• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Tumvante
    jezz81 skrev 2017-05-19 13:59:24 följande:

Efter missfallet i mars verkar jag nu ha blivit gravid igen. Var på tidigt vul i vecka fem men då kunde de bara se fosterhinnan..för tidigt att se något annat..ska dit om två veckor igen. Är i vecka 6+0 (om det har utvecklats något förstås). Svårt att känna sig optimistisk när man vet i färskt minne vad som skedde sist.

Grattis!

Hade också MA i mars...men min kropp har inge varit redo. Svagt Hcg i kroppen och mens just nu. De sjabblade med mitt test på labbet torsdag så vet ej om hcg är på väg mer från prov måndag... hemtest visade fortfarande svagt streck i morse.. så himla drygt.

Vill så gärna vara gravid med syskon nu...
  • Anonym (Icka)

Har köpt en fertilitetsmonitor. Är idag på cd 11 och den visar hög men ingen LH. Räknar ju med ägglossning på cd 12-13 men då borde väl det börjat öka nu? Blir orolig nu att nått är knas med hormoner

• Tiinuli

Här äntligen fått mens och funderar också på att investera på en lite mer avancerat Äl test , vill ju inte missa Äl och bäst om vet nån dag innan när ska börja köra på :)

• Anonym (Ledsenmamma)

Jag går genom ett MA just nu

Fick veta förra veckan att hjärtat inte slog och dom kunde bara mäta foster till 7+2 vilket innebar att jag gått en vecka då utan att kroppen börjat stöta ut. Nu inne på andra veckan och ytters lite blid kom igår på pappret när jag torka mig.

Mår så sjukt dåligt och vet inte vad som kommer hända el hur detta kommer bli närmaste dagarna. Väntar på att gyn ska höra av sig men får inte tag i dom.

Kommer försöka igen när jag är helt återställd och hänger gärna med här och får höra att det är inte kört för en

• Tumvante
    Anonym (Ledsenmamma) skrev 2017-05-29 09:27:09 följande:

Jag går genom ett MA just nu

Fick veta förra veckan att hjärtat inte slog och dom kunde bara mäta foster till 7+2 vilket innebar att jag gått en vecka då utan att kroppen börjat stöta ut. Nu inne på andra veckan och ytters lite blid kom igår på pappret när jag torka mig.

Mår så sjukt dåligt och vet inte vad som kommer hända el hur detta kommer bli närmaste dagarna. Väntar på att gyn ska höra av sig men får inte tag i dom.

Kommer försöka igen när jag är helt återställd och hänger gärna med här och får höra att det är inte kört för en

Beklagar.

Tror mitt embryo dog ungefär i samma vecka som ditt. Men det kom också ut senare av dig själv. Började med lite rosa, sen lite mer anda dagen. Tredje dagen kom där stora klumpar och var ett riktigt blodbad och med smärta som höll i sig i två dagar (smärtan var uthärdlig). Tredje dagen kom själva moderkakan och antagligen embryot ut.

Det är faktiskt tyvärr först nu 8v senare som jag har blivit återställd. Nu är jag hcg helt nere, fick positivt äl test igår och kände smärta i natt och tänker att det var där ett ägg släppte.

Det är otroligt tråkigt att behöva genomgå, men vanligare än man tror... Och kroppen gör det ju för att embryot ej var fit for life...

Hoppas det går snabbt och smärtfritt att komma igenom för dig <3
  • Anonym (Icka)

A baby born after a miscarriage or loss of a baby is referred to as a Rainbow baby. Today we remember all babies born sleeping, or we've carried but never met, those we've held but couldn't take home, the ones that came home but didn't stay. Make this your profile status if you or someone you know has suffered the loss of a baby. The majority won't do it, because unlike cancer, miscarriage, still birth and sids is still a taboo subject. Break the silence. In memory of all angels too perfect for earth ????? and all the babies that are born sleeping or don't make it home. Hold finger down and copy and paste do not share!

Hittade denna nyss i en grupp på facebook.

• Anonym (Icka)
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-29 12:24:56 följande:

A baby born after a miscarriage or loss of a baby is referred to as a Rainbow baby. Today we remember all babies born sleeping, or we've carried but never met, those we've held but couldn't take home, the ones that came home but didn't stay. Make this your profile status if you or someone you know has suffered the loss of a baby. The majority won't do it, because unlike cancer, miscarriage, still birth and sids is still a taboo subject. Break the silence. In memory of all angels too perfect for earth ????? and all the babies that are born sleeping or don't make it home. Hold finger down and copy and paste do not share!

Hittade denna nyss i en grupp på facebook.

Frågetecknen är ett hjärta och en ängel.
  • Tumvante

Förhoppningsvis blir missfall mindre tabu med hjälp av sociala medier...

Jag är helt nere på hcg enligt blodprov i fredags.

och vi är i försöks svängen nu... Kom igen nu liksom.

• Nykär15
    Tumvante skrev 2017-05-29 21:39:51 följande:

Förhoppningsvis blir missfall mindre tabu med hjälp av sociala medier...

Jag är helt nere på hcg enligt blodprov i fredags.

och vi är i försöks svängen nu... Kom igen nu liksom.

Tror jag kommer berätta mer om det som hände när vi väl fått vårt efterlängtade barn. Medan man försöker och fram till mål gör det för ont att prata om...fortfarande :(
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-05-29 22:03:43 följande:

Tror jag kommer berätta mer om det som hände när vi väl fått vårt efterlängtade barn. Medan man försöker och fram till mål gör det för ont att prata om...fortfarande :(

Jag öppnade upp och berättade för min mammagrupp i helgen. De vet hur mycket jag drömmer om ett syskon... Så jag sa det bara... De frågade om jag är ok. Och det är jag... Även om jag ser det som en förlust, så hände något ännu jobbigare för lite mer än en månad sedan när jag miste min älskade pappa... Något jag fortfarande bearbetar. Och så miste en i min mammagrupp på Facebook sin treåriga dotter plötsligtt... Sånt sätter perspektiv, även om allt det andra också är tråkigt...
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?