• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Tigerlilja86
    Boonyi skrev 2014-11-25 22:03:40 följande:

Oh no! Sockor.... Jag får ont i äggstockarna av att tänka på babysockor :)

Hahahah underbart sagt ;)...
  • Lillon
    Tigerlilja86 skrev 2014-11-25 22:05:42 följande:

Hahahah underbart sagt ;)...

Hahaha!!!
  • CherryBlossom

Börjar närma dig för mig nu, men jag ställer in mig på mens, har ju inga direkta symptom och dessutom kände jag mig väldigt pms:ig igår, haha!

Jag skulle nog (som diskuterades ovan) berätta för familj och nära vänner direkt, men vänta med jobbet och så tills man är lite mer säker... Dvs efter v 12? :)

• Tigerlilja86
    CherryBlossom skrev 2014-11-26 06:07:27 följande:

Börjar närma dig för mig nu, men jag ställer in mig på mens, har ju inga direkta symptom och dessutom kände jag mig väldigt pms:ig igår, haha!

Jag skulle nog (som diskuterades ovan) berätta för familj och nära vänner direkt, men vänta med jobbet och så tills man är lite mer säker... Dvs efter v 12? :)

När har du bim? :)
  • VillBliTre

Ok :) håll i hatten !! Tog ju ett cb i mån. Visade så otydligt men men. Tog ett RFSU testa tidigt idag. Svagt svagt streck. Tänkte va f-n är det här. Köpte ett digitalt. Vips gravid 1-2 så lycklig just nu :) håller tummar o tår för er alla :) stor kram från mig

• monn

Grattis!!! :)

VillBliTre skrev 2014-11-26 13:01:31 följande:

Ok :) håll i hatten !! Tog ju ett cb i mån. Visade så otydligt men men. Tog ett RFSU testa tidigt idag. Svagt svagt streck. Tänkte va f-n är det här. Köpte ett digitalt. Vips gravid 1-2 så lycklig just nu :) håller tummar o tår för er alla :) stor kram från mig

• Lillon

Jaaaaaa grattis!!!!! Trådens första plus wohoo!! :D
  • Tigerlilja86

Grattis :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014