• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • monn

Alltså, jag känner mig tröttare och lite från och till illamående, har väldigt mycket molvärk och konstiga stickningar i tjejmagen... Eventuellt har jag bim på onsdag om jag har 28dagars cykel, hade det förra månaden då jag också tog pergotime :) hur känner du dig själv?? Om jag inte har fått mens på onsdag så testar jag då :)

Lillon skrev 2014-11-30 15:59:09 följande:

Fastfrusen, Monn och cme86: känner ni av några symptom? När tänker ni testa? Jag tror jag testar nästa söndag om jag inte fått min mens :)

• Lillon
    monn skrev 2014-11-30 21:45:42 följande:

Alltså, jag känner mig tröttare och lite från och till illamående, har väldigt mycket molvärk och konstiga stickningar i tjejmagen... Eventuellt har jag bim på onsdag om jag har 28dagars cykel, hade det förra månaden då jag också tog pergotime :) hur känner du dig själv?? Om jag inte har fått mens på onsdag så testar jag då :)

Spännande!! Inget förutom lite små blödningar och liiite illamående. Tror inte jag är gravid ändå, är ju trots allt första försöket men lite hoppas man ju :D
  • manu88
    Lillon skrev 2014-11-30 21:51:28 följande:
    Spännande!! Inget förutom lite små blödningar och liiite illamående. Tror inte jag är gravid ändå, är ju trots allt första försöket men lite hoppas man ju :D
    Förra månaden kände jag mig gravid, min bröst ömmade, jag trodde jag hade växtvärk, trött och pmsig.

Konstigt nog känner jag typ ingenting den här gången så jag vet inte.

Mina bröst gör inte ont (som dom brukar annars när BIM) men jag ska jag inte ha mens förän om 2 v typ. Förra månaden hade jag ont i brösten från ÄL dagen.

Känner mig hungrig och jag tror mig vara illamående när jag börjar bli hungrig.

I dont know tjejer! Återstår att se :)

Jag undrar dock fortfarande om den där blödningen jag hade efter sex i lördags hade med nidis att göra
  • cme86

Väldigt ömma bröstvårtor vid beröring, extrem ischias (ont i ländrygg, svanskota typ) vilket jag inte vet om det har med det att göra? Riktigt PMS:ig och snäser ifrån på två röda. Haha molvärk och det spänner o drar i livmodern. Men tidigare när ja varit gravid har jag haft mer/helt andra känningar så jag har ingen aning! :/ borde testa på bim eller nån dag efter för o va säker men känner ja mig själv rätt lär ja testa tidigare :p

• cme86

Testade redan i morse av ren nyfikenhet och det var såklart negativt. Är trots allt ett par dagar kvar, men jag är rädd för att jag är skengravid bara för att jag sååå gärna vill vara det :'(

Vid tidigare graviditeter har urinet luktat annorlunda och varit lite mer vit/skummigt av hormonerna vilket jag inte har nu.

• cme86

Oooouuuuffff kan bara dagarna gå liiiiiite fortare!

• manu88
    cme86 skrev 2014-12-01 09:21:11 följande:

Oooouuuuffff kan bara dagarna gå liiiiiite fortare!

Förstår dig! Tyvärr måste man ha tålamod :P
  • Anonym (småland)

Tålamod är jobbigt när man längtar! Jag har beräknad mens den 17 /12. Så denna veckan kör vi hårt!

• Petra 228

Nu lång väntan för mig. Känner inget speciellt. I lördags under ÄL var jag konstigt yr. Räknar dock inte med att det ska gå på första försöket. Hur känner ni vid ÄL? Jag brukar känna som menssmärtor och lite ömt under en timme men den här gången var jag istället yr. Märklig känsla.

• Anonym (småland)

Jag brukar ha som kraftiga menssmärtor under ÄL. Håller i sig ca två dagar. Inte så roligt att ha sex då....

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014