• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Steph9006

Jag har en fraga till er tjejer.. Far ni ocksa sanna har dumma reaktioner fran "nara och kara" nar ni berattar att ni vill ha barn/forsoker?

Ni vet nar man ser att de tycker att man ar lojlig som en kan saga ngt sant och sen far man en san dar rolig fraga, typ "na men varfor ska du ha sa brattom? Ska du inte ut i varlden och resa lite/ gifta dig / bli miljonar forst?".

Eller det kanske bara ar jag som delat med mig till syster/bastis/mamma etc? Haller ni det hemligt tills det hander ?

• Lillon
    Steph9006 skrev 2014-11-26 14:10:43 följande:

Jag har en fraga till er tjejer.. Far ni ocksa sanna har dumma reaktioner fran "nara och kara" nar ni berattar att ni vill ha barn/forsoker?

Ni vet nar man ser att de tycker att man ar lojlig som en kan saga ngt sant och sen far man en san dar rolig fraga, typ "na men varfor ska du ha sa brattom? Ska du inte ut i varlden och resa lite/ gifta dig / bli miljonar forst?".

Eller det kanske bara ar jag som delat med mig till syster/bastis/mamma etc? Haller ni det hemligt tills det hander ?

Jag håller det hemligt tills det händer. Just för att undvika dessa irriterande kommentarer ;) Känns som att det nästan blir på en press på en då också att bli gravid och det vill jag undvika.
  • TIlde15
    Steph9006 skrev 2014-11-26 14:10:43 följande:

Jag håller det också hemligt tills det händer bortsett från nån vän men inte fått nån sån kommentar än iaf! Jag vill gärna att det ska bli en överraskning! :)
  • Petra 228

Vi bestämde oss för att börja försöka och har enligt en app troligtvis ägglossning på lördag. Spännande det här! Kommer det att gå på en gång eller kommer det ta år. Ingen som vet men håll tummarna för oss

• Steph9006

Det gjorde ni bast i ! Fasen va irriterad man blir.. Tydligen ar det jatte stor skillnad med syn pa barn och nar man ska ha barn.. Aven bland "likasinnade".

Ar ni gifta eller hur ser ni pa den fragan?

Jag bor faktist inte i Sverige och har ar det en jatte viktig sak att vara gift nar man skaffar barn, men min "man" och jag tycker inte det.. Sa jag struntar i vad jag kommer att fa hora fran folk ;)

• Petra 228
    VillBliTre skrev 2014-11-26 13:01:31 följande:

Ok :) håll i hatten !! Tog ju ett cb i mån. Visade så otydligt men men. Tog ett RFSU testa tidigt idag. Svagt svagt streck. Tänkte va f-n är det här. Köpte ett digitalt. Vips gravid 1-2 så lycklig just nu :) håller tummar o tår för er alla :) stor kram från mig

Kul! Jag håller alla tummar och tår för att allt går bra! Grattis i massor!
  • Lillon
    Steph9006 skrev 2014-11-26 14:37:27 följande:

Det gjorde ni bast i ! Fasen va irriterad man blir.. Tydligen ar det jatte stor skillnad med syn pa barn och nar man ska ha barn.. Aven bland "likasinnade".

Ar ni gifta eller hur ser ni pa den fragan?

Jag bor faktist inte i Sverige och har ar det en jatte viktig sak att vara gift nar man skaffar barn, men min "man" och jag tycker inte det.. Sa jag struntar i vad jag kommer att fa hora fran folk ;)

Vi är inte gifta och har inte bråttom det. Vi kommer att hinna skaffa barn innan vi gifter oss (tror jag) ;)

Skit i dom andra, huvudsaken ni trivs och är nöjda!! :)
  • Lillon
    Petra 228 skrev 2014-11-26 14:34:04 följande:

Vi bestämde oss för att börja försöka och har enligt en app troligtvis ägglossning på lördag. Spännande det här! Kommer det att gå på en gång eller kommer det ta år. Ingen som vet men håll tummarna för oss

Välkommen! vill du vara med i listan så uppdatera med ålder, bim och vilket försök ni är på :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014