mrshellstrom skrev 2017-08-08 23:37:18 följande:
Hej.
I förrgår startade vårt missfall av sig själv (egentligen ett ma som höll på att bekräftas, men kroppen hann förstå själv). Skulle varit i v7+1 när vi gjorde VUL och bm bara såg en hinnsäck och foster men inget hjärta slå (i torsdags) . I lördags började jag blöda massor och gör det än.
Har två barn sen innan på 4år och 2år.
Fick sonen 2013 (oplanerad, blev till trots P-piller som jag tagit i 10 år då).
2014 fick jag ett ma som upptäcktes i v9, sen två missfall i v6 och v5 efter det.
2015 föddes vår dotter.
Nu i januari blev vi gravida igen men upptäckte i mars att fostret hade en stor cysta plus vad man trodde var kromosomavvikelser. Valde att avbryta graviditeten i v12+0 kirurgiskt.
Gravid igen nu i juli som då precis har slutat i ma/mf.
Vet inte riktigt var jag ska börja, nu vet jag knappt om jag vågar eller orkar försöka mer...
Beklagar dina missfall. Det är tufft, men visst hjälper det att ha barn sedan innan att glädjas åt.
Jag har nu haft 4 missfall detta året och läst mig till att vi med mer än tre missfall i rad tillhör 1% av alla par... Så man känner sig ju väldigt otursdrabbad
Jag ska till gyn på måndag och undrar vad jag får för råd och om de börjat en undersökning och om de kommer komma fram till en förklaring på varför det går som de går... Bor jag gravid igen (vilken vi verkar ha väldigt lätt för), kommer jag inte glädjas åt graviditeten förrän efter vi sett hjärtslag... Och hoppas att de följer graviditeten tätt med mig med Ul och /eller blodprov...
Hoppas det snart går hela vägen för er! <3