Nykär15 skrev 2017-06-26 15:19:52 följande:
Grattis!! Förstår din oro...man har svårt slappna av med ett sådant bagage. Vår lilla dog 12+2 sist, kände mig så lurad att man kom förbi de "säkra veckorna" så för mig betyder inte v 12-13 så mycket längre med den erfarenheten...
Nu är jag v 15+5 och jag har gjort VUL 8+1, 10+1 och 12+2 samt köpt en doppler så jag kan höra hjärtat varje morgon, det gör mig lugn och jag kan må bra en dag i taget. Kunde höra hjärtat från 10+0 med den. Jag valde inskrivning sent så först 12+2 var jag på min, vi gjorde NIPT privat och även våra tidiga UL, så kände inte jag ville vara på en inskrivning innan jag visste att barnet levde och var friskt...
Ta hand om dig och försök njuta en dag i taget, just idag är du gravid och njut av det !
Tack! Innan missfallet var jag verkligen lugn med inställningen att "blir det missfall är det för att något är fel" men det var så mycket tuffare när det faktiskt hände, och jag vill verkligen aldrig behöva gå igenom det där igen. Det kommer vekrligen att vara svårt att slappna av före kub tror jag, även om jag gör vul innan.
Skönt att höra att allt går bra för dig.
Jag köpte faktiskt en doppler sist, samma dag som blödningen började. Hoppas få använda den den här gången, men vågar nog inte testa innan vecka 11+0 tror jag.