• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 15:45:27 följande:
    De gånger jag har fått plus har jag inte känt nåt innan Drömmer
    Haha :D

Det vore positivt!
  • Ztarduzt

Jag har beställt hem ett gäng tester nu, väntar på leverans.
    Tagit två tester men båda har varit negativa.. :/
    BIM+6 idag, symtomen jag har är trötthet, sömnsvårighet och lätt illamående till och från.. i övrigt mår jag som vanligt och är inte alls sötsugen som jag brukar vara runt BIM. 

• Doppiavu
    CherryBlossom skrev 2014-11-29 12:26:36 följande:

Som ett välsmort urverk vaknade jag i natt (natten till BIM) med mensvärk, och gick på toa, där kom mensen. Så nu siktar vi på nästa varv i cykeln, enligt min app skulle BIM då vara den 25/12. Alltså, min mens har följt den där appen (eller tvärtom?) till punkt och pricka i flera år, så visst borde man väl kunna lita på att fertilitetsfönstret den visar också stämmer? Fast i och för sig, min vän blev gravid typ 2-3 dagar efter mens (kan ju varit 6 dagar i och med att spermier kan överleva 3 dagar förvisso) såå man kanske helt enkelt ska ha sex varannan (eller varje) dag hela månaden för säkerhets skull? Hur aktiva är ni om man får fråga? :D

Jag använder också en app som hittills alltid har stämt. Inför min insemination så gjorde jag ägglossningstest och det stämde också med appen!
  • Doppiavu
    Elinn skrev 2014-12-01 15:12:37 följande:

Ah, förstår precis. Hoppas ni får plus snart!!

Detta är mitt tredje. Första barnet blev på första försöket. Andra tog 1 1/2 år och två missfall innan det blev. Hoppas slippa vänta lika länge denna gång :S

Har du köpt några billiga tester? Jag har ett gäng liggande... Men ska försöka hålla mig till BIM iaf, för man blir ju så besviken för neg, även om man vet att man testat för tidigt...

Jag kunde inte hålla mig så jag testade 2 dagar innan. Jag trodde inte på testet (som var positivt) så jag gjorde två test till de kommande två dagarna :P alla var positiva!
  • Anonym (småland)

Denna vecka är det enligt schemat ägglossning. Så vi kör för fullt och hoppas! Det är första försöket så vi är väldigt spända. Vore ju en helt fantastisk julklapp att få positivt på graviditetstest. Önskar både oss och er den upplevelsen! Tomten snälla!

• Steph9006

Hej tjejer!

Idag är slutet på mensen :) beräknad ÄL den 11/12.. men eftersom min app är inställd på 28 dagars cykel medan min sista var 30 dagar så kan det ju vara +/- 1 dag.
    Läste på P-tracker att den använder de senaste 3 månaderna som en mall lixom.. men än så länge har jag bara använt den under 1 cykel.

Jag tänker köpa ÄL-stickor om det inte blir ett december+ denna gång..

Vi planerar en liten mini-semester under några dagar eftersom vi jobbar stenhårt säsongsvis (sommar) så vi kommer ha en bra ÄL atmosfär att utnyttja :D

• Ztarduzt
    Doppiavu skrev 2014-12-01 21:02:51 följande:
    Jag kunde inte hålla mig så jag testade 2 dagar innan. Jag trodde inte på testet (som var positivt) så jag gjorde två test till de kommande två dagarna :P alla var positiva!
    Grattis till plusset! :)
  • Doppiavu
    Ztarduzt skrev 2014-12-01 21:16:17 följande:

Grattis till plusset! :)

Tack! :D men jag kan inte riktigt tro på det än... :P
  • Steph9006

Grattis till plusset! :) vilket försök var du inne på? Du kanske nämnt det tidigare i tråden men jag missade det ..

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014