• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt

Men, ett plus är alltid ett plus! :D
    Förstår dig dock, måste kännas rätt overkligt!

• Irlais

Jag har börjat testa med äl-stickor nu så vi inte missar chansen när det är ägglossning... Men får lite ångest, mitt barn är inne i nån fas och är helt tuttgalen. Hoppas att amningen inte hämmar ägglossningen så jag får vänta i evigheter igen!

• Ztarduzt
    Doppiavu skrev 2014-12-01 21:04:31 följande:

Jag undrar en sak. Har läst i flera inlägg om "tjejmagen", vad är det? :P

Detta vill jag också veta så någon kan gärna svara :D 
  • manu88
    Doppiavu skrev 2014-12-01 21:18:03 följande:
    Tack! :D men jag kan inte riktigt tro på det än... :P
    Grattis! :)
  • manu88
    Ztarduzt skrev 2014-12-01 21:28:22 följande:
    Detta vill jag också veta så någon kan gärna svara :D 
    Om jag inte missuppfattat så är det liksom där man har ont vid mensvärk :D eller?!
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-01 21:29:53 följande:
    Om jag inte missuppfattat så är det liksom där man har ont vid mensvärk :D eller?!
    Hmm hur menar du nu? :P
    nu måste jag googla lite tror jag ^^ 
  • manu88
    Ztarduzt skrev 2014-12-01 21:32:47 följande:
    Hmm hur menar du nu? :P
    nu måste jag googla lite tror jag ^^ 
    Alltså äggstockar, livmoder :)
  • Irlais

Tjejmagen är väl livmodern eller det området enligt fl-jargong ;)

• Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-01 21:34:20 följande:
    Alltså äggstockar, livmoder :)
    Enda jag kan komma på med tjej/killmage är hur själva magen ser ut. 
    Vet att mamma hade typisk killmage med lillebror, den puta rakt ut och det syntes inte bakifrån. 
    Min pappas fru hade tjejmage med lillasyster och då var hon mer rund runtom typ.. 

men kanske ligger något i det du säger också att man kan "veta" tidigare än när magen är stor?! :)  eller är jag ute och cyklar nu?
  • Lillon

Ååå, nu är jag lite ledsen :( Fick mens idag, 3 dagar för tidigt. Haft mellanblödningar i fyra dagar. Min kropp har inte betett sig så här på två år (sen jag slutade med mina p-piller), och precis denna månad då vi försöker få barn så ska den jävlas med mig? Bläää :(

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014