slutade med MF.

Tråkigt, beklagar <3

Låter som min story...tog ut min hormonspiral 4/1 och vi blev gravida på försök nr 2..överlyckliga! Men det slutade i tidigt missfall en vecka senare...så himla ledsen. Jag har med två barn sen ett tidigare förhållande, de blev till på första försöken. 5 och 8 år gamla. Min nuvarande har inga och vi vill så hemskt gärna ha. Vi har sex dagligen men nu förra ÄL så var min kille bortrest i tre dagar..så har inte så stora förhoppningar denna gången...ÄL+7 idag. Om en vecka vet jag...tiden sniglar fram. 

• Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-19 12:33:52 följande:
    Ja tiden går ju extremt långsamt när man väntar på att vilja ha något positivt! Får hoppas att det är positivt besked för dig även om killen inte var hemma.

Är hemkommen från gyn nu å allt var borta å test visade negativt så bara att försöka sig på igen.

Men undrar om mensen kommer komma som vanligt nu efter..

Den kommer säkert som den ska, kroppen är rätt otrolig. Är förvånad att den liksom fortsatte som att ingenting hade hänt, medan jag själv var förkrossad...

Men tur det är värt alla turer och väntan när det sen väl funkar Hjärta kan inte förstå att jag kanske kanske ska få uppleva allt det fantastiska som det innebär en gång till...

• Nykär15
    Allex skrev 2016-04-20 07:08:18 följande:

Tog ett test...negativt......

Tråkigt...men ge inte upp än!

Här är jag på ÄL+8, känner inte ett smack..brukar ha en massa känningar från ÄL till mens, ont och ömma bröst...tar ju krämen ProgesterAll denna cykel, så kanske den som dämpat det, mindre svullen med. Så det är ju skönt må så himla bra, men oxå rätt nedslående för känner mig inte det minsta gravid...blä. 

Runt denna dag har jag fått nidis alla gånger jag vart gravid, inte sett nåt sånt än så det tar ju med ner hoppet...suck. Känns ovärt testa på lördag som jag hade tänkt...

• Nykär15
    Allex skrev 2016-04-20 12:00:13 följande:

..... och där kom spottings... ljusrosa förbenade spottings.....! 

Blä vad trist....

Känner att jag borde börja få några symptom snart om det skulle ha tagit sig denna gången...känner bara lite molvärk, annars INGENTING! Suck...känns som jag redan ger upp fast jag bara är på ÄL+8...

• Nykär15
    Allex skrev 2016-04-20 13:49:32 följande:
    Det är tråkigt när man hamnar i det moodet...... men du, du är bara på ÄL+8 - det är mååånga dagar kvar. Hang in there!
    Tack...jag veeet..men man vill ju känna något liksom! Men men, bara vänta och se...testar väl på lördag som tidigast iaf.
  • Nykär15

Jätteömma bröst och frusit som en tok har jag haft innan BIM ...vi får väl se, på lördag testar jag väl...

Sagan12345 skrev 2016-04-20 17:05:55 följande:

Vad för symptom brukar du få så här tidigt när du varit gravid? för de enda jag haft är just molvärk

• Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-21 07:37:07 följande:

Måste man ha en mens innan för att fått igång ÄL efter mf? Använder appen Ladytimer å den kan inte räkna ut när min tid är förrens jag fått en mens. Så undrar om man är tvungen att få igång den innan det kan ta sig?

Min ÄL kom 12 dagar efter första blödningsdagen på missfallet, så nej man behöver inte ha mens innan. Det är bara din kropp som kan bestämma hur den väljer att göra...min räknade tydligen missfallet som en mens...hoppas du får igång den snart.
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-04-21 07:28:12 följande:
    Aha, konstigt de där med att vissa får symptom tidigt och andra inte..
    Ja visst är det...och kan ju vara olika från graviditet till graviditet med...så jag skulle väl mycket väl kunna vara gravid denna gången med även om jag inte känner ett skit...men lite symptom hade ju gärna fått komma hahaha
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-04-21 07:55:19 följande:
    Håller tummarna för dig! Men visst man vill ju känna av sympton just vid detta tillfället. För att man känner sig mer gravid då
    Precis, men hade ju såklart vart skönt få vara gravid utan dem med, oftast tar det ju en del på krafterna att ha dem Flört vi får se, hoppas gör man ju förstås!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?