• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Emmie79
    inalife skrev 2017-07-30 16:56:31 följande:
    Åh beklagar, hur känner du inför en ny graviditet nu?

Vi funderar på att vänta med bebis ett år eftersom jag fått problem med sköldkörteln och min läkare gav mig tydligen en för liten dos :( överläkaren ringde och berättade att det kan ha varit orsaken till MF :( så jag känner att min kropp sviker och inte fungerar som den ska längre.

Massa kramar
    Men vilken klantig läkare! Stackars er! Är det läkarna som sagt att ni bör vänta ett år? Låter så långt.
  • inalife
    Emmie79 skrev 2017-07-31 17:01:22 följande:

Men vilken klantig läkare! Stackars er! Är det läkarna som sagt att ni bör vänta ett år? Låter så långt.

Nä det e jag som e rädd och ledsen det e därför jag vill vänta,

Sen så säger överläkaren att visst kan jag bli gravid men kanske bättre operera bort sköldkörteln först och ta det lite lugnt

Jobbigt jobbigt
  • inalife
    Tumvante skrev 2017-08-04 13:43:11 följande:

Missfall igen... Men positivt är att jag nu får utredning...

Åh beklagar :( hur långt gången var du? Kram
  • Tumvante
    inalife skrev 2017-08-04 17:29:08 följande:

Åh beklagar :( hur långt gången var du? Kram

Trodde jag var i 6+3 igår... Idag kunde de inte är någon graviditet alls. Så vad det än blev till, så levde det inte längre... Jag har ju inte testat sedan 18 juli typ...Så därefter någon gång måste graviditeten stoppat.
  • Anonym ((nyfiken))

Fick missfall för tre veckor sedan. Jag är redo att försöka bli gravid igen, både mentalt och fysiskt. hur länge väntar ni andra med graviditet efter missfall?

• Anonym ((nyfiken))

Vad tråkigt. Hur många missfall har du fått?
  • Idis123

Hej! Känner igen en del av er från andra trådar. Jag ska skrapas på måndag, efter ett konstaterat MA. Fick göra ett avbrytande i jan också efter att fostervattenprov visade DS.

Blev gravid av misstag för några år sedan men då gjorde jag en tidig abort (vilket jag såklart ångrar idag).

Är 37 år och livrädd för att aldrig få ett barn. Verkar bli lätt gravid, andra försöker på de två senaste, men läste att anledningen till MA i 40 % av fallen är kromosomavvikelser. Är rädd för att det ska vara fel på mina ägg på grund av ålder eller annat så att alla ägg är dåliga.

Ni som haft flera missfall/MA, är det någon någon läkare sagt något om? Ska försöka få en utredning.

Tänker börja försöka igen så snart vi kan och hoppas så att det kan gå vägen snart! Beställt munkpeppar.. ;)

• liljah33

Jag blir så ledsen då jag läser detta. Jag beklagar din sorg och önskar att du snart får ett plus som stannar.
  • Emmie79
    Tumvante skrev 2017-08-04 22:00:22 följande:
    Trodde jag var i 6+3 igår... Idag kunde de inte är någon graviditet alls. Så vad det än blev till, så levde det inte längre... Jag har ju inte testat sedan 18 juli typ...Så därefter någon gång måste graviditeten stoppat.
    Ånej, beklagar verkligen! Hur kollade de? Med vul eller blodprov? Var det hcg som var på noll? Hoppas ni får påbörja utredning direkt och får bra hjälp. Kram
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?