• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Icka)

Missade att testa med monitorn igår för jag var iväg men idag fick jag hög på monitorn? Dag 18 i cykeln och ca 9 dagar kvar till mens. Vet ju inte om kroppen ev släppt ett ägg och kan man förlänga med protesterall? När ska jag börja smörja isf?

• Anonym (Icka)

Skiter i allt nu. Lägger ner försök till bebis och allt runtomkring. När allt känns pest så får jag självklart reda på att en vän är gravid igen och det var precis det sista jag klarade nu. Lägger ner fl med, orkar inte med alla som får positivt på löpande band nu

Grattis till er som plussat och lycka till med växande magar.

Till er som fortfarande försöker... Kämpa på <3

Hej då....

• Tumvante
    Anonym (Icka) skrev 2017-07-24 15:28:18 följande:

Skiter i allt nu. Lägger ner försök till bebis och allt runtomkring. När allt känns pest så får jag självklart reda på att en vän är gravid igen och det var precis det sista jag klarade nu. Lägger ner fl med, orkar inte med alla som får positivt på löpande band nu

Grattis till er som plussat och lycka till med växande magar.

Till er som fortfarande försöker... Kämpa på <3

Hej då....

Men!

Inte får du ge upp helt!

Du måste ju få hjälp och utredning om det inte går.

Du skriver "kämpa på"... Det är ju just det jag gärna vill peppa dig till!

Livet är så orättvist. Finns de som råkar bli oönskat gravida på fyllan som ett ooops... Och så folk som innerligt önskar barn att ge så mycket kärlek till, som tvingas kämpa...

Snälla snälla, ge inte upp! Men ta gärna en paus från det... Njut av sommar, bubbel, och gott...

Hoppas vi ses här igen!

Kram och önskar dig lycka framöver <3
  • inalife

Fick Mf i vecka 8 och allt känns så jobbigt och tufft, slutade blöda ca 4 dgr efter och kroppen verkar laga sig själv, vi har redan börjat försöka igen fast vi kör mer på att det får bli när det blir men rädslan att det händer igen e fruktansvärt stor , de andra barnen hade längtat så .

Jag har ju oregelbunden Mens så vette atte när Äl är igen .

Ska till gyn på torsdag för efterkontroll hoppas jag ej behöver skrapas

Kramar till er

• Tumvante
    inalife skrev 2017-07-25 20:41:55 följande:

Fick Mf i vecka 8 och allt känns så jobbigt och tufft, slutade blöda ca 4 dgr efter och kroppen verkar laga sig själv, vi har redan börjat försöka igen fast vi kör mer på att det får bli när det blir men rädslan att det händer igen e fruktansvärt stor , de andra barnen hade längtat så .

Kramar till er

Hur längesedan är det det hände?

Beklagar... Himla jobbigt, och ja, man är lite extra orolig vid nytt plus, även om chanserna att det går bra är större än det motsatta..

Kram!
  • inalife
    Tumvante skrev 2017-07-26 05:20:34 följande:

Hur längesedan är det det hände?

Beklagar... Himla jobbigt, och ja, man är lite extra orolig vid nytt plus, även om chanserna att det går bra är större än det motsatta..

Kram!

Tack,

Det var i förra veckan, onsdag .

Ja hoppas verkligen att det går vägen nästa gång <3

Kram kram
  • Anonym (Grynet)
    inalife skrev 2017-07-26 20:54:02 följande:

Tack,

Det var i förra veckan, onsdag .

Ja hoppas verkligen att det går vägen nästa gång <3

Kram kram

OK, så ganska nyligen.
  • Emmie79
    inalife skrev 2017-07-25 20:41:55 följande:

Kramar till er

Jag beklagar verkligen. Fruktansvärt att gå igenom ett missfall. Jag var med om ett i november (v10) och ett till i april (v5-6) och försöker bli gravid igen men är så rädd för att få missfall igen. Vi påbörjade en utredning i juni och hittills har den inte visat på något avvikande så vi har nog bara haft otur.

Efter mitt första mf fick jag mens efter 6 veckor och efter det andra kom mensen igång efter exakt 4 veckor.

Önskar dig stort lycka till! Och om det känns jobbigt så vet du att du kan få hjälp med någon att prata med genom primärvården. Jag fick remiss till en bra terapeut av min husläkare och det har verkligen hjälpt mig.
    Kram
  • inalife
    Emmie79 skrev 2017-07-30 10:06:09 följande:

Jag beklagar verkligen. Fruktansvärt att gå igenom ett missfall. Jag var med om ett i november (v10) och ett till i april (v5-6) och försöker bli gravid igen men är så rädd för att få missfall igen. Vi påbörjade en utredning i juni och hittills har den inte visat på något avvikande så vi har nog bara haft otur.

Efter mitt första mf fick jag mens efter 6 veckor och efter det andra kom mensen igång efter exakt 4 veckor.

Önskar dig stort lycka till! Och om det känns jobbigt så vet du att du kan få hjälp med någon att prata med genom primärvården. Jag fick remiss till en bra terapeut av min husläkare och det har verkligen hjälpt mig.

Kram

Åh beklagar, hur känner du inför en ny graviditet nu?

Vi funderar på att vänta med bebis ett år eftersom jag fått problem med sköldkörteln och min läkare gav mig tydligen en för liten dos :( överläkaren ringde och berättade att det kan ha varit orsaken till MF :( så jag känner att min kropp sviker och inte fungerar som den ska längre.

Massa kramar
  • Tumvante
    inalife skrev 2017-07-30 16:56:31 följande:

Åh beklagar, hur känner du inför en ny graviditet nu?

Vi funderar på att vänta med bebis ett år eftersom jag fått problem med sköldkörteln och min läkare gav mig tydligen en för liten dos :( överläkaren ringde och berättade att det kan ha varit orsaken till MF :( så jag känner att min kropp sviker och inte fungerar som den ska längre.

Massa kramar

Hoppas de utreder ordentligt nu,och rättar till dina hormoner. Sköldkörteln tar kontakt tyvärr lite tid, men har du redan varit igång med medicinering, kanske det inte behöver ta ett år?

Hoppas du får tid hos din läkare snabbt nu!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?