• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Anonym (småland)

Missfall igen förra veckan. V.10. Otroligt jobbigt just nu.

• Irlais
    Anonym (småland) skrev 2015-07-09 07:22:40 följande:

Missfall igen förra veckan. V.10. Otroligt jobbigt just nu.

Beklagar verkligen! Gråter kan du/ni få stöd hos kurator?
  • Anonym (småland)
    Irlais skrev 2015-07-09 10:31:28 följande:

Beklagar verkligen!  kan du/ni få stöd hos kurator?

Har börjat gå hos kurator. Känns så otroligt jobbigt att ena stunden vara glad och nästa bara gråta. Denna gången skulle jag på kub i v.13 och var så glad, bara för att få beskedet att det var ma och hade dött i v.10. Känns som att vi skiter i det här nu. Jag orkar nog inte psykiskt med ett missfall till. Eftersom missfallen skedde nästan exakt samtidigt (skilde bara fyra dagar i graviditetslängd), tyder det på att det är något annat fel än att det skulle vara fel på barnet. Men utredning görs inte förrän efter tre missfall, och som det ser ut nu orkar jag inte med en gång till innan vi får utredning för att sedan ge sig på det ytterligare en gång. Men vi får se.
  • Irlais
    Anonym (småland) skrev 2015-07-09 13:05:15 följande:
    Har börjat gå hos kurator. Känns så otroligt jobbigt att ena stunden vara glad och nästa bara gråta. Denna gången skulle jag på kub i v.13 och var så glad, bara för att få beskedet att det var ma och hade dött i v.10. Känns som att vi skiter i det här nu. Jag orkar nog inte psykiskt med ett missfall till. Eftersom missfallen skedde nästan exakt samtidigt (skilde bara fyra dagar i graviditetslängd), tyder det på att det är något annat fel än att det skulle vara fel på barnet. Men utredning görs inte förrän efter tre missfall, och som det ser ut nu orkar jag inte med en gång till innan vi får utredning för att sedan ge sig på det ytterligare en gång. Men vi får se.
    Åh vad hemskt att få reda på det på KUB. Kan kuratorn remittera till utredning trots att det "bara" är två missfall? Det borde ju gå att kolla värden åtminstone så att det inte är något uppenbart fel. Förstår att det är jättetungt, kanske bra att ta en paus från det tills du mår bättre psykiskt. Efter mitt missfall ville inte jag heller bli gravid igen för jag kände att jag inte skulle orka med samma process igen. Det var jobbigt efteråt men eftersom min efterföljande graviditet gick bra så har sorgen över missfallet försvunnit. Kan ju bli så för dig också... det kan ju faktiskt gå bra nästa gång även om du inte vågar tänka så nu!
  • Anonym (småland)

Försöker bara ta mig igenom dagen.

• CherryBlossom

Åh fy småland, jag beklagar så hemskt mycket! Men se om du inte orkar försöka få till någon slags utredning ändå (på privatklinik om de kräver tre i vanliga vården?) så borde det ju kunna gå vägen?! Håller tummarna supermycket, och hoppas du/ni hittar orken.

Ingen tillstymmelse till något plus här. Min sena mens jag skrev om sist var nog bara lite vajsing i cykeln :/ men men. Kör på så får vi se...

• Liafiaa

Hoppas det går bra för er!

Idag blir min lilla kille en månad gammal. Känner mig så tacksam att allt gått så bra ?

• Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-10-01 12:20:28 följande:

Hoppas det går bra för er!

Idag blir min lilla kille en månad gammal. Känner mig så tacksam att allt gått så bra ?

Härligt att göra! Här är det nu snart ett år sen vi började, och detta året har inneburit ett mf och ett ma. Väntar på bim i helgen.
  • Liafiaa
    Anonym (småland) skrev 2015-10-01 19:33:06 följande:

Härligt att göra! Här är det nu snart ett år sen vi började, och detta året har inneburit ett mf och ett ma. Väntar på bim i helgen.

Håller mina tummar att det är eran tur nu! <3
  • Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-10-11 15:43:53 följande:

Håller mina tummar att det är eran tur nu! <3

Vi fick ett plus. Tyvärr är det svårt att glädja sig efter det här året. Snart är det på dagen vi började försöka, och detta året har inneburit två missfall. Så denna gången är det väldigt svårt att ta till sig graviditeten och glädjas. Men hoppet är ju det sista som överger en, så vi hoppas på tredje gången gillt och en liten juni-bebis.
  • fastfrusen

Åh hoppas det går vägen nu! Snart ett år sedan vi började försöka också. Blev gravid i aug men det slutade i ett x o en äggledare mindre.. Har precis haft första mens efter operationen o hoppas att det blir ett nytt plus på rätt ställe snart!

• isabelless

Håller tummarna och önskar er all lycka!!

Den 5 september föddes vår William. Kan knappt förstå att han redan är 5 veckor, tiden springer iväg! Han är helt och hållet underbar.

Kram till er alla.

• Liafiaa
    isabelless skrev 2015-10-11 17:22:46 följande:

Den 5 september föddes vår William. Kan knappt förstå att han redan är 5 veckor, tiden springer iväg! Han är helt och hållet underbar.

Kram till er alla.

Min lilla kille föddes 1 september :) tiden går så fort <3
  • Liafiaa
    Anonym (småland) skrev 2015-10-11 15:56:30 följande:

Vi fick ett plus. Tyvärr är det svårt att glädja sig efter det här året. Snart är det på dagen vi började försöka, och detta året har inneburit två missfall. Så denna gången är det väldigt svårt att ta till sig graviditeten och glädjas. Men hoppet är ju det sista som överger en, så vi hoppas på tredje gången gillt och en liten juni-bebis.

Jag håller på att det är tredje gången gillt nu <3
  • Liafiaa
    fastfrusen skrev 2015-10-11 16:26:45 följande:

Åh hoppas det går vägen nu! Snart ett år sedan vi började försöka också. Blev gravid i aug men det slutade i ett x o en äggledare mindre.. Har precis haft första mens efter operationen o hoppas att det blir ett nytt plus på rätt ställe snart!

Håller mina tummar! <3
  • Anonym (småland)
    isabelless skrev 2015-10-11 17:22:46 följande:

Kram till er alla.

Härligt! Så glad för er skull! Gick förlossningen bra?
  • Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-10-12 11:06:59 följande:

Min lilla kille föddes 1 september :) tiden går så fort <3

Underbart! Ja tiden går fort. Min unge fyller 10 år nästa år. Svårt att greppa ibland.

Gick förlossningen bra?
  • isabelless
    Anonym (småland) skrev 2015-10-12 11:58:09 följande:
    Härligt! Så glad för er skull! Gick förlossningen bra?
    Ja det gick väldigt bra och hyfsat snabbt! Hade svagare värkar hela fredagen från ca 07 på morgonen, som tilltog mot kvällen. Vattnet gick vid 20 och kl 04:59 föddes han.

Hade lite problem med att hjärtljuden gick ner och förbereddes då för sugklocka. Men efter att de klippte fick han en himla fart så den behövdes tack och lov inte :)

Hur går det för er?
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014