• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • VillBliTre
    Doppiavu skrev 2014-11-28 23:46:54 följande:

Hej allesammans!

13 nov gjorde jag (och min flickvän) vår första insemination! I onsdags gjorde jag första grav.testet och sen har jag gjort två till efter det. Ganska säker på att jag är gravid! :)

Har haft flera symptom men ändå varit inställd på att det bara är i mitt huvud, att jag inte alls är gravid! För att inte bli besviken ;) men nu hoppas jag att tre olika grav.test inte kan ha fel och isf är det bf i början av augusti!

Grattis :)
  • Myspys85

cme och fastfrusen: Haha det där med gravidsymptom och skengravid lär ju komma varje månad tills man får sitt plus. Jag vet själv att jag kan få rejäla humörsvängningar och att man lätt vill skylla på att man kanske är gravid, samma med om man får värsta choklad-/glasscravingen tre kvällar i rad eller bara har molvärk, ALLT kan ju vara gravidsymptom men ändå inte... Våra stackars män får plocka fram tålamodet tror jag, och så får vi ventilera lite här inne :) Nästa helg ska vi i alla fall köra igång 100%!

Lillon och Doppiavu: Låter väldigt lovande :)

• Myspys85

Förresten, är det någon som äter extra D-vitamin såhär års och särskilt nu inför graviditeten? Jag tänkte först köra med apotekets Kvinna-tabletter, men var egentligen bara ute efter folsyran och då jag fick huvudvärk av de tabletterna har jag nu börjat med bara folsyra istället. Tänker dock köpa extra D-vitamintabletter eftersom man får så jäkla lite solljus så här års! Googlade just på det och såg att det faktiskt kan öka chanserna att bli gravid också, så då känns det ju som ett ännu bättre beslut!

• Lillon
    Myspys85 skrev 2014-11-29 09:10:27 följande:

Förresten, är det någon som äter extra D-vitamin såhär års och särskilt nu inför graviditeten? Jag tänkte först köra med apotekets Kvinna-tabletter, men var egentligen bara ute efter folsyran och då jag fick huvudvärk av de tabletterna har jag nu börjat med bara folsyra istället. Tänker dock köpa extra D-vitamintabletter eftersom man får så jäkla lite solljus så här års! Googlade just på det och såg att det faktiskt kan öka chanserna att bli gravid också, så då känns det ju som ett ännu bättre beslut!

Ja, äter alltid d-vitamin på vinterhalvåret. Man får tyvärr ingen d-vitamin av solen på vintern, den är för lågt på himlen. Blir lite piggare av att käka d-vitamin också :)
  • CherryBlossom

Som ett välsmort urverk vaknade jag i natt (natten till BIM) med mensvärk, och gick på toa, där kom mensen. Så nu siktar vi på nästa varv i cykeln, enligt min app skulle BIM då vara den 25/12. Alltså, min mens har följt den där appen (eller tvärtom?) till punkt och pricka i flera år, så visst borde man väl kunna lita på att fertilitetsfönstret den visar också stämmer? Fast i och för sig, min vän blev gravid typ 2-3 dagar efter mens (kan ju varit 6 dagar i och med att spermier kan överleva 3 dagar förvisso) såå man kanske helt enkelt ska ha sex varannan (eller varje) dag hela månaden för säkerhets skull? Hur aktiva är ni om man får fråga? :D

• Maglizz
    CherryBlossom skrev 2014-11-29 12:26:36 följande:

Som ett välsmort urverk vaknade jag i natt (natten till BIM) med mensvärk, och gick på toa, där kom mensen. Så nu siktar vi på nästa varv i cykeln, enligt min app skulle BIM då vara den 25/12. Alltså, min mens har följt den där appen (eller tvärtom?) till punkt och pricka i flera år, så visst borde man väl kunna lita på att fertilitetsfönstret den visar också stämmer? Fast i och för sig, min vän blev gravid typ 2-3 dagar efter mens (kan ju varit 6 dagar i och med att spermier kan överleva 3 dagar förvisso) såå man kanske helt enkelt ska ha sex varannan (eller varje) dag hela månaden för säkerhets skull? Hur aktiva är ni om man får fråga? :D

Min sambo jobbar 2 skift och har himla massa, men tar tid för att ha avslappnad sex och ha tid för mig framförallt. Så vi har haft sex var 2e till 3e dag för att liksom.

Jag har BiM 7/12 men har NOLL känningar alls. Möjligtvis haft liknande mensvärk men det sa Barnmorskan att det var ägglossning.

Tappat hoppet nu.. Blev inte lättare av att min kompis idag plussade.
  • Lillon
    Maglizz skrev 2014-11-29 13:12:24 följande:

Min sambo jobbar 2 skift och har himla massa, men tar tid för att ha avslappnad sex och ha tid för mig framförallt. Så vi har haft sex var 2e till 3e dag för att liksom.

Jag har BiM 7/12 men har NOLL känningar alls. Möjligtvis haft liknande mensvärk men det sa Barnmorskan att det var ägglossning.

Tappat hoppet nu.. Blev inte lättare av att min kompis idag plussade.

Tappa inte hoppet! Vissa har inte känningar alls och plussar ändå. Håller tummarna för dig! :)
  • Lillon

Jag hade lite blödningar i morse igen, svagt rosaröda. Annars har jag inte kännt av något. 6 dagar till BIM :)

• Boonyi

Min mens kom äntligen igår! Och det är bra för efter mens kommer ÄL (och massa mys:) och sen kommer Bim och sen kommer plus och sen kommer skräckblandat lyckorus! Eller så har jag tänk mig att det ska bli i alla fall, naiv som jag är.

Det bästa är att tiden i december alltid brukar gå extra fort eftersom det är så mycket att pyssla med inför jul och nyår! 

• Lillon
    Boonyi skrev 2014-11-29 13:30:15 följande:

Min mens kom äntligen igår! Och det är bra för efter mens kommer ÄL (och massa mys:) och sen kommer Bim och sen kommer plus och sen kommer skräckblandat lyckorus! Eller så har jag tänk mig att det ska bli i alla fall, naiv som jag är.

Det bästa är att tiden i december alltid brukar gå extra fort eftersom det är så mycket att pyssla med inför jul och nyår! 

Så sant så sant!! Hoppas du får en toppenfin helg! :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014