• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-20 01:16:13 följande:

[quote=77854212][quote-nick]liljah33 skrev 2017-07-19 23:12:53 följande:[/quote-nick]

Bim-3 och bim och det är mednbmorgonträning bägge, och jag drack ej mycket igår kväll... Så...

Men. Mannen säger att vi ska vara positiva...

[/quote]

Det tycker jag han har helt rätt i! Man måste våga tro på det när hoppet är som svagast. Jag tänker på er och har bestämt mig för att det går vägen för er nu. Det är så svårt med all oro men försök! "Difficult roads often lead to beautiful destinations..."

Nu ska jag själv strax på första ultraljudet, hoppas det bor en liten person där inne.
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-07-19 17:15:14 följande:

Ja, och är orolig över att det inte ökat på mer....

Innan BIM är det helt normal styrka! Starkt till och med! Ta ett digitalt :)
  • Anonym (Icka)

Varför uteblir ägglossning 2 månader på raken? blir inte alls superstressad av denna jävla karusell

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-07-20 10:10:14 följande:

Innan BIM är det helt normal styrka! Starkt till och med! Ta ett digitalt :)

Tack tror jag kanske har is till att vänta till söndag för att ta sista babyplan jag har.
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-07-20 06:21:05 följande:

Bim-3 och bim och det är mednbmorgonträning bägge, och jag drack ej mycket igår kväll... Så...

Men. Mannen säger att vi ska vara positiva...

Det tycker jag han har helt rätt i! Man måste våga tro på det när hoppet är som svagast. Jag tänker på er och har bestämt mig för att det går vägen för er nu. Det är så svårt med all oro men försök! "Difficult roads often lead to beautiful destinations..."

Nu ska jag själv strax på första ultraljudet, hoppas det bor en liten person där inne.

[/quote]

Åh, lycka till! Uppdatera oss <3
  • 3hjärtan

Grattis till alla er som fått plus igen!

Hur gjorde ni med mens innan nya försök ? Körde ni på direkt efter mf blödning eller väntade ni en riktig mens emellan?

• liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-20 15:27:31 följande:

[/quote]

Det var en liten parvel där inne och hjärtat slog. Blev erbjuden ett till ultraljud om fyra veckor, så hoppas den lever då med. <3 Gynekologen sa åt mig att har man sett ett hjärta slå i nio fulla veckor brukar det gå bra. Jag hoppas det, förra gången dog den 8+5...

Det är din tur också snart! Den ska bara växa till sig lite!
  • liljah33
    3hjärtan skrev 2017-07-21 00:42:55 följande:

Grattis till alla er som fått plus igen!

Hur gjorde ni med mens innan nya försök ? Körde ni på direkt efter mf blödning eller väntade ni en riktig mens emellan?

Jag kände mig helt desperat och började försöka direkt, däremot uteblev ägglossningen första månaden innan riktiga mensen kom, vilken kändes som tur ändå, kom ut rätt mkt rester ändå.
  • liljah33
    Anonym (Icka) skrev 2017-07-20 13:20:14 följande:

Varför uteblir ägglossning 2 månader på raken? blir inte alls superstressad av denna jävla karusell

Som jag förstår är det rätt vanligt, hcg halten måste ner under en viss nivå innan äl sker! Håller tummarna att den kommer den här gången. Tredje gången gilt! Kram!
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-07-21 07:15:13 följande:

Det var en liten parvel där inne och hjärtat slog. Blev erbjuden ett till ultraljud om fyra veckor, så hoppas den lever då med. <3 Gynekologen sa åt mig att har man sett ett hjärta slå i nio fulla veckor brukar det gå bra. Jag hoppas det, förra gången dog den 8+5...

Det är din tur också snart! Den ska bara växa till sig lite!

Men åååååh, så underbart! Grattis igen! Jag tar nytt test imorgon på bim+3. Hoppas det har ökat på! (Lite tidsskillnad där jag är nu på semester... Så därför ser det nog ut som att jag skriver mitt i natten )
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?