• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Mf)

Beklagar alla mf/MA.

Fick själv ett mf. Fick se hjärtat slå på vul men då jag redan då hade börjat blöda så fick jag vul veckan därpå också men då fanns inget hjärta lämgre. Men dom ville göra nytt vul efter 3 dagar för att vara säker, vilket gav samma svar då. Blödningen hade bara fortsatt i samma takt så fick hjälp att få ut det. Så gjorde som en hemmaabort eller vad man kallar det.

Har inte haft direkt ont och blödde ej mkt så allt gick smidigt. Får hoppas det avtar nu så allt kom ut.

• angelikkaj
    Samantha85 skrev 2017-06-29 20:53:24 följande:

Hej! Fick nyligen fördröjt missfall. Jag undrar om ni Började försöka direkt när ni slutat blöda eller väntade ni tills er mens kom igång?!

När jag fick mitt mf april förra året så satte vi igång med en gång efter jag börjat blöda. Plussade sedan i maj igen å nu är hon snart 6månader gammal.
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    angelikkaj skrev 2017-07-10 13:37:01 följande:

När jag fick mitt mf april förra året så satte vi igång med en gång efter jag börjat blöda. Plussade sedan i maj igen å nu är hon snart 6månader gammal.

Efter jag slutat blöda!
    *2006*2010*2017*
  • Tumvante
    Samantha85 skrev 2017-07-02 07:22:52 följande:

Ni som har regelbunden mens. Hur lång tid tog det innan er mens Kom efter ert MF / MA?

Typ två cykler. Men jag har ammat tills för tre veckor sedan och den har varit lite oregelbunden krama jag ammat, men innan dottern har det på dagen och alltid om eftermiddagen det började.
  • Tumvante
    Anonym (Mf) skrev 2017-07-03 01:49:42 följande:

Beklagar alla mf/MA.

Fick själv ett mf. Fick se hjärtat slå på vul men då jag redan då hade börjat blöda så fick jag vul veckan därpå också men då fanns inget hjärta lämgre. Men dom ville göra nytt vul efter 3 dagar för att vara säker, vilket gav samma svar då. Blödningen hade bara fortsatt i samma takt så fick hjälp att få ut det. Så gjorde som en hemmaabort eller vad man kallar det.

Har inte haft direkt ont och blödde ej mkt så allt gick smidigt. Får hoppas det avtar nu så allt kom ut.

Beklagar. Så himla tråkigt och ledsamt att se hjärtat och sen mista det. Jag kom inte så långt. Men jag haft minst två ma nu efter varandra...
  • Tumvante
    Yopas skrev 2017-07-03 01:26:43 följande:

Nej nu tänkte jag lite för fort! Min tredje ägglossning hade jag igår eller idag*. Tänkte inte på att det redan är juli haha!

Typ samma äl som mig. Jag hade 4 juli. Väntar på att kunna testa nu... Lycka till <3
  • Anonym (Icka)

Förra cykeln ingen ägglossning alls. Nu är jag på dag 8 i den nya och får låg på monitorn. Kollade när bim är och höll på att trilla av stolen. 2 augusti, samma dag bf skulle varit för vår lille son har fortfarande inte besökt minneslunden utan tänkte vänta tills bf datum. Kaos i hela kroppen just nu. Bim + besöket samma dag

• liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-16 16:51:45 följande:

Gravid igen... Bim-3. Så orolig igen, men starkare positivt än sist iaf.

Grattis!!! Nu går det vägen <3

Är också så orolig. I v 8+4.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?