• Ittadal

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Åh Grattis till fler plus i tråden:) själv fick man mens idag :(( men men bara ta nya tag och hoppas på att det tar sig nästa äl istället... Kram till er alla kämpar ?

• Ittadal

Hej! Nu är det några månader sen jag skrev sist... Fick ju som sagt ett MA v 19 den 16/5 men fostret hade redan dött v12+5... Efter 3 månaders inensiva försök och när hoppet nästan försvunnit helt så plötsligt kom den där känslan när man känner att kroppen har något på gång. Den 28/8 kom det otroliga och efterlängtade plusset <3 och känslorna svämmade över! Idag är jag i v 5 och känslorna är så blandade, ena stunden överlycklig och andra stunden livrädd att detta lilla liv också ska dö.... När kommer man kunna slappna av lite? Kommer man någonsin kunna slappna av? Eller gör man det först när man håller sin bebis i famnen?? Till alla er som kämpar, fortsätt kämpa och ge inte upp! Mina tankar går till er.... <3 <3 <3

• Ittadal

Till anonym (Rädd) förstår precis hur du känner.... Det är som att man bara går och väntar på att man helt plötsligt ska börja blöda och allt går åt helvete igen... Hur långt gången har du hunnit bli innan du fått dina missfall? Jag fick oxå gravid 1-2 veckor med gravtestet... Jag håller tummar och tår för att allt ska gå vägen den här gången för oss båda <3 Har du några barn sen innan? Kram

• Ittadal

Till Jezz81 Men det måste ändå kännas skönt att du passerat dom mest kritiska veckorna, sen förstår jag att man är orolig hela tiden ändå... Hur långt gången var du när du fick ditt missfall? Ja usch jag har oxå konstant "mensvärk" och hade det hela tiden sist oxå, det hugger till i hjärtat varje gång man känner att det värker eller ifall ursäkta uttrycket det "rinner till".... Jag hoppas verkligen att du kommer få njuta lite av graviditeten och att du snart får ha din lilla bebis i famnen! Kämpa på! <3

• Ittadal

Anonym (Rädd) usch va jobbigt... Som sagt håller verkligen tummar och tår för att det ska gå vägen för dig den här gången <3 Jag har 2st grabbar hemma som håller livet igång är så lycklig för att jag har dom! StyrkeKram

• Ittadal

Jezz81 usch ja det är det som är så jobbigt att man hela tiden tänker att nu kommer det blod, nu dör den... Det är ju hemskt att man inte kan få njuta av tiden som gravid istället och kunna planera inför framtiden... Har du några barn sen innan? Kram <3

• Ittadal

Jezz81 ja visst är det så! Jag har 2 pojkar sen innan och dom graviditeterna njöt man av till fullo.... Kämpa på nu den här gången är det din tur! <3

• Ittadal

Anonym (Rädd) tror att det går att göra v 6-7 men oftast får man komma tillbaka för att dubbelkolla i v 8 men ring till kvinnokliniken och prata med dom och säg att du är orolig... vet att man troligtvis måste kolla privat om man vill kolla innan kub test det sa dom till mig iallafall om det inte är så att man har jätte ont och tror att man har ett missfall på gång... Vet inte hur det är i din kommun men kolla med dom. Kämpa på! <3

• Ittadal

Anonym (känslostorm) Jag beklagar verkligen <3 blir så ledsen för eran skull... Någonstans långt långt inne i kroppen finns ju ett litet hopp om att har man gått igenom ett missfall så kommer nästa graviditet gå vägen. Jag förstår att det känns som hela din värld rasat samman efter 2 st missfall på raken, det gjorde min efter jag fick mitt Ma i v 19, och då har jag 2 fina pojkar hemma som lyser upp min tillvaro, men trots dom så raserade min värld totalt när vi misste vårt lilla liv... Förstår att det måste vara hemskt jobbigt att kroppen inte stöter ut det själv, jag bar på mitt döda foster i över 6 veckor sen när jag skulle behandlas med cytotec behandling så kom det igång av sig själv efter att jag varit på första mötet och fick en tablett som skulle starta och mjuka upp tappen, sen ett halvt dygn senare startade allt . Jag håller alla tummarna för att allt ordnar sig för dig och att det blir eran tur snart att få njuta av en liten bebis <3 kämpa på!

• Ittadal

Anonym (Rädd) det är nog svårt att riktig veta men vad jag har hört så beror ofta MA på att det är fel på fostret inte på kvinnan, men som sagt är nog svårt att veta... Sen om man googlar så står det att missfall efter v 12 ofta beror på att livmoderhalsen inte sluter sig...

• Ittadal

Anonym (Rädd) Jag beklagar verkligen:( jävla skit är vad det är att behöva gå igenom sånt här flera gånger.. Kanske en dum fråga men hur mår du? Har du ont? Har du kontaktat någon? Ännu en gång jag beklagar verkligen! <3

• Ittadal

Anonym (Rädd) förstår att det gör ont i själen det brukar göra det en lång tid efter.... När jag fick mitt Ma så hade mitt foster varit död i 6 veckor så 2 dagar efter mitt Ma testade jag ett gravtest men det var neg. Tror att det tar olika lång tid innan hcg försvinner ur kroppen, så jag skulle nog vänta nån vecka till eller längre och testa igen. Vet att ägglossningstest kan ge positivt utslag om man har hcg kvar i kroppen. Jag håller tummarna för att det nästa gång är eran tur! Kämpa och ge inte upp! <3

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?