• Ittadal

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Hej! Beklagar stort till alla er som fått gå igenom ett Mf eller Ma... ???? Den 16 maj efter att vi kommit hem från En veckas solsemester fick jag molande värk och en liten liten blödning. Jag fick efter mycket övertalning från min sida komma in. Jag berättade att jag haft molande värk till och från i 2 veckor, dock ingen blödning men oxå att jag ringt in och dom ville inte ta emot m7g. Jag berättade att jag precis gått in i V.19... Läkaren gjorde ett ultraljud och kunde konstatera att fostret inte levde längre utan hade dött för 6 veckor sedan ???? alltså v.13... Hela min värld rasade sönder, detta lilla liv var så efterlängtat av både mig, min man och våra 2 söner. Jag fick återkomma dagen efter för att dubbel konstatera att fostret inte levde. Samma sak konstaterade denna läkare och så att jag ska genomgå en cytotec behandling om 2 dagar. Jag fick en tablett som skulle mjuka upp tappen och sen 2 dagar senare skulle jag läggas in för cytotec behandling. Dagen efter så körde allt igång och jag fick ut mitt lilla foster i toaletten... Det värsta med allt detta är att få bort synen av det lilla döda fostret jag såg från näthinnan... Jag fick komma tillbaka dagen efter för att kolla så allt kommit ut, och det hade det var bara lite hinnor och blod kvar men igentligen lite för mycket att lämna kvar men jag ville inget annat än att åka hem så det gjorde jag. Jag blödde i ca 2 veckor efter det och hoppas nu på att allt ska komma igång som vanligt igen. Jag har en liten fråga till er ifall ni varit med om liknande att man är helt säker på att ägglossning känner det i kroppen och har äggvite flytningar men öl testen visar negativt? Jag har testat 2 varje dag i 1 vecka men får inget positivt utslag alls?? Vill inget annat än att köra på igen... ?Ursäkta detta långa inlägg.... kram

• Ittadal

Gjorde ett grav test för 1,5 vecka sedan och det var negativt så tror att mitt hcg ligger på noll och har gjort det ett tag då jag efter mycket tankar förstod att mina gravid symptom försvunnit ganska fort efter att fostret dog. Jag har inte haft någon mens ännu efter Ma är 18 dagar sedan det hände... Hade hoppats på att äl testet skulle vara positivt då jag har ordentliga äl känningar (trodde jag iaf) Men visar inget som sagt.. Jag har läst mycket om att många kör på direkt utan att vänta tills man haft första mensen att om kroppen är redo så blir man gravid och om den inte är det så händer inget... Jag har mått sjukt dåligt sen detta hände men det ändå som håller mig uppe nu så att jag fungerar någorlunda i vardagen är tanken på att försöka bli gravid igen. Både jag och familjen längtar så efter ett syskon! Visst finns rädslan där att det kanske händer igen och att detta är inget man vill gå igenom igen, men hoppet är det sista som överger en! Nu ytterligare en fråga, hur långt efter Ma/Mf kom eran mens och ägglossning tillbaka? Och ni som lyckats bli gravida efter ma/Mf hur lång tid tog det? Tack för dom fina kommentarerna! Kram

• Ittadal

Usch va jobbigt, beklagar din pappas bortgång :( ja längtan är stor efter ett syskon! Ja jag får helt enkelt vänta och se om äl kommer nu annars hoppas jag att den kommer efter första mensen och det blir förhoppningsvis inom 2 veckor. Lycka till nu, håller tummarna för ett plus för er nu snart då :) Brukar du känna av din äl i vanliga fall? Kram

• Ittadal

[quote=77730603][quote-nick]Tumvante skrev 2017-06-04 22:35:53 följande:[/quote-nick]

Förstår längtan efter syskon... Det gör jag med. Min mens kom ganska exakt en månad efter. Blev ej gravid i cykeln efter, men hade inte mycket lust då jag i samma veva miste min älskade pappa.

Har försökt ganska bra nu i nr två cykel och fick även starkt på äl test (tre dagar i rad, men mittersta dagen var det extra styrka i det starkare teststrecket.).

Är på äl+5 och har inga symptom alls.

Usch va jobbigt, beklagar din pappas bortgång :( ja längtan är stor efter ett syskon! Ja jag får helt enkelt vänta och se om äl kommer nu annars hoppas jag att den kommer efter första mensen och det blir förhoppningsvis inom 2 veckor. Lycka till nu, håller tummarna för ett plus för er nu snart då :) Brukar du känna av din äl i vanliga fall? Kram

• Ittadal

Jäkla telefon som gör vad den vill, var inte meningen att citera ditt inlägg @tumvante...

• Ittadal

Nä kroppen spelar en spratt ibland, är konstigt att den bara kan ändra på sig så men är kanske inte så konstigt när den är med om sådana saker... Håller som sagt tummarna för dig att det blir ett nytt plus snart :) Ja det är ju den rädslan man har att om (vilket jag hoppas) man får ett plus på stickan igen att man ska klara av vecka för vecka utan att mentalt bryta ihop för att man hela tror att man ska förlora det lilla livet i magen igen....

• Ittadal

Beklagar ditt Ma :( är så hemskt att att man ska få uppleva sånt... Va skönt att ägglossning kom igång så fort efteråt, håller tummarna för dig att du snart plussar igen :) Fick du behandling efter att dom konstaterade ditt Ma eller kom det ut av sig själv? Har du väntat en mens emellan innan ni försökte igen? Kram

• Ittadal

Usch nä det vill jag absolut inte heller vara med om igen, tror jag hade rasat samman isåfall... Okej usch det sägs att dom cytotec tabletterna är hemska att behöva ta, är ändå glad över att min kropp lyckades stöta bort det själv med bara den tabletten man fick 2 dagar innan man skulle blivit inlagd... Ja jag vet många som väntar 1 mens innan bara för att det sägs vara lättare att beräkna en ny graviditet då, sen vet jag många som kör på direkt utan att invänta mens emellan... Vi har sagt att om det blir nu så blir det annars får vi försöka efter första mensen. Har jätte äl känningar idag och tog ett test som visade lite lite svag stegring och då har alla andra test visat helt blankt så får se hur det blir. Klart att det är bra att kroppen kanske får vila och bli återställd med mens och så, men jag inbillar mig att om kroppen är redo för en ny graviditet utan mens emellan så blir man gravid annars inte :) kram

• Ittadal

Åh va skönt att den var borta :) jag har själv opererat bort en jätte stor cysta på äggstockarna för några åt sedan och efter dess har jag haft choklad cystor till och från... Håller tummarna för att det där leendet betyder ett plus :D Såå spännande...

• Ittadal

Åh va roligt :D Stort grattis!! Allt kommer säkert att gå jätte bra, tänk bara massa positiva tankar nu så ska du se att det går vägen! Ännu en gång Grattis :D Nu håller jag tummarna för att vi andra också plussar snart :)

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?