Humlan88 skrev 2017-06-17 16:44:25 följande:
Jag var (trodde) jag, gravid i vecka 11. En dag började jag blöda lite, läst att de är rätt vanligt. Men ringde ändå gyn. Efter 6 timmar i väntrummet visade det sig att det inte ens fanns ett foster. Navelsträng och fostersäck hade utvecklats, men fostret hade tillbaka bildats. Jag blev så chokad att jag bara gick därifrån utan att säga något. Mitt andra missfall :.( Är så ledsen. Sen blödde jag ut bit av navelsträng och hela biten.
Jag beklagar ditt missfall, stor kram!
Elm96 skrev 2017-06-17 22:02:50 följande:
Hörni...jag känner mig oroad ikväll. Plussade i tisdags efter mitt missfall i april. I en veckas tid har jag känt av starkt illamående på kvällarna och har behövt äta något typ en gång i timmen för att inte må illa. Varken ikväll eller igårkväll har jag känt av något illamående, det bara försvann sådär! Är exakt i samma vecka nu som när jag fick missfall sist så nu är jag livrädd :(
Det kommer ju och går, ingen graviditet är ju den andra lik!. Du kan ju inte styra över detta så försök tänka bra tankar. Jag är också livrädd för varje gång jag får molvärk i ryggen, vilket jag har varje dag... Stor kram!
aliisa skrev 2017-06-17 22:24:44 följande:
Fick missfall i slutet av april, och alla gravsymptom försvann direkt.
Nu har exakt alla symptom kommit tillbaka igen men gravtesten visar negativt. Ingen mens kommer. Har någon annan med missfall vart med om hormoner som spökat på detta sätt efteråt?
Jag har ev en polyp eller rester kvar enligt ul så läkaren sa att jag skulle vänta en mens med att försöka igen.. Kanske kan man få gravsymptom av polyper?
(Ursäkta att jag hoppar in med ett helt annat spår btw, hoppas ni andra får svar från någon som vet.. <3 Beklagar era mf!)
Enligt läkaren på gyn så bedömer dem att så länge man har rester kvar bör man ha hcg i kroppen. Det där med polypen vet jag tyvärr inte. Jag väntade en mens, kändes skönt efteråt för det kom ut en hel del rester.. så nu i efterhand kändes det skönt att det "spolats" bort..