• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • TIlde15

Måste ha lite råd: jag testade negativt igår och har BIM idag, fortfarande ingen mens och hade kramper i magen igår som jag då trodde berodde på att mensen var på gång, har även haft känsliga bröstvårtor i några dagar! Kan det vara så att jag är gravid trots negativt test BIM -1? Vad tror ni? Nån som testat negativt nära BIM och ändå varit gravid?

• Elinn
    TIlde15 skrev 2014-11-26 15:08:15 följande:

Måste ha lite råd: jag testade negativt igår och har BIM idag, fortfarande ingen mens och hade kramper i magen igår som jag då trodde berodde på att mensen var på gång, har även haft känsliga bröstvårtor i några dagar! Kan det vara så att jag är gravid trots negativt test BIM -1? Vad tror ni? Nån som testat negativt nära BIM och ändå varit gravid?

Jo det kan man. Endel är sk låghormonare. Tog du morgonurin? Vänta några dagar så får du se :) Håller tummarna för dig!
  • Elinn
    VillBliTre skrev 2014-11-26 13:01:31 följande:

Ok :) håll i hatten !! Tog ju ett cb i mån. Visade så otydligt men men. Tog ett RFSU testa tidigt idag. Svagt svagt streck. Tänkte va f-n är det här. Köpte ett digitalt. Vips gravid 1-2 så lycklig just nu :) håller tummar o tår för er alla :) stor kram från mig

Stort grattis!!!
  • Petra 228
    Lillon skrev 2014-11-26 15:01:57 följande:

Välkommen! vill du vara med i listan så uppdatera med ålder, bim och vilket försök ni är på :)

Ålder 35, andra barnet, Bim 15 december
  • cme86

Åh har läst igenom hela tråden nu :) Vill vara med här. Hade ÄL Den 21/11 (tror jag om ja tolkat äl testet korrekt. BIM Blir alltså den 5/12

Nu sitter ja på jobbet o känner efter så de knakar. haha vill ha symptom nu, nu, nuuu! Har en dotter sedan tidigare o ett utomkved i bagaget som opererades bort i oktober. Detta blir fjärde försöket då :)

Kliar i fingrarna man vill bara testa samtidigt som jag inte vill testa för tidigt då de ändå blir svårt att vara säker då. de brukar bli så otydligt tidigt.

• Petra 228

[quote=74403093][quote-nick]Petra 228 skrev 2014-11-26 15:38:42 följande:[/quote-nick]

Ålder 35, andra barnet, Bim 15 december

[/quoJust det glömde skriva att första försöket är nu på fredag

• TIlde15
    Elinn skrev 2014-11-26 15:37:12 följande:
    Jo det kan man. Endel är sk låghormonare. Tog du morgonurin? Vänta några dagar så får du se :) Håller tummarna för dig!
    Å ja håll tummarna för att det är så! Ja tog morgonurin men är inte helt säker på min BIM, går efter en app men förra månaden var den en vecka sen men det var också första mensen efter p-piller stopp så svårt att säga om det var därför! Jaja får avvakta några dagar och sen ta nytt test om ingen mens kommit! Hoppas hoppas!!
  • CherryBlossom

GRATTIS VillBliTre!! Åh så kul!

Jag har BIM i övermorgon för den som undrade :)

Har jäääkligt ont i tuttarna men det brukar jag som sagt få innan mens så det är nog inget nytt. Bättre att ställa sig in på mens så slipper man bli besviken om den kommer ;)

Kul med ännu fler folk i tråden, välkomna!

Steph, för min del är det snarare så att folk undrar varför man INTE har barn än... Men är ju 32 år också så jag kan väl hålla med dem, hehe. För övrigt så har jag rest mycket, pluggat olika saker och allt det där, men när det väl kommer till kritan så känner jag att familj (i alla fall för mig!) är det viktigaste i livet ändå. Så nu gäller det att skynda sig lite så jag hinner få fler än 1 dessutom...

• Petra 228
    CherryBlossom skrev 2014-11-26 16:21:23 följande:

GRATTIS VillBliTre!! Åh så kul!

Jag har BIM i övermorgon för den som undrade :)

Har jäääkligt ont i tuttarna men det brukar jag som sagt få innan mens så det är nog inget nytt. Bättre att ställa sig in på mens så slipper man bli besviken om den kommer ;)

Kul med ännu fler folk i tråden, välkomna!

Steph, för min del är det snarare så att folk undrar varför man INTE har barn än... Men är ju 32 år också så jag kan väl hålla med dem, hehe. För övrigt så har jag rest mycket, pluggat olika saker och allt det där, men när det väl kommer till kritan så känner jag att familj (i alla fall för mig!) är det viktigaste i livet ändå. Så nu gäller det att skynda sig lite så jag hinner få fler än 1 dessutom...

Jag var också 32 när jag fick mitt första och precis i samma situation. Nu är jag 35 och försöker bli gravid med nr. 2. Hoppas hoppas ;)
  • fastfrusen

Åh roligt Villblitre - grattis!!!

Jag har inte berättat för någon att vi försöker, så vitt min mamma vet kommer jag aldrig vilja ha barn (mitt tonårsjag) och det är ganska skönt för de gnäller aldrig om det, även om jag fått pikar från övriga släktingar.. Vi kommer gifta oss om 1,5år så antingen blir det barn före eller efter, vet bara att jag nog inte kommer vilja vara höggravid under själva bröllopet, så hade varit skönt om det blev av före :)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014