Inlägg från: Anonym (6:e graviditeten (2 Ma, 1mf)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (6:e graviditeten (2 Ma, 1mf))

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

[quote=76869308][quote-nick]Sagan12345 skrev 2016-08-09 19:13:35 följande:[/quote-nick]

Men vilken mardröm

Beklagar..

Det ska inte behöva kännas förnedrande för dig på något vis! Alla känslor är dock tillåtna!

Jag gissar att det kommer bli en "miniförlossning" där du kommer få föda fram barnet. Så ja, det kommer att göra ont, men du kommer också kunna bli ordentligt smärtlindrad!

Seaflower skrev 2016-08-09 17:23:13 följande:

Hej! Jag har inte läst mycket av denna tråden och hade hoppats att jag inte behövde skriva i en MA-tråd alls..

Jag hade tid för rul idag (v 20) och fick beskedet att fostret slutade leva i v 15..

Så imorgon ska jag till gyn och få de första tabletterna, och på fredag ska jag få andra kuren och då ska allt ut..

Jag är så nervös för detta..! Någon här som vart med om det?

Gör det ont? Tar det tid? Är det förnedrande att ligga där och krysta ut en klump mellan tårarna :-O

Beklagar..

Det ska inte behöva kännas förnedrande för dig på något vis! Alla känslor är dock tillåtna!

Jag gissar att det kommer bli en "miniförlossning" där du kommer få föda fram barnet. Så ja, det kommer att göra ont, men du kommer också kunna bli ordentligt smärtlindrad!

Puffar tråden...

Nu 8:e graviditeten (2 ma, 2mf)

Sån stor ångest över vad som ska ske med denna graviditet. Hur står en ut mer ovissheten!!

Kändes som jag skulle förblöda under senaste missfallet. Törs inte åka m jobbet på kurs, tänk om samma skulle ske.

Känns trist att en ?missat glädjen? och istället känner så mkt ångest.

Näe, har inte varit i kontakt med mvc ännu. Är fortsatt så tidigt. Ska dock till en gynekolog imorrn, får se vad som sker då. Men de har hittills kört på ?det är fortsatt bara slumpen ? osv. Är väl också så att det är ens tankar som spelar en ett spratt. Men det är ju heller inte så konstigt.

Anonym (2barn(nyligen missfall)) skrev 2019-10-14 16:41:15 följande:

Jag kan förstå dig. Själv så fick vi rätt så nyligen ett missfall. Och försöker skaffa barn igen. Jag håller tummarna för dig att det går vägen. Här du pratat med bm om detta?

Håller tummarna för er också!

Graviditeten fortskrider.. är väldigt trött å ett illamående som hänger till å från hela dagarna. Så det bådar ju gott. Jag känner mig verkligen gravid så sett. Har sett ett hjärta slå, men vet ju att det ej behöver betyda nåt. Hade liite bruna flytningar 1-2 dagar förra veckan, vilket var förfärligt. Har ej varit på koll efter det. Nästa planerade är 10+0. Ska försöka stå ut tills dess

Hur går det för dej?

På kollen sist så var där förutom fostret också troligtvis ett myom. Verkade dock sitta utanför livmodern. Men kan ju ändå inte låta bli att undra om det kanske funnits där redan innan och kanske varit orsaken till blödningarna under ffa förra graviditeten

Anonym (2barn(nyligen missfall)) skrev 2019-11-09 09:03:41 följande:

Hur har det gått ?

Hur går det för dej?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?