• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • CherryBlossom
    Petra 228 skrev 2014-11-26 17:33:37 följande:

Jag var också 32 när jag fick mitt första och precis i samma situation. Nu är jag 35 och försöker bli gravid med nr. 2. Hoppas hoppas ;)

Aha, ja men 32 och 35 är väl perfekta åldrar för att skaffa kids, kanske får härma dig där ;) håller tummarna för dig (och för alla andra här inne såklart!)
  • fastfrusen

Åhh.. ÄL+6 idag och tiden har nog aldrig gått så långsamt som nu när man äntligen börjar se fram emot tiden kring bim! Inga grav-tecken öht har jag märkt av! Hur går det för er andra??

• Lillon
    fastfrusen skrev 2014-11-27 17:24:33 följande:

Åhh.. ÄL+6 idag och tiden har nog aldrig gått så långsamt som nu när man äntligen börjar se fram emot tiden kring bim! Inga grav-tecken öht har jag märkt av! Hur går det för er andra??

Jag har fått enooormt bra luktsinne.. Fast det brukar jag ha, till och från, så jag vet inte om det är nåt tecken eller om det är kroppen som spökar Skrattande ÄL + 8 nu.. :)
  • Anonym (hoppla)

Hej! Kan jag hoppa in lite så här lite efter?

Jag hade äl nyss. 26 november. Och beräknad BIM är 10/12.

Det är vårat första försök till vårat första barn :)

Vi är 24 år och bor i mellansverige :)

• Lillon
    Anonym (hoppla) skrev 2014-11-27 19:14:43 följande:

Hej! Kan jag hoppa in lite så här lite efter?

Jag hade äl nyss. 26 november. Och beräknad BIM är 10/12.

Det är vårat första försök till vårat första barn :)

Vi är 24 år och bor i mellansverige :)

ABSOLUT, välkommen! :)
  • Anonym (hoppla)
    Lillon skrev 2014-11-27 19:46:40 följande:

ABSOLUT, välkommen! :)

Tack :)
  • VillBliTre

Tack för alla grattis :) jag mår nästan som vanligt. Lite öm i brösten, konstig smak i munnen o trött. Har dock kraftig mensvärk. Det har jag haft i 1.5 v nu. Men har åkt på en förkylning oxå. Våran minsting har börjat på dagis så vi välkomnar alla baciller vi kan just nu :) någon som har bim i dagarna?

• CherryBlossom
    VillBliTre skrev 2014-11-28 06:42:31 följande:

Tack för alla grattis :) jag mår nästan som vanligt. Lite öm i brösten, konstig smak i munnen o trött. Har dock kraftig mensvärk. Det har jag haft i 1.5 v nu. Men har åkt på en förkylning oxå. Våran minsting har börjat på dagis så vi välkomnar alla baciller vi kan just nu :) någon som har bim i dagarna?

Jag har BIM imorgon. Mår lite konstigt illa och i magen nu, men hade hand om en vårdtagare med magsjuka igår kväll, så det kan ju vara det som spökar också, haha! I övrigt uppsvällda och ömma bröst... Vilket jag alltid har innan mens så jag vågar inte hoppas på något. Men någon liten gnutta hopp finns det ju :)
  • cme86

Äl+6 eller 7 idag. Har till o från under natten o nu på morgonen haft ont i vänster äggstock/ledare. Livrädd för ett utomkved igen samtidigt som ja har förhoppningar att de försegår någonting där inne. Men vill ju helst känna en "fylld" eller molande livnoder eller andra symptom.

Ni med bim. 5:e eller 6:e dec. Har ni fått några symptom? :)

• VillBliTre
    CherryBlossom skrev 2014-11-28 08:22:28 följande:
    Jag har BIM imorgon. Mår lite konstigt illa och i magen nu, men hade hand om en vårdtagare med magsjuka igår kväll, så det kan ju vara det som spökar också, haha! I övrigt uppsvällda och ömma bröst... Vilket jag alltid har innan mens så jag vågar inte hoppas på något. Men någon liten gnutta hopp finns det ju :)
    Håller tummarna :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014