• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Tumvante
    Skidbruden skrev 2018-04-09 12:49:05 följande:

Håller tummarna för er!

Tack så mycket <3
  • dessi84

Hej tumvante!

Jag undrar vad ni fick antibiotika för? Jag fick missfall v 18, inget fel mer än misstänkt infektion. Jag läste själv i min journal på nätet att dom hittat GBS. Är det vad ni blev behandlade för?

Fick sammandragning som slutade med att vattnet gick, det är visst vanligt om man har GBS att det händer. Det har hänt så mycket efter allt detta, blödningar, skrapning av rester 2 månader efter missfallet och ett hål i livmodern på grund av det.

Om man kan bli behandlad, både jag och sambon, för GBS så hade det lättat enormt på den oro som finns.

Hoppas verkligen att allt går vägen för er :)

• Tumvante
    dessi84 skrev 2018-06-27 23:26:45 följande:

Hej tumvante!

Jag undrar vad ni fick antibiotika för? Jag fick missfall v 18, inget fel mer än misstänkt infektion. Jag läste själv i min journal på nätet att dom hittat GBS. Är det vad ni blev behandlade för?

Fick sammandragning som slutade med att vattnet gick, det är visst vanligt om man har GBS att det händer. Det har hänt så mycket efter allt detta, blödningar, skrapning av rester 2 månader efter missfallet och ett hål i livmodern på grund av det.

Om man kan bli behandlad, både jag och sambon, för GBS så hade det lättat enormt på den oro som finns.

Hej. Tack :) Beklagar att ni var med om ett såpass sent missfall :(

Jag fick konstaterat ureaplasma genom mensblodstest hos serum institutet i Athen.

Så inte GBS.

Hoppas på det bästa för er <3
  • Tumvante
    dessi84 skrev 2018-06-27 23:26:45 följande:

Hej tumvante!

I Danmark kollas alla gravida för GBS vid läkar och barnmorskebesök via ett urinprov. Om GBS hittas får man penicillin.
  • dessi84

Tumvante!

Tack för dina svar :)

Ja, det känns lite surt att man inte testar för gbs här. Dom hittade inte gbs i urinen, bara i testet från livmoder/slida? Vet inte riktigt var dom tog provet.

Så det kanske ändå inte hade hjälpt med test i mitt fall.

Jag önskar dig all lycka! Hoppas verkligen att allt går som det ska för dig/er ?

• dessi84

Tumvante!

Det sista frågetecknet skulle vara ett hjärta, det var visst ett tecken som inte kunde användas här. Är ny på detta med familjeliv sajten.

Jag hållar alla tummar å tår för er :)

• carolol

Fick MA konstaterat i söndags då jag skulle varit i v12+0, blödde mycket när jag kom in till akuten. Enligt läkaren fanns inte mkt av fostret kvar vid VUL men då jag haft starka graviditetssymtom i v.7-9 och de försvunnit efter v. 10 så trodde hon att fostret dött i v.7-9. Vi har pratat om att försöka igen direkt när jag slutat blöda och fått min första mens efter MA. Blöder dock fortfarande så hoppas det slutar snart..

• Tumvante
    dessi84 skrev 2018-06-30 21:11:37 följande:

Tumvante!

Det sista frågetecknet skulle vara ett hjärta, det var visst ett tecken som inte kunde användas här. Är ny på detta med familjeliv sajten.

Jag hållar alla tummar å tår för er :)

Tack får min sista IVIg nu, barnet mår bra och läkaren kunde inte se hematomet. Jag har inte sett blod på en vecka. Så det känns ganska lovande nu
  • Tumvante
    carolol skrev 2018-07-01 22:05:15 följande:

Fick MA konstaterat i söndags då jag skulle varit i v12+0, blödde mycket när jag kom in till akuten. Enligt läkaren fanns inte mkt av fostret kvar vid VUL men då jag haft starka graviditetssymtom i v.7-9 och de försvunnit efter v. 10 så trodde hon att fostret dött i v.7-9. Vi har pratat om att försöka igen direkt när jag slutat blöda och fått min första mens efter MA. Blöder dock fortfarande så hoppas det slutar snart..

Beklagar att du går igenom detta! Hoppas blödandet avtar snabbt och att du kommer igenom detta snabbt. Lycka till framöver <3
  • carolol
    Tumvante skrev 2018-07-04 10:30:30 följande:

Beklagar att du går igenom detta! Hoppas blödandet avtar snabbt och att du kommer igenom detta snabbt. Lycka till framöver <3

Tack så mkt för omtanken <3 blöder fortfarande tyvärr men mår bra för övrigt..mkt tankar som snurrar om hur det ska gå framöver, vill ju verkligen ha barn NU! :/ hoppas det går bra för dig!
  • Anonym (6:e graviditeten (2 Ma, 1mf))

Puffar tråden...

Nu 8:e graviditeten (2 ma, 2mf)

Sån stor ångest över vad som ska ske med denna graviditet. Hur står en ut mer ovissheten!!

Kändes som jag skulle förblöda under senaste missfallet. Törs inte åka m jobbet på kurs, tänk om samma skulle ske.

Känns trist att en ?missat glädjen? och istället känner så mkt ångest.

• Anonym (2barn(nyligen missfall))
    Anonym (6:e graviditeten (2 Ma, 1mf)) skrev 2019-10-14 10:03:36 följande:

Puffar tråden...

Nu 8:e graviditeten (2 ma, 2mf)

Sån stor ångest över vad som ska ske med denna graviditet. Hur står en ut mer ovissheten!!

Kändes som jag skulle förblöda under senaste missfallet. Törs inte åka m jobbet på kurs, tänk om samma skulle ske.

Känns trist att en ?missat glädjen? och istället känner så mkt ångest.

Jag kan förstå dig. Själv så fick vi rätt så nyligen ett missfall. Och försöker skaffa barn igen. Jag håller tummarna för dig att det går vägen. Här du pratat med bm om detta?

Näe, har inte varit i kontakt med mvc ännu. Är fortsatt så tidigt. Ska dock till en gynekolog imorrn, får se vad som sker då. Men de har hittills kört på ?det är fortsatt bara slumpen ? osv. Är väl också så att det är ens tankar som spelar en ett spratt. Men det är ju heller inte så konstigt.

Anonym (2barn(nyligen missfall)) skrev 2019-10-14 16:41:15 följande:

Jag kan förstå dig. Själv så fick vi rätt så nyligen ett missfall. Och försöker skaffa barn igen. Jag håller tummarna för dig att det går vägen. Här du pratat med bm om detta?

Håller tummarna för er också!
  • Anonym (2barn(nyligen missfall))
    Anonym (6:e graviditeten (2 Ma, 1mf)) skrev 2019-10-14 20:14:04 följande:

Håller tummarna för er också!

Hur har det gått ?

Graviditeten fortskrider.. är väldigt trött å ett illamående som hänger till å från hela dagarna. Så det bådar ju gott. Jag känner mig verkligen gravid så sett. Har sett ett hjärta slå, men vet ju att det ej behöver betyda nåt. Hade liite bruna flytningar 1-2 dagar förra veckan, vilket var förfärligt. Har ej varit på koll efter det. Nästa planerade är 10+0. Ska försöka stå ut tills dess

Hur går det för dej?

På kollen sist så var där förutom fostret också troligtvis ett myom. Verkade dock sitta utanför livmodern. Men kan ju ändå inte låta bli att undra om det kanske funnits där redan innan och kanske varit orsaken till blödningarna under ffa förra graviditeten

Anonym (2barn(nyligen missfall)) skrev 2019-11-09 09:03:41 följande:

Hur har det gått ?

Hur går det för dej?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?