Inlägg från: Samantha85 |Visa alla inlägg
  • Samantha85

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej! Fick nyligen fördröjt missfall. Jag undrar om ni Började försöka direkt när ni slutat blöda eller väntade ni tills er mens kom igång?!

• Samantha85
    Tumvante skrev 2017-07-16 16:51:45 följande:

Gravid igen... Bim-3. Så orolig igen, men starkare positivt än sist iaf.

Grattis! =)
  • Samantha85
    Idis123 skrev 2017-08-10 12:09:06 följande:

Hej, hoppas någon kan svara på min fråga. Jag skrapades i måndags, som förövrigt gick över förväntan och jag längtar efter att kunna sätta igång igen.

Ni som haft MA, har ni koll på hur lång tid det tog innan gravtest visade negativt?

Misstänker att det tar längre tid än vid missfall då kroppen inte förstått att fostret dött.

Jag skrapades i måndags och idag är gravtestet lika stark som förut, alltså lika starkt som kontrollstrecket. Känns ju jobbigt om kroppen fortfarande inte ska fatta och inte sätter igång med varken ÄL eller mens.. :(

Jag testade negativt först efter min mens kom . Sen varade mensen i 9 dagar sen började vi sexa igen och allt kändes bra! På dag 18 (igår ) började jag blöda och blött idag med. Ringde gyn och tydligen kan man ha rubbningar i sitt blödningsmönster så nu vet jag inte hur jag ska tänka. Hoppas det blir bättre för dig!
  • Samantha85
    Idis123 skrev 2017-08-10 15:05:45 följande:
    Okej! Men då borde du haft ÄL innan mensen va?

Ja det känns ju som att det kan bli hur som helst.

Hoppas det ordnar upp sig och tar sig för er snart!!!

Har börjat med munkpeppar nu som jag hoppas kan bidra till en hyfsat normal cykel. Men risken är väl att jag blir en av dem som testar positivt i 9 veckor..

Att gå ägglossning 14 dagar efter skrapning och bli gravid kanske man kan glömma... ;)
    Jag testade ju då neg efter 6.v . Tyckte det var bra att testa neg först innan vi började babyverkstaden annars hade jag inte vetat om jag blivit gravid el om de var gamla hormoner som spökat åh då kanske jag hade varit mer frustrerad. Men visst är jag frustrerad nu också när det ska strula med att blöda. Nu vet jag ju inte när nästa äl är eller om jag ska räkna detta som mens eller hur jag ska tänka. Trodde aldrig det skulle bli så här långdraget och komplicerat. Ingen som berättar om alla komplikationer man kan få.

Kanske ska testa munkpeppar och se om min mens rättar till sig.
  • Samantha85
    Tumvante skrev 2017-08-14 13:39:21 följande:

Uppdatering. Kollades just och jag har tendens till hjärtformad livmoder. Ska kolla den med kikarundesökning i början av nästa cykel.

Fick tagit cellprov och klamydia test nu. Räknar såklart med att det senare är negativt och helst det förstnämnda också.

Ska ta en massa blodprov också efter att mitt hcg konstaterats till 0.

Så i start september blir jag skannad nästa gång... Tar paus denna ägglossningen.. Det tyckte hon var klokt också då något är fel.

Visar detta sig inte vara något ska vi ta kromosomprov också...

Betyder hjärtformad livmoder att du ökar chans till missfall? Har nämligen en vän som fått två barn och ett mf med sådan livmoder. Hon Fick däremot ta kejsarsnitt på båda barnen eftersom barnet har svårt för att vända sig i sådan livmoder.
  • Samantha85

Någon mer än jag som fått rubbning av blödningsmönster efter mf?! Om ni har haft det, när blev det normalt igen? Är så trött på att blöda =(

• Samantha85
    Tumvante skrev 2017-11-03 11:18:30 följande:

Hej Lilja.

Det var ett tag sedan. Jag har hunnit bli av med jobbet under tiden, men är vid gott mod ändå. Detta året har varit skit, men nu kan det bara bli bättre.

Jag har blivit patient på specialenheten för oss med habituella missfall, och nu har de tagit ytterligare blodprov.

Läkaren har två teorier.

Antingen att första missfallet skadat en eller båda äggledarna, och att det därför fastnar där, eller att mitt immunförsvar regarear och stöter bort graviditeterna (kan vara orsak till att jag födde dottern lite för tidigt också).

Så nu är planen att försöka igen, få svar på prov, och få tidig scanning och HCG prover.

Hur går det själv?

En fråga! Hur kan missfall skada äggledarna?! Borde de inte synts när de undersökte dig med Ul?!
  • Samantha85
    A.Ellis skrev 2017-12-13 12:45:58 följande:

Tack  Nej detta var min första graviditet. Vi blev gravida på första försöket och såklart det inte ska gå så lätt... Det här med att vänta en mens, alla säger så olika, vissa att de mer är för att veta hur långt gången man är och vissa för att livmodern ska återhämta sig. Får se hur jag gör, får prata med gyn på återbesöket. Det enda jag vill är att bli gravid så fort som möjligt, hoppas att jag har lätt för att bli gravid och att det inte bara var en tillfällighet förra gången. 

Beklagar sorgen <3 Fick oxå mf i v.14. Till mig sa det att det är bra att få en första mens så alla rester kommer ut.annars är risken att resterna påverkar den nya graviditeten negativt. Hoppas din mens kommer igång snabbt igen så du kan börja försöka.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?