• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lillon
    fastfrusen skrev 2014-11-25 20:55:49 följande:

Ingen konstig anledning egentligen :) Enbart personliga/själviska skäl, jag tror inte jag hade klarat av att hantera en del av kromosom"felen", det är säkert dels fördomar/föreställningar  om hur det påverkar ens liv, men en i släkten har trisomi 21 och även om hen är underbar så kräver det mycket av de anhöriga. Givetvis är det en miljon olika andra grejer som kan hända med barnet under graviditeten/efter, och jag tror det handlar mycket om min egen känsla av att kunna räcka till.. Så ja, kommer nog försöka få till ett kub-test privat! 

Okej, jag förstår! :)
  • Tigerlilja86

Får jag va med här:)? 28 år med en son på 8. Jag och min nya kille ska försöka fixa ett syskon till min son :D vårt andra försök nu och jag har BIM på fredag!!! Så spännande det är..

Bor i Stockholm också :)

• Maglizz
    Lillon skrev 2014-11-25 20:58:49 följande:

Har tyvärr inte kik :( men whatsapp har jag! :D

Jag skriver ett meddelande till dig istället, har också whatsapp :)
  • Maglizz
    Lillon skrev 2014-11-25 20:59:49 följande:

Okej, jag förstår! :)

Kommer tyvärr inte åt din sida tyvärr :( du kan inte skaffa kik?
  • TIlde15
    Maglizz skrev 2014-11-25 19:45:49 följande:

Vilken helsikesdag det varit idag. Haft molande värk i nedre delen av ryggen hela dagen, så varit soffan hela dagen(praktiskt när man brutit foten också). :(

Samtidigt har jag legat och klappat på min egen mage och sagt "måtte han däruppe vara glad på mig och ge mig ett plus den dagen jag testar". Hur sinnesjukt? Är jag den enda här som går med bebis på sinnet 24/7? Min sambo är väldigt trött på mitt eviga prata om namn och diverse saker... Åh vad man önskar att man hade kompisar i samma sits! (Flyttade 30 mil för min sambo så känner ingen här...).

Sorry för dethär, men någon kanske kan identifiera sig i det jag skriver?

Å jag förstår precis! Min sambo tycker att vi ska ta det lugnt och se hur det går, haha det går ju inte!! Jag tänker på det hela tiden! Googlat barnsaker i flera veckor, vet vilken barnvagn jag vill ha och planerar hur/när jag

ska berätta för familjen! Jag är knäpp! Men tänk om det här tar år, då kommer jag bli tokig! :p
  • Lillon
    Tigerlilja86 skrev 2014-11-25 21:15:43 följande:

Får jag va med här:)? 28 år med en son på 8. Jag och min nya kille ska försöka fixa ett syskon till min son :D vårt andra försök nu och jag har BIM på fredag!!! Så spännande det är..

Bor i Stockholm också :)

Välkommen! :) lägger till dig i listan imorgon!
  • Lillon
    Maglizz skrev 2014-11-25 21:20:55 följande:

Kommer tyvärr inte åt din sida tyvärr :( du kan inte skaffa kik?

Skickade meddelande till dig! :)
  • Tigerlilja86
    Maglizz skrev 2014-11-25 19:45:49 följande:

Vilken helsikesdag det varit idag. Haft molande värk i nedre delen av ryggen hela dagen, så varit soffan hela dagen(praktiskt när man brutit foten också). :(

Samtidigt har jag legat och klappat på min egen mage och sagt "måtte han däruppe vara glad på mig och ge mig ett plus den dagen jag testar". Hur sinnesjukt? Är jag den enda här som går med bebis på sinnet 24/7? Min sambo är väldigt trött på mitt eviga prata om namn och diverse saker... Åh vad man önskar att man hade kompisar i samma sits! (Flyttade 30 mil för min sambo så känner ingen här...).

Sorry för dethär, men någon kanske kan identifiera sig i det jag skriver?

Jag förstår dig! Min kille börjar tröttna på mitt prat även fast han tycker det är spännande, han tycker att jag ska lugna ner mig och lnte tänka så mycket :)..

Så jag är likadan och tänker 24/7.. Jag har inte många vänner i samma sits heller
  • Tigerlilja86
    Lillon skrev 2014-11-25 21:27:20 följande:
    Välkommen! :) lägger till dig i listan imorgon!
    Tack :)
  • Maglizz
    Tigerlilja86 skrev 2014-11-25 21:29:23 följande:

Jag förstår dig! Min kille börjar tröttna på mitt prat även fast han tycker det är spännande, han tycker att jag ska lugna ner mig och lnte tänka så mycket :)..

Så jag är likadan och tänker 24/7.. Jag har inte många vänner i samma sits heller

Jag förstår dig! Min pojkvän säger numera "mm" "ah" "kanske det" typ. Så är han. Jag vill veta nu om jag ska ha barn :(
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014