• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Tumvante
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-08 11:49:35 följande:

Cystan är borta! Fy tusan vilken lättnad det var att se sen var läkaren lite lurig på nått sätt hon undrade om sista mensen och log väldigt pillimariskt men sånt går väl inte se så tidigt? Har bim nästa vecka nån gång.

Vad skönt, och spännande :)
  • Ittadal

Åh va skönt att den var borta :) jag har själv opererat bort en jätte stor cysta på äggstockarna för några åt sedan och efter dess har jag haft choklad cystor till och från... Håller tummarna för att det där leendet betyder ett plus :D Såå spännande...

• Tumvante

BIM-3 imorgon... Såg en svag skugga på test i morse och är nu spänd på om det blir ett tydligare test i morgon.... To be continued...

• Nykär15
    Tumvante skrev 2017-06-09 20:56:04 följande:

BIM-3 imorgon... Såg en svag skugga på test i morse och är nu spänd på om det blir ett tydligare test i morgon.... To be continued...

Men hallå vad spännande!!! Jag har ju kass erfarenhet av morgonurin och test, så ta ett på morgon isf, vänta en timme o ta ett nytt. Väntar med spänning på ett inlägg från dig nu!!
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-10 07:42:22 följande:

Men hallå vad spännande!!! Jag har ju kass erfarenhet av morgonurin och test, så ta ett på morgon isf, vänta en timme o ta ett nytt. Väntar med spänning på ett inlägg från dig nu!!

Vad söt du är

Idag, ljusare urin, men nu tycker jag det är tydligare...Vad jag hoppas att detta går vägen nu.

• Nykär15
    Tumvante skrev 2017-06-10 07:47:36 följande:

Vad söt du är

Idag, ljusare urin, men nu tycker jag det är tydligare...Vad jag hoppas att detta går vägen nu.

JAAAAA!!! Jag ser! Stort grattis, vad underbart!!!
  • Ittadal

Åh va roligt :D Stort grattis!! Allt kommer säkert att gå jätte bra, tänk bara massa positiva tankar nu så ska du se att det går vägen! Ännu en gång Grattis :D Nu håller jag tummarna för att vi andra också plussar snart :)

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-10 08:24:34 följande:

JAAAAA!!! Jag ser! Stort grattis, vad underbart!!!

Jaaaa! Stort tack! Mycket underbart... Och ofattbart! Har typ noll symptom.
  • Tumvante
    Ittadal skrev 2017-06-10 13:10:20 följande:

Åh va roligt :D Stort grattis!! Allt kommer säkert att gå jätte bra, tänk bara massa positiva tankar nu så ska du se att det går vägen! Ännu en gång Grattis :D Nu håller jag tummarna för att vi andra också plussar snart :)

Tack så mycket! Jag ska försöka tänka positivt. Känns som om att oddsen för ma nu, borde vara lägre.

Håller verkligen tummarna för dig och ni andra också. Alla ska vi få våra efterlängtade och älskade barn, och jag tycker ju att vi som varit igenom det tuffa att få stor glädje vändt till sorg ska få lyckas snabbt!
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-06-10 22:06:47 följande:

Tack så mycket! Jag ska försöka tänka positivt. Känns som om att oddsen för ma nu, borde vara lägre.

Håller verkligen tummarna för dig och ni andra också. Alla ska vi få våra efterlängtade och älskade barn, och jag tycker ju att vi som varit igenom det tuffa att få stor glädje vändt till sorg ska få lyckas snabbt!

Stort grattis Tumvante!

Det sjukaste någonsin hae hänt här med - jag tror inte riktigt på det men clear blue visar "Gravid 1-2" imorse. Är lidandet över!? Kommer det kanske gå bra nu!? <3
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?