• Caisas

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Förra tisdagen, samma datum som jag plussade med min son 2015, började jag blöda. Var i vecka 12. Åkte till gynakuten dagen efter och fick konstaterat MA, bebisen beräknades ha stannat i vecka 9. Går sönder av sorg. Bebisen kom ut i lördags, helt oplanerat fick jag den i handen och kunde bara inte spola ner den, så nu ligger den begravd i en tändsticksask vid en å nära mitt barndomshem. Lilla hjärtat. Gråter Vill bara bli gravid igen så fort det bara går. Tror inte att jag klarar av att vänta en mens. Hoppas på ett pluss i juni...

• Caisas

Jag slutade äntligen blöda efter mitt MA nu i veckan. Idag är det två veckor sedan bebisen kom ut. Nästan alla mina vänner är gravida och det är tufft när deras liv och graviditeter går vidare och jag har fastnat i det här, det känns som att mitt liv har hakat upp sig. Idag skulle jag ha gått in i vecka 15. Hoppas verkligen att ÄL sätter igång nu veckan som kommer...

• Caisas

Tack alla ni fina som svarade mig med stöttande kommentarer tidigare. Jag har tyckt att allt varit så jobbigt att jag kopplat bort bebisprat helt och därför hållit mig undan både härifrån och från min mammagrupp på facebook. Igår plussade jag igen, exakt två månader efter att jag började blöda sist. Är i v. 4+0 idag. Känner hugg/stickningar och bara väntar på att börja blöda känns det som, har inte berättat om graviditeten för någon än, inte ens maken. Vågar knappt tro på det.

Sist dog bebisen i v.8+4 (hade sett hjärtat slå en vecka tidigare) och missfallet uppdagades iom blödningen som började v. 11+3. Så kommer nog vilja ha ett vul i v. 10 denna gång. Tror jag väntar tills efter v. 9 med att ringa mvc dock.

• Caisas
    Nykär15 skrev 2017-06-26 15:19:52 följande:

Grattis!! Förstår din oro...man har svårt slappna av med ett sådant bagage. Vår lilla dog 12+2 sist, kände mig så lurad att man kom förbi de "säkra veckorna" så för mig betyder inte v 12-13 så mycket längre med den erfarenheten...

Nu är jag v 15+5 och jag har gjort VUL 8+1, 10+1 och 12+2 samt köpt en doppler så jag kan höra hjärtat varje morgon, det gör mig lugn och jag kan må bra en dag i taget. Kunde höra hjärtat från 10+0 med den. Jag valde inskrivning sent så först 12+2 var jag på min, vi gjorde NIPT privat och även våra tidiga UL, så kände inte jag ville vara på en inskrivning innan jag visste att barnet levde och var friskt...

Ta hand om dig och försök njuta en dag i taget, just idag är du gravid och njut av det ! Hjärta

Tack! Innan missfallet var jag verkligen lugn med inställningen att "blir det missfall är det för att något är fel" men det var så mycket tuffare när det faktiskt hände, och jag vill verkligen aldrig behöva gå igenom det där igen. Det kommer vekrligen att vara svårt att slappna av före kub tror jag, även om jag gör vul innan.

Skönt att höra att allt går bra för dig. Hjärta Jag köpte faktiskt en doppler sist, samma dag som blödningen började. Hoppas få använda den den här gången, men vågar nog inte testa innan vecka 11+0 tror jag.
  • Caisas
    liljah33 skrev 2017-06-27 08:26:35 följande:
    Jag är i samma sits som dig. Miste vår lilla i slutet av mars, v 10+5, men visade sig att den hade dött 8+5. 8+3 såg jag hjärtat slå. Det tog så hårt på mig att jag trodde jag skulle dö av sorg. 11 juni plussade jag igen. Så idag är jag i 5+5. Vågar knappt tro att det stämmer. Är så rädd varje dag. Molvärken, ryggmärken.. jag kollar flera gångerna per dag i trosorna för se om jag blöder, kollar i toan varje gång jag är där.

Jag fick en tid 9+1. Men det är onekligen långa veckor dit. Stor kram och grattis!
    Hoppas verkligen att det går vägen för oss båda den här gången. Jag kollar också hela tiden och känner efter. Vill verkligen inte gå igenom ett missfall igen. 9+1 låter som en bra tid för första koll. Just veckodagarna då bebisen dog och då blödningen började kommer att vara nerviga den här gången. Kram på dig med och grattis! Hjärta
  • Caisas
    Samantha85 skrev 2017-06-29 20:53:24 följande:

Hej! Fick nyligen fördröjt missfall. Jag undrar om ni Började försöka direkt när ni slutat blöda eller väntade ni tills er mens kom igång?!

Precis som liljah33 ovan började jag testa med ÄL-stickor direkt men fick aldrig ÄL. Blev gravid igen efter en mens.
  • Caisas
    Samantha85 skrev 2017-06-29 20:53:24 följande:

Hej! Fick nyligen fördröjt missfall. Jag undrar om ni Började försöka direkt när ni slutat blöda eller väntade ni tills er mens kom igång?!

Beklagar verkligen missfallet. :(
  • Caisas

Idag går jag in i v. 11. Redan i tisdags (9+1) lyckades jag hitta hjärtljud med doppler och nu lyssnar jag nästan dagligen för att försäkra mig om att bebisen lever. Var även på vul i torsdags och allt såg bra ut. Har så otroligt svårt att vara glad åt graviditeten den här gången, förra gången gick jag på moln och var så lycklig och missfallet blev verkligen ett helvete. Men förra bebisen beräknades ha dött i v 8+4, så för var dag som går som jag hör hjärtslag nu så vågar jag känna lite mer glädje. Längtar tills kub. <3

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?