• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lillon
    Steph9006 skrev 2014-11-25 10:45:50 följande:

Lillon : jag har last att att det tar ca 4 dagar for agget att fasta sig .. Men a andra sidan finns det ju kvinnor som sager sig haft symptom sen dag 1.

For uppdatering av listan: jag fick mens imorse. Sa nasta AL ar ca den 11 dec och nasta bim ca 25. Forsok manad nr 2 :)

Aa okej.. Får se då :)

Uppdaterar listan ikväll. Du kanske får en fin julklapp i dec då ;)
  • Elinn

Trodde jag hade ÄL typ i helgen, hade nästan lika starka streck på söndagen å vi sexade på lördagen. Sen fick vi sjuka barn så har inte orkat sen. Men idag så testade jag med en sticka igen och då var de lika starka strecken! Är det försent då tror ni? Obestämd

• fastfrusen
    Elinn skrev 2014-11-25 13:30:48 följande:

Trodde jag hade ÄL typ i helgen, hade nästan lika starka streck på söndagen å vi sexade på lördagen. Sen fick vi sjuka barn så har inte orkat sen. Men idag så testade jag med en sticka igen och då var de lika starka strecken! Är det försent då tror ni? Obestämd

Lika starka streck borde ju innebära toppen på LH-stegringen ( ? ), och då borde ÄL komma 12-36h efteråt (om jag förstått det hela rätt, det är inte helt enkelt :P), och sedan brukar ägget överleva 24h. När man har ÄL är ens flytningar superbra för att transportera spermierna, och ibland kan det ta endast en halvtimme för spermierna att komma upp i äggledarna. Så med detta resonemang har jag kommit fram till att det inte är för sent för dej! Sexa på! :) Dessutom kan spermierna överleva 2-5 dygn, så det ni gjorde i lördags räknas också! Mhm!
  • TIlde15

Jag vill gärna hänga på jag med, är andra försöket och har BIM 26/11 men testade tyvärr negativt idag :( och blev ledsen och gick ut och skulle springa när jag springer rakt in i en klunga med 6(!) barnvagnar! Kändes som att universum var grymt just då :(( Men får satsa på december! Nästa BIM borde bli 24/12(hoppas tomten kommer med ett plus ;P)

• Elinn
    fastfrusen skrev 2014-11-25 14:22:13 följande:
    Lika starka streck borde ju innebära toppen på LH-stegringen ( ? ), och då borde ÄL komma 12-36h efteråt (om jag förstått det hela rätt, det är inte helt enkelt :P), och sedan brukar ägget överleva 24h. När man har ÄL är ens flytningar superbra för att transportera spermierna, och ibland kan det ta endast en halvtimme för spermierna att komma upp i äggledarna. Så med detta resonemang har jag kommit fram till att det inte är för sent för dej! Sexa på! :) Dessutom kan spermierna överleva 2-5 dygn, så det ni gjorde i lördags räknas också! Mhm!
    Tack!! Då håller jag modet uppe! Glad Blir inte riktigt klok på detta! Men vi sexar på då.. haha!
  • Lillon

Uppdaterat {#emotions_dlg.djavulsk}

{#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA {#emotions_dlg.flower}

24/11

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket

26/11

Anonym (Belle), andra barnet

29/11

CherryBlossom, 32 år, första barnet

5/12

Lillon, 25 år, första barnet, första försöket

Fastfrusen, 26 år, första barnet, första försöket

Monn, 28 år, första barnet, första försöket

6/12

Elinn, 31 år, första barnet, andra försöket

7/12

Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket

8/12

Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket

15/12

Teakfreak, 33 år, första försöket

17/12

Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12

isabelless, första barnet, första försöket

24/12

TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12

Steph9006, första barnet, andra försöket

30/12

Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket,

--------------------------------------------------------------

Queen S, 24 år, första barnet

Anonym (planerar), tredje barnet

Myspys85, första barnet, första försöket

• Lillon

Queen S, 24 år, första barnet

Anonym (planerar), tredje barnet

Myspys85, första barnet, första försöket

Är ni kvar i tråden? När har ni BIM? :)

• Lillon

Om/när ni blir gravida, när har ni tänkt berätta för era närmaste? Och när ska man berätta på jobbet egentligen? Skrattande

• fastfrusen

Alltså så himla roligt, det är ju som en julkalender med bim nästan varje dag i dec Glad

Jag tänker att man kanske vill berätta efter v.12, men jag vill typ göra kub-test trots min ringa ålder så kanske väntar till efter det.. Jobb har jag ingen aning om! 

• monn

När jag blir gravid kan jag nog inte hålla mig, familjen får nog veta direkt. Jobbet väntar jag gärna med, men det kanske blir svårt att dölja då vi dagligen byter om tillsammans :)

Lillon skrev 2014-11-25 19:20:57 följande:

Om/när ni blir gravida, när har ni tänkt berätta för era närmaste? Och när ska man berätta på jobbet egentligen?

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014