• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-03 23:15:09 följande:

Testa! Jag hade blödningar under mina graviditeter så det kan ju vara det!

Fått för mig att jag har ägglossning nu vilket stämmer om min cykel är tillbaka på ca 28 dagar. Har lite ont i tjejmagen ;) mannen är för trött för sex dock, lagom frustrerande! Får hoppas att det räcker med i förrgår, om jag nu har ägglossning nu såklart.

Fortfarande neg. Ohwell. Antingen är det inget, eller så är jag en låghormonare som får plus först efter 8 veckor :p bara vänta och se vad som händer. Har en kompis som visade negativa test fram tills hon födde, vilket är grymt ovanligt dock.

Spermierna lever ju några dagar, ökar chansen för en dotter om man ska tro på alla rön med att ni hade sex i förrgår och äl är nu :)
  • Anonym (småland)

Idag har jag gått runt och varit sådär löjligt kär i min fästman. Riktigt längtade efter honom och funderade på om vi kanske blir gravida den här veckan och hade så extremt mycket fjärilar i magen och kunde inte låta bli att le och längta!
    Så kom jag då äntligen hem till min älskade, som slutat tidigare och satt framför datorn. Han hade inte lyft ett finger i vårt hem sen han kom hem, och han var dessutom på lite retligt humör.
    Japp, det är han jag ska gifta mig med... Min känsla gick över...Flört

• septemberplus

Hej hoppar gärna med här! Fick missfall i mitten på september. 3 november fick jag tillbaka min mens . om cykeln är tillbaka där den ska så ligger jag på bim+3 nu men inget plus på stickan, men heller inga tecken på att mensen skulle vara på väg.

• septemberplus

Hej hoppar gärna med här! Fick missfall i mitten på september. 3 november fick jag tillbaka min mens . om cykeln är tillbaka där den ska så ligger jag på bim+3 nu men inget plus på stickan, men heller inga tecken på att mensen skulle vara på väg.

• Decibel84
    Anonym (småland) skrev 2014-12-04 18:20:15 följande:

Idag har jag gått runt och varit sådär löjligt kär i min fästman. Riktigt längtade efter honom och funderade på om vi kanske blir gravida den här veckan och hade så extremt mycket fjärilar i magen och kunde inte låta bli att le och längta!
    Så kom jag då äntligen hem till min älskade, som slutat tidigare och satt framför datorn. Han hade inte lyft ett finger i vårt hem sen han kom hem, och han var dessutom på lite retligt humör.

HjärtaFlört
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-04 18:20:15 följande:

haha, det är kärlek det! ;)
  • Ztarduzt
    septemberplus skrev 2014-12-04 18:44:29 följande:

Hej! :) 

Tråkigt med ditt missfall, hoppas det går bättre nu och att ditt nästa plus får vara kvar i magen :) 
    Håller tummarna att BIM+3 ger resultat, och att du bara är låghormonare!
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-04 21:45:04 följande:

haha, det är kärlek det! ;)

Eller hur!
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-04 22:16:00 följande:
    Eller hur!
    Bara hoppa på och inse att karlar alltid är karlar, men dom är som små lamm när det gäller en viss sak Flört

försöker ni bli gravida eller har ni plussat? :)
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-04 00:03:46 följande:
    Fortfarande neg. Ohwell. Antingen är det inget, eller så är jag en låghormonare som får plus först efter 8 veckor :p bara vänta och se vad som händer. Har en kompis som visade negativa test fram tills hon födde, vilket är grymt ovanligt dock.

Spermierna lever ju några dagar, ökar chansen för en dotter om man ska tro på alla rön med att ni hade sex i förrgår och äl är nu :)
    Äsch vad segt... Hoppas något händer snart så du slipper leva i ovisshet :)

Ja vi får väl se om jag ens hade ägglossning nu, tveksamt egentligen :) mannen har ett överskott av män på sin sida familjen så tror det råder brist på flickspermier där, riskabelt att ha för långt emellan sex och äl :D
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014