• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 17:35:00 följande:

Blir ju massa tankar igen. Om det är en infektion i naveln så kanske det pågår i livmodern med och kanske försvårar en ny graviditet ordentligt. Kanske förklarar min jästa mage också. Bara less på att det fortsätter krångla nu såhär lång tid efteråt

Hur går det för dig och magen? Kram <3

Kan de kolla livmodern med? Har du pratat med dem om dina tankar?

Tror det går bra <3 känner små petande från vår skatt och lyssnar en kort stund på hjärtat på morgonen för att lugna mig, då känns det bra. Vecka 13+5 idag.
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-06-12 17:51:58 följande:

Kan de kolla livmodern med? Har du pratat med dem om dina tankar?

Tror det går bra <3 känner små petande från vår skatt och lyssnar en kort stund på hjärtat på morgonen för att lugna mig, då känns det bra. Vecka 13+5 idag.

Stressad läkare så hon sa bara att provsvaren kom idag, massa bakterier så penicillin utskrivet. Om det är nått framåt så är jag välkommen att kontakta dom igen. Blev lite ställd så tänkte inte på frågor då.

13+5. Bitterljuvt. Var samma tid jag fick reda på att han dött några dagar tidigare

Men så glad för din skull <3
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 18:03:08 följande:

Stressad läkare så hon sa bara att provsvaren kom idag, massa bakterier så penicillin utskrivet. Om det är nått framåt så är jag välkommen att kontakta dom igen. Blev lite ställd så tänkte inte på frågor då.

13+5. Bitterljuvt. Var samma tid jag fick reda på att han dött några dagar tidigare

Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 18:03:08 följande:

Vår dog 12+2, fick reda på det 12+6...så psykologiskt skönt vara över de dagarna...men tidigt än, så tar inte ut något...
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-06-12 18:35:50 följande:

Vår dog 12+2, fick reda på det 12+6...så psykologiskt skönt vara över de dagarna...men tidigt än, så tar inte ut något...

Kommer man någonsin kunna slappna av efter våra upplevelser och förluster?

Köpt en doppler redan. För att förhoppningsvis kunna slappna av lite. Förhoppningsvis...
  • Affen84

Det är svårt att veta hur det kommer att kännas om jag blir gravid igen. Med mitt första barn var det självklart att det skulle gå bra.

Men jag var mer skeptisk under min andra graviditet som slutade i MA.

Jag kommer nog att oroa mig mycket mer om jag blir gravid igen. Speciellt när ultraljud ska göras

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 18:57:10 följande:

Kommer man någonsin kunna slappna av efter våra upplevelser och förluster?

Köpt en doppler redan. För att förhoppningsvis kunna slappna av lite. Förhoppningsvis...

Ja utan dopplern vet jag inte vad jag hade gjort...
  • Ittadal

Åh Grattis till fler plus i tråden:) själv fick man mens idag :(( men men bara ta nya tag och hoppas på att det tar sig nästa äl istället... Kram till er alla kämpar ?

• Affen84

Jag har plussat svagt (tre dagar innan bim). Jag blev först förvånad, nu är jag mest rädd. Allt från ultraljudet v.19 kom tillbaka, men nu måste jag försöka se framåt. Lite klichée här på morgonkvisten:jag väntar ett barn - inte ett missfall

• liljah33

Grattis till alla nya plus! Och till er som inte plussat än, hang in there, stor styrkekram!

Ni som nu blivit gravida igen efter MA/MF. Hur hanterar ni rädslan över att det ska hända igen? Jag är idag i vecka 4+2, fått ett tidigt ultraljud 9+1. Känns som ååååååår bort. Försöker som sagt finna mig i att tills motsatsen är bevisad så väntar jag ett barn nu, inte ett missfall... men oron och rädslan finns ju alltid där. Tittar ner i trosorna flera ggr per dag och i toan varje gång jag sätter mig där.

• Tumvante
    liljah33 skrev 2017-06-16 07:54:53 följande:

Grattis till alla nya plus! Och till er som inte plussat än, hang in there, stor styrkekram!

Ni som nu blivit gravida igen efter MA/MF. Hur hanterar ni rädslan över att det ska hända igen? Jag är idag i vecka 4+2, fått ett tidigt ultraljud 9+1. Känns som ååååååår bort. Försöker som sagt finna mig i att tills motsatsen är bevisad så väntar jag ett barn nu, inte ett missfall... men oron och rädslan finns ju alltid där. Tittar ner i trosorna flera ggr per dag och i toan varje gång jag sätter mig där.

Jag har samma rädsla... Men det är ju ingenting mer man kan göra än att vänta och hoppas....

Jag har själv vul 12 juli, när jag är i 8+4, vilket är ganska exact när mitt ma började. Men slår hjärtat då och allt är bra kommer jag pusta ut... Mitt embryo dog nog någon eller några veckor innan kroppen märkte det sist...
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?