A.Ellis skrev 2017-12-13 12:45:58 följande:
Tack Nej detta var min första graviditet. Vi blev gravida på första försöket och såklart det inte ska gå så lätt... Det här med att vänta en mens, alla säger så olika, vissa att de mer är för att veta hur långt gången man är och vissa för att livmodern ska återhämta sig. Får se hur jag gör, får prata med gyn på återbesöket. Det enda jag vill är att bli gravid så fort som möjligt, hoppas att jag har lätt för att bli gravid och att det inte bara var en tillfällighet förra gången.
Vi fick missfall i vecka 11 efter att ha kämpat med graviditet i över två år. Vi väntade tills efter första mensen efter missfallet eftersom läkaren sa att vi hade så svårt att få barn tänkte vi att set är lika bra att hålla igång ändå trots att vi upplevde sådan sorg för att kroppen ändå skulle vara i rätt inställt läge. Mot alla odds blev vi gravida direkt och om allt går vägen får vi vårt första barn om fyra veckor.
Så ge inte upp. Ingenting ör omöjligt. Även om vi fortfarande kan gråta över graviditet nummer ett och inte har kunnat slappna av under denna graviditet för ens en sekund så är hoppet det starkaste man har när man så gärna vill få en liten.
Massor av kramar