• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Vanilla ice queen skrev 2016-03-18 10:43:15 följande:
    Men du är ju samma som var i min andra tråd om vulet också

Jadå! Hänger här med folk som har samma bagage och hoppas på att jag får ett nytt plus snart efter detta missfallet...

Vanilla ice queen skrev 2016-03-18 10:46:15 följande:

Tack för alla grattis gyn ville att jag ska komma om två veckor igen och kolla läget. Men jag börjar känna att jag inte vågar kolla in något mer. Men antar att det är bäst att kolla ifall något skulle hända.

Förstår oron, men kan väl vara skönt se så allt utvecklas väl och att kunna njuta ännu mer? Jag hade gått på det iaf. Glad

• Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-18 11:18:03 följande:
    Ja jag kommer ju att gå för jag är en sådan som måste kika och veta om tillfälle finns vare sig jag vill eller ej Och ser man en levande kotte i vecka 10 bör det väll vara rätt safe.
    (Även om man aldrig kan vara helt säker).

Jo ju längre man kommer och ju mer man får se så är man ju lugnare. Jag kommer säkert inte göra några tidiga om jag blir gravid  om det inte händer nåt som gör att jag borde kolla upp.
    Men vi kommer göra KUB pga min ålder så får ju ändå se i v 10 nånting!

• Nykär15
    Allex skrev 2016-03-18 06:32:02 följande:

Hur var testet idag då?

Dagens test svagare som jag trodde så ÄL över för denna gång :)

Bara den långa väntan till BIM nu då..,3/4

• Nykär15

Åh ja så segt! Håller tummarna!

Allex skrev 2016-03-18 19:17:40 följande:

Gaah! Denna väntan! Men men, inte mycket att göra åt. Jag har BIM 29/3...om jag nu hade äl.... Det visar sig.

• Nykär15

Nä fvp vill jag inte heller göra...får kub gratis och är det dåligt hoppas jag ist på NIPT :)

Är 39 år

Vanilla ice queen skrev 2016-03-18 20:18:22 följande:

I vårt landsting görs inga kub alls tyvärr. Är man över 35år erbjuds man dock FVP. Fast jag är bara 33 så det blir inget för mig (hade nog avböjt FVP ändå...).

• Nykär15
    Allex skrev 2016-03-18 20:38:05 följande:

Vi får oxå göra Kub och NIPT hade vi inbokat sist.. Men fick ju ringa och avboka det pga nissfallet :-/ Är ju 42 år så....alla tester som finns vill vi göra....

Ja klart. Men skulle endast göra fvp vid stora misstankar om fel...livrädd för det!
  • Nykär15

På ÄL+3 nu... Ska endast testa före BIM denna gången om jag har starka symptom. Sist blev det ju missfall på BIM +1...men det är ju samtidigt bra på ett sätt att faktiskt veta om man får tidiga missfall, kan ju vara bra veta om man går vidare med ivf i framtiden om det inte tar sig...

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-03-20 15:46:52 följande:

Örk! Dålig dag idag!

Googlar alla möjliga anledningar till missfall och går från ena till andra förklaringen. :( Känns jättefrustrerande att man inte kan få en koll efter två missfall.

Vi har fått vår tid till första samtalet inför ivf också. Först kände jag mig glad för det. Slippa dra till Danmark och lite mer koll av vården här. Men nu känns det som det ändå bara kommer bli fler missfall av allt.

Förstår dig helt! Känner mig inte alls som jag nånsin kommer få en bäbis...som vi bara kommer fortsätta o fortsätta..,ändå har vi inte hållt på länge :/ men känner mig liksom lite likgiltig bara. Kanske för att jag har en vecka framåt där inget går att gör eller känna efter...äl är över, BIM en evighet bort ;(
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-03-22 14:26:47 följande:

Jag och min sambo har fått göra kromosomavvikelse prov som skulle samköras. Det ingår i missfallsutredningen.. MEN om de visar på att ingen av oss bär på kromosomavvikelse kan vi ändå få ett barn med ex Downs lr någon annat kromosomfel? Någon som har koll på detta?

Ja det kan drabba vem som helst :/
  • Nykär15

Igår började jag få molvärk och i morse hade jag ljusrosa flytning på pappret, hoppas nåt innerligt att det är en nidblödning, är på ÄL+6 så kan vara rimligt, haft nid med båda barnen på Äl+7 och ÄL+8 med andra. Vi får se, känns det nåt testar jag ev före BIM, för om det skulle bli ett tidigt missfall till så vill jag veta det om man behöver söka hjälp.
    Fyller år idag, hade vart en fin present om det visar sig vara då att ägget fäster idag <3

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?