• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lillon
    VillBliTre skrev 2014-11-24 18:14:04 följande:

Testar kanske i morgon o ser. Hade billiga stickor från gravidkollen o dom visade inget. Så därför köpte jag cb. Vet ju inte ens vilken dag jag har bim. Men antar att det är de närmsta dagarna. Jag uppdaterar :) men vågar inte hoppas. Bara att vänta o se ;)

Håller tummarna!!! :)
  • Steph9006

VillBliTre: Jag tror absolut det ar ett litet streck dar :D

Det ar an sa langa bara forsta officiella forsoket for mig sa det ar latt att vara positiv :)

• Irlais
    VillBliTre skrev 2014-11-24 15:19:43 följande:

Jag har en kort cykel på 21-23 dagar. Jag testar kanske på ons. Har ni försökt länge? Har ni barn sedan tidigare? phpO0VK4U78241.jpg

Tycker också jag ser ett plus, när jag plussade med mitt barn kunde jag bara se på trixade bilder först också! Så jag vågar mig på ett grattis...

Är 28 till BIM-listan :)
  • Irlais

Jag hade också kort cykel då kan tilläggas så jag testade väl egentligen för tidigt för min app sa att det var BIM!

• monn

Spännande dag!! Tack! Jag är 28år. Det är första försöket, har försökt i ett år men fått pco konstaterat, men har nu fått ägglossning för första gången :)

Lillon skrev 2014-11-24 17:25:28 följande:

Kul, då är vi 3 st som har BIM 5 dec!! Lägger till dig ikväll :) Hur gammal är du? Är det första försöket?

• Teakfreak

Om TS vill lägga till mig i BIM-listan så har jag 15/12. Har en ganska oregelbunden cykel och har ju precis slutat äta Exlutena, men enligt appen P Tracker som jag använder ska det vara då.

Lycka till allihopa! :)

• Lillon

Vaknade idag med världens illamående och huvudvärk. Man kan väl inte få symptom på äl+7?! Tror bara min kropp var skum imorse..

• Steph9006

Lillon : jag har last att att det tar ca 4 dagar for agget att fasta sig .. Men a andra sidan finns det ju kvinnor som sager sig haft symptom sen dag 1.

For uppdatering av listan: jag fick mens imorse. Sa nasta AL ar ca den 11 dec och nasta bim ca 25. Forsok manad nr 2 :)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014