• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Ittadal

[quote=77730603][quote-nick]Tumvante skrev 2017-06-04 22:35:53 följande:[/quote-nick]

Förstår längtan efter syskon... Det gör jag med. Min mens kom ganska exakt en månad efter. Blev ej gravid i cykeln efter, men hade inte mycket lust då jag i samma veva miste min älskade pappa.

Har försökt ganska bra nu i nr två cykel och fick även starkt på äl test (tre dagar i rad, men mittersta dagen var det extra styrka i det starkare teststrecket.).

Är på äl+5 och har inga symptom alls.

Usch va jobbigt, beklagar din pappas bortgång :( ja längtan är stor efter ett syskon! Ja jag får helt enkelt vänta och se om äl kommer nu annars hoppas jag att den kommer efter första mensen och det blir förhoppningsvis inom 2 veckor. Lycka till nu, håller tummarna för ett plus för er nu snart då :) Brukar du känna av din äl i vanliga fall? Kram

• Ittadal

Jäkla telefon som gör vad den vill, var inte meningen att citera ditt inlägg @tumvante...

• Tumvante
    Ittadal skrev 2017-06-05 10:45:32 följande:

[quote=77730603][quote-nick]Tumvante skrev 2017-06-04 22:35:53 följande:[/quote-nick]

Förstår längtan efter syskon... Det gör jag med. Min mens kom ganska exakt en månad efter. Blev ej gravid i cykeln efter, men hade inte mycket lust då jag i samma veva miste min älskade pappa.

Har försökt ganska bra nu i nr två cykel och fick även starkt på äl test (tre dagar i rad, men mittersta dagen var det extra styrka i det starkare teststrecket.).

Är på äl+5 och har inga symptom alls.

Usch va jobbigt, beklagar din pappas bortgång :( ja längtan är stor efter ett syskon! Ja jag får helt enkelt vänta och se om äl kommer nu annars hoppas jag att den kommer efter första mensen och det blir förhoppningsvis inom 2 veckor. Lycka till nu, håller tummarna för ett plus för er nu snart då :) Brukar du känna av din äl i vanliga fall? Kram

Tack <3 Innan min dotter hade jag inga känningar, men nu är det som om min kropp är mer uppmärksam... Kände lite smärta två dagar innan jag fick superstarkt test. Men just nu känner jag verkligen noll... Så jag vet inte om det tagit sig...

Det var rätt skönt att få mens efter, för att få lite koll på cykeln och känna att det rensade ut eventuellt...

Vilka historier från er som är gravida igen... Förstår att man känner oro och tänker på hur det gick senast.... Men man tänker ju bara så eftersom det gick som det gick... Jag tänkte ju inte på molvärk som något skrämmande sist med dottern, för det var ju första graviditeten och allt gick ju som det skulle... Det var nu när man upplevt ett missfall som det sättet snurr på oroliga tankar....
  • Ittadal

Nä kroppen spelar en spratt ibland, är konstigt att den bara kan ändra på sig så men är kanske inte så konstigt när den är med om sådana saker... Håller som sagt tummarna för dig att det blir ett nytt plus snart :) Ja det är ju den rädslan man har att om (vilket jag hoppas) man får ett plus på stickan igen att man ska klara av vecka för vecka utan att mentalt bryta ihop för att man hela tror att man ska förlora det lilla livet i magen igen....

• Affen84

Jag hoppar in här. Mitt MA konstaterades på rul i mars. Ägglossningen kom igång två veckor efter det. Nu är vi igång med vårt tredje försök. Ägglossning igår och BIM 19/6 :)

• Ittadal

Beklagar ditt Ma :( är så hemskt att att man ska få uppleva sånt... Va skönt att ägglossning kom igång så fort efteråt, håller tummarna för dig att du snart plussar igen :) Fick du behandling efter att dom konstaterade ditt Ma eller kom det ut av sig själv? Har du väntat en mens emellan innan ni försökte igen? Kram

• Affen84
    Ittadal skrev 2017-06-05 22:47:57 följande:

Beklagar ditt Ma :( är så hemskt att att man ska få uppleva sånt... Va skönt att ägglossning kom igång så fort efteråt, håller tummarna för dig att du snart plussar igen :) Fick du behandling efter att dom konstaterade ditt Ma eller kom det ut av sig själv? Har du väntat en mens emellan innan ni försökte igen? Kram

Jo, det var hemskt och det vill jag aldrig vara med om igen. Det känns ändå bra att försöka igen men jag vet inte alls hur jag kommer att må om jag blir gravid igen.

Jag fick tabletter när jag kom in till sjukhuset efter en natt med sammandragningar.

Jag ville vänta en mens för att veta att kroppen var sig själv igen. Det är fantatiskt hur fort kroppen kan återställa sig. Kram
  • Ittadal

Usch nä det vill jag absolut inte heller vara med om igen, tror jag hade rasat samman isåfall... Okej usch det sägs att dom cytotec tabletterna är hemska att behöva ta, är ändå glad över att min kropp lyckades stöta bort det själv med bara den tabletten man fick 2 dagar innan man skulle blivit inlagd... Ja jag vet många som väntar 1 mens innan bara för att det sägs vara lättare att beräkna en ny graviditet då, sen vet jag många som kör på direkt utan att invänta mens emellan... Vi har sagt att om det blir nu så blir det annars får vi försöka efter första mensen. Har jätte äl känningar idag och tog ett test som visade lite lite svag stegring och då har alla andra test visat helt blankt så får se hur det blir. Klart att det är bra att kroppen kanske får vila och bli återställd med mens och så, men jag inbillar mig att om kroppen är redo för en ny graviditet utan mens emellan så blir man gravid annars inte :) kram

• Anonym (Icka)

Cystan är borta! Fy tusan vilken lättnad det var att se sen var läkaren lite lurig på nått sätt hon undrade om sista mensen och log väldigt pillimariskt men sånt går väl inte se så tidigt? Har bim nästa vecka nån gång.

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-08 11:49:35 följande:

Cystan är borta! Fy tusan vilken lättnad det var att se sen var läkaren lite lurig på nått sätt hon undrade om sista mensen och log väldigt pillimariskt men sånt går väl inte se så tidigt? Har bim nästa vecka nån gång.

Åhh vad skönt att höra! Men vad spännande med hennes pillimariska leende, nu håller jag tummarna stenhårt!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?