• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-06-10 22:03:06 följande:

Jaaaa! Stort tack! Mycket underbart... Och ofattbart! Har typ noll symptom.

Mina symtom brukar komma v 7-8 mer, så inget konstigt med det :)
    liljah33 skrev 2017-06-11 06:33:38 följande:

Stort grattis Tumvante!

Det sjukaste någonsin hae hänt här med - jag tror inte riktigt på det men clear blue visar "Gravid 1-2" imorse. Är lidandet över!? Kommer det kanske gå bra nu!? <3

Men vad härligt se fler plus här!! Grattis!!!
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-06-11 06:33:38 följande:

Stort grattis Tumvante!

Det sjukaste någonsin hae hänt här med - jag tror inte riktigt på det men clear blue visar "Gravid 1-2" imorse. Är lidandet över!? Kommer det kanske gå bra nu!? <3

Men åh, så underbart! Stort grattis till dig också och tack! Vad härligt! Så ser jag dig i bf gripen för februari kanske hoppas vi är fler som ses!
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-11 08:28:27 följande:

Mina symtom brukar komma v 7-8 mer, så inget konstigt med det :)Men vad härligt se fler plus här!! Grattis!!!

Typ överanalysera jag så har jag haft korta ögonblick med svagt illamående... Men det skulle ju kunnat vara vad som helst. Vi satsar på att jag har en lika snäll graviditet som med min dotter så jag inte heller hade annat än dålig hy.
  • Elm96

Plussade den 20 mars på stickan, oplanerat! Men när nyheten hade smällts så kunde vi glädjas åt det och såg fram emot att få en liten kotte i våra liv. Den 2 april när det var dags för den vanliga nattkissen hade det kommit blod och under kommande dag fortsatte det bara. Åkte till gynakuten senare samma dag och fick små ultraljudsbilder på den lilla. Gynekologen sa "det behöver inte vara ett missfall, blödningar i tidig graviditet är inte helt ovanligt men om det är missfall kommer du märka av det inom de närmsta dagarna"
    Åkte hem med bilderna och levde mellan hopp och förtvivlan tills jag insåg att det var ett missfall. Blödde i 15 dagar :(
    Nu har jag haft en mens sedan dess och har BIM på fredag den 16e. Vi hoppas den här gången på ett plus för nu vill vi ha en liten i våra liv!!

• Affen84

Så roligt att det börjar dyka upp lite plus här i tråden! Själv har jag en vecka kvar till Bim och tiden går så sakta. Jag mår som vanligt, annars brukar mitt humör vara uruselt en vecka innan mens så det kanske är ett gott tecken :)

• Anonym (Icka)

Inget plus denna månaden heller negativt test imorse och nu kom mensen

Så läkarens leende berodde väl på något annat....

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 13:09:37 följande:

Inget plus denna månaden heller negativt test imorse och nu kom mensen

Så läkarens leende berodde väl på något annat....

Beklagar...hoppet gick ju verkligen upp där med tanke på hur läkaren log. Kram! Sörj en dag och försök hämta nya krafter, så gjorde jag. Tillät mig att vara ledsen en dag och sen försöka hämta upp mig. 
  • Anonym (Icka)

Fick precis samtal från kvinnokliniken. Måste äta penicillin igen, såret i naveln efter titthålsoperationen är full med bakterier.

Funderar på att gå ut i skogen och vråla snart trodde faktiskt att allt elände var bakom mig nu!!

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 15:12:58 följande:

Fick precis samtal från kvinnokliniken. Måste äta penicillin igen, såret i naveln efter titthålsoperationen är full med bakterier.

Funderar på att gå ut i skogen och vråla snart trodde faktiskt att allt elände var bakom mig nu!!

Men nä....finns det inget slut på eländet? Känner så med dig...var ju fast i mitt helvete i tre månader med återkommande nerlag, fler operationer och undersökningar...en riktig prövning. kram Hjärta
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-06-12 15:38:00 följande:

Men nä....finns det inget slut på eländet? Känner så med dig...var ju fast i mitt helvete i tre månader med återkommande nerlag, fler operationer och undersökningar...en riktig prövning. kram 

Blir ju massa tankar igen. Om det är en infektion i naveln så kanske det pågår i livmodern med och kanske försvårar en ny graviditet ordentligt. Kanske förklarar min jästa mage också. Bara less på att det fortsätter krångla nu såhär lång tid efteråt

Hur går det för dig och magen? Kram <3
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?