Inlägg från: Anonym (Igen..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Igen..)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Vet hur ni känner. Vart 5 missfall på raken i allt från vecka 7-12. Gått igenom missfallsutredning men de hittar inget fel. Är gravid igen i vecka 8 och har redan sett hjärtat vid två UL. UL bokad varannan vecka nu till och med KUB. Vågar inte fästa mig vid tanken att den stannar kvar. Förnekar dens existens för mig själv nu då jag inte orkar ett till missfall just nu.

• Anonym (Igen..)
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-14 17:45:45 följande:

Hur går det för dig?

Än så länge hänger den kvar. Har precis gått in i vecka 10. 1 1/2 till nästa ul.. är efter det utomlands några veckor så ska kolla att jag har försäkring ifall man skulle få missfall. Vill ju inte betala sjukhusräkningarna helst själv..
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-15 23:21:01 följande:

Ikväll,nyss kände jag stick, hugg , drag (svårt å förklara,) vid vänster äggstock ?

De är så jag vet att jag är gravid innan jag plussat. Jag nyser tex och de hugger till på sidan. Inget farligt alls utan är ligamenten som mjukas upp.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-14 18:50:36 följande:

Än så länge hänger den kvar. Har precis gått in i vecka 10. 1 1/2 till nästa ul.. är efter det utomlands några veckor så ska kolla att jag har försäkring ifall man skulle få missfall. Vill ju inte betala sjukhusräkningarna helst själv..

Gjorde UL idag och såg en livlig bebis på 11+0 veckor. Åtta år av missfall och denna gång verkar den överleva.. :)
  • Anonym (Igen..)
    Tumvante skrev 2018-01-26 19:24:37 följande:

Grattis! Är du i behandling?

Nej. Inte denna gång. Har både Crinone och trombyl hemma men använde inget. Fick lite skäll idag att jag borde ta Trombyl så fick börja med det.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-26 20:48:54 följande:

Herregud nu började jag blöda helt plötsligt å gyn är stängt, va gör jag nu

Aj då. Finns de inget gynakut på något sjukhus hos er?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-26 21:12:26 följande:

Bara vanlig akuten, kan man åka dit ?

Jag hade nog rådfråga 1177. Vilken vecka är du i ?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-26 21:31:01 följande:

Vet inte om de har nån orsak men jag å en kollega var tvungen å lyfta upp en tant från golvet idag som ramlat

Man är ju bra mycket mer lättblödande som gravid. Mitt första barn för 15 år sen fick jag en stor blödning vecka 12. Åkte in och barnet levde fast varken jag eller läkare trodde de med tanke på blodmängden. Min tapp blödde av någon anledning. Ring 1177 och rådfråga vilket sjukhus som tar emot er. Jag hade sagt att jag hade smärta bara för att få läkaren att göra en undersökning om de skulle neka. Hade aldrig fixat att vänta en hel helg på besked. Och ett ev missfall i vecka 11 gör ont..
  • Anonym (Igen..)

Tänkte på en sak. Är koniserad för ett antal år sedan. Idag skulle de göra cellprov och hade ganska svårt att hitta tappen vilket föranledde en mätning. Jag är i vecka 11 och tappen är 3.5 cm. Är det normalt ?

• Anonym (Igen..)
    Tumvante skrev 2018-01-26 22:35:52 följande:

WOW att det gått så bra ändå! Men ja, nog bra med trombyl om där är risk för proppar. Grattis! Själv fick jag konstaterat järnbrist idag (lågt serum järn och retikulocyter, normala HB värden annars...)... undrar om det har varit bidragande till mina tråkigheter... blir att kränga järn nu iaf.

Hur går er immun behandling?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?