• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • monn

Klart man hoppas!!! Jag smygtestade idag men det vart negativt. Dock bara 9 dagar sedan älstickan gav utslag, så än har jag inte gett upp!

Lillon skrev 2014-11-30 21:51:28 följande:

Spännande!! Inget förutom lite små blödningar och liiite illamående. Tror inte jag är gravid ändå, är ju trots allt första försöket men lite hoppas man ju :D

• Petra 228
    Anonym (småland) skrev 2014-12-01 11:35:44 följande:

Jag brukar ha som kraftiga menssmärtor under ÄL. Håller i sig ca två dagar. Inte så roligt att ha sex då....

Ajdå, det förstår jag. Kroppen reagerar så olika. Jag brukar känna att det är ömt under en timme ungefär. Varje gång tänker jag att åh, nu är det mens. Innan jag kommer på att det inte är dags ännu och inser att det är ÄL. Nu blev jag istället yr och illamående, men det kan ju ha berott på en analkande förkylning eller vad som helsthelst, så konstigt bara...
  • Lillon

Inne på dag fyra med små blödningar nu. Äl + 12. Någon annan som mellanblött något alls? Har för övrigt ett jävla pms-humör :D

• Elinn

Hej alla! Det var några dagar sen jag var här inne nu. Hur går det för er??

Usch vad dagarna går sakta. Försöker utgå från att mensen är på G, men hur mycket jag än försöker tänka att det inte blir något denna gång, så hoppas jag ändååå. Vill bli gravid nu!

Cool

• manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 14:51:30 följande:

Hej alla! Det var några dagar sen jag var här inne nu. Hur går det för er??

Usch vad dagarna går sakta. Försöker utgå från att mensen är på G, men hur mycket jag än försöker tänka att det inte blir något denna gång, så hoppas jag ändååå. Vill bli gravid nu!

Cool

Jag känner exakt likadant!

Vill så gärna veta nu! Har 10 dagar kvar till mens
  • manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 14:57:34 följande:

Har ni försökt länge? Ska du testa på BIM? Oskyldig

Nej vi har inte försökt länge, men jag har velat ha barn väldigt länge och det är först nu som min man har gått med på det :D Jag är 26 år och han är 32.

Jag ska nog testa på BIM tror jag. Med en billig test och om det är något så väntar jag nog några dagar om mensen inte kommit.
  • Elinn
    manu88 skrev 2014-12-01 15:07:01 följande:
    Nej vi har inte försökt länge, men jag har velat ha barn väldigt länge och det är först nu som min man har gått med på det :D Jag är 26 år och han är 32.

Jag ska nog testa på BIM tror jag. Med en billig test och om det är något så väntar jag nog några dagar om mensen inte kommit.

Ah, förstår precis. Hoppas ni får plus snart!!

Detta är mitt tredje. Första barnet blev på första försöket. Andra tog 1 1/2 år och två missfall innan det blev. Hoppas slippa vänta lika länge denna gång :S

Har du köpt några billiga tester? Jag har ett gäng liggande... Men ska försöka hålla mig till BIM iaf, för man blir ju så besviken för neg, även om man vet att man testat för tidigt...

• manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 15:12:37 följande:

Ah, förstår precis. Hoppas ni får plus snart!!

Detta är mitt tredje. Första barnet blev på första försöket. Andra tog 1 1/2 år och två missfall innan det blev. Hoppas slippa vänta lika länge denna gång :S

Har du köpt några billiga tester? Jag har ett gäng liggande... Men ska försöka hålla mig till BIM iaf, för man blir ju så besviken för neg, även om man vet att man testat för tidigt...

Tack! Det hoppas jag också, verkligen. Skulle kunna bli något. Men samtidigt känner jag typ ingenting och inte heller mina vanliga pms symptom.

Hoppas det går fort för er också :)

Har inga billiga tester just nu, men ska köpa från antingen Apoteket eller beställa hem.
  • Elinn
    manu88 skrev 2014-12-01 15:25:50 följande:
    Tack! Det hoppas jag också, verkligen. Skulle kunna bli något. Men samtidigt känner jag typ ingenting och inte heller mina vanliga pms symptom.

Hoppas det går fort för er också :)

Har inga billiga tester just nu, men ska köpa från antingen Apoteket eller beställa hem.
    De gånger jag har fått plus har jag inte känt nåt innan Drömmer
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014