Anonym (småland) skrev 2015-07-09 13:05:15 följande:
Har börjat gå hos kurator. Känns så otroligt jobbigt att ena stunden vara glad och nästa bara gråta. Denna gången skulle jag på kub i v.13 och var så glad, bara för att få beskedet att det var ma och hade dött i v.10. Känns som att vi skiter i det här nu. Jag orkar nog inte psykiskt med ett missfall till. Eftersom missfallen skedde nästan exakt samtidigt (skilde bara fyra dagar i graviditetslängd), tyder det på att det är något annat fel än att det skulle vara fel på barnet. Men utredning görs inte förrän efter tre missfall, och som det ser ut nu orkar jag inte med en gång till innan vi får utredning för att sedan ge sig på det ytterligare en gång. Men vi får se.
Åh vad hemskt att få reda på det på KUB. Kan kuratorn remittera till utredning trots att det "bara" är två missfall? Det borde ju gå att kolla värden åtminstone så att det inte är något uppenbart fel. Förstår att det är jättetungt, kanske bra att ta en paus från det tills du mår bättre psykiskt. Efter mitt missfall ville inte jag heller bli gravid igen för jag kände att jag inte skulle orka med samma process igen. Det var jobbigt efteråt men eftersom min efterföljande graviditet gick bra så har sorgen över missfallet försvunnit. Kan ju bli så för dig också... det kan ju faktiskt gå bra nästa gång även om du inte vågar tänka så nu!