• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Icka)

100% icke graviditet denna cykeln iaf. Ingen ägglossning alls

• Samantha85

Hej! Fick nyligen fördröjt missfall. Jag undrar om ni Började försöka direkt när ni slutat blöda eller väntade ni tills er mens kom igång?!

• liljah33
    Samantha85 skrev 2017-06-29 20:53:24 följande:

Hej! Fick nyligen fördröjt missfall. Jag undrar om ni Började försöka direkt när ni slutat blöda eller väntade ni tills er mens kom igång?!

Jag började testa med ägglossningsstickor direkt, men ägglossningen var utebliven den månaden. Första mensen efter missfallet var enorm, och mycket rester sköljdes ut, vilket kändes skönt såhär i efterhand. Fick ägglossningen månaden därpå men blev ingen bebis, 'en månaden där efter blev det, och just nu håller jag tummarna att det här ska gå vägen!

Beklagar din sorg och skickar massa kramar!
  • Caisas

Precis som liljah33 ovan började jag testa med ÄL-stickor direkt men fick aldrig ÄL. Blev gravid igen efter en mens.
  • Caisas

Beklagar verkligen missfallet. :(
  • MiieRO

Hej.

Jag hade ma mellan mina två..

Men startade ett mf trodde jag i oktober förra året. Men efter många tester visade det sig va ett utomkvädesskap .

Jag ska ringa ackis på måndag och få en tid så de kollar upp att denna e på rätt ställe. Plusade i går. Men rädslan finns. Och sambon kan inte ens se någon glädje bakom det hela. Detta kommer då va hans första barn medans det kommer va mitt femte..

Så här en inte oro jag försöker skaka av mig..

Robin o Oliver 020707, Wilhelmina 080523, Alice 091126
  • liljah33
    Samantha85 skrev 2017-07-02 07:22:52 följande:

Ni som har regelbunden mens. Hur lång tid tog det innan er mens Kom efter ert MF / MA?

För mig tog det 31 dagar, brukar ha 26-27-28 dagar cykel annars. Var gravid v.10+5.
  • Yopas

Jahapp. Då var man igång med bebisverkstad igen. Har tidigare haft ett tidigt missfall i vk 5-6. Efter det tog det 3 månader innan jag plussade igen. 1 mars fick jag ett konstaterat ma i vecka 12 som har varit väldigt utdraget och tagit mycket på mig. Men nu har vi kommit överens om att försöka igen. Hade min tredje mens (och ägglossning) juni. Hade äl igår eller idag och vi har myst på :) nu hoppas jag innerligt att det blir tredje gången gillt för oss!! Längtan är ju enorm!

• Yopas

Nej nu tänkte jag lite för fort! Min tredje ägglossning hade jag igår eller idag*. Tänkte inte på att det redan är juli haha!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?